#


هلموت لنگ برندی اتریشی در جهان مد و فشن

هلموت لنگ
8 دسامبر 2017 يك نظر 2409 بازدید

هلموت لنگ برندی اتریشی در جهان مد و فشن

هلموت لنگ برندی اتریشی در جهان مد و فشن

هلموت لنگ که یک طراح جریان ساز و مبتکر در دنیای مد و فشن به شمار می رفت متولد کشور اتریش بود و شهر وین در سال۱۹۵۶ میلادی شاهد به دنیا آمدن این طراح خلاق و پر از ایده بود. هلموت قبل از ورود به جهان مد و طراحی برای اینکه بتواند تحصیلات خود را در رشته تجارت کامل کند وارد آکادمی تجارت های محلی گردید و تحصیلات خود را در ایت رشته ادامه داد و به عنوان یک تاجر وارد بازار کار و سرمایه شد.

هلموت لنگ در سال۱۹۷۷ نخستین استودیوی مد را برای خود افتتاح نمود و این افتتاح نقطه آغازین فعالیت های او به شمار می رود. زمانی که در سال های میانی دهه۱۹۸۰ میلادی نخستین مجموعه از لباس های طراحی شده خود را در معرض دید عموم قرار داد توانست به شهرت بسیاری دست پیدا کند. نخستین مجموعه لباس های هلموت در شهر وین که زادگاه هلموت بود به نمایش گذاشته شد تا در ابتدا تمام همشهریان او بتوانند از مجموعه لباس های او دیدن نمایند.

هلموت لنگ

هلموت لنگ

هلموت برای اینکه بتواند لباس های خود را خارج از مرزهای اتریش به نمایش در بیاورد ایده های بسیاری را در سر داشت و در قدم اول در سال۱۹۸۶ میلادی مجموعه ای از لباس های طراحی شده به وسیله خود را در شهر پاریس و با نام هلموت لنگ به نمایش گذاشت و با این کار خود موجب شد تا برند اتریشی او وارد مسیر جدیدی برای کسب موفقیت های بیشتر شود و این مساله موجب معروف شدن این برند در خارج از خاک اتریش نیز شد.

زمانی که برند هلموت لنگ نخستین مجموعه از لباس های طراحی شده برای مردان را وارد دنیای مد کرد به سال۱۹۸۷ میلادی باز می گردد که تحولی عظیم در دنیای لباس های مردانه به شمار می آید. در این زمان هلموت سعی داشت تا با رفت و آمد خود به شهرهای وین و پاریس در جهت دست یابی به اهداف خود قدم های مطمئن تری را برداشته و با اطمینان رو به جلو حرکت نماید و بتواند به تمام اهدافی که در زمینه کاری خود طراحی کرده بود دست پیدا کند.

برند هلموت لنگ در سال۱۹۹۵ میلادی موفق شد خط تولید های خود را در زمینه تولید لباس زیر و کفش راه اندازی نماید اما خط تولید این کمپانی که مخصوص تولید لباس های جیثن به همراه عینک و دیگر اکسسوری ها بود یک سال پس از آن به راه انداخته شد و برند هلموت لنگ توانست محصولات جدید و جذابی را وارد دنیای مد نموده و مورد استفاده افراد در جوامع مختلف قرار دهد. این تولیدات جدید موجب شد تا این برند اتریشی بیشتر از قبل معرفی شده و به شهرت برسد.

هلموت لنگ

هلموت لنگ

در حال حاضر اگر بخواهیم نام چند برند پیشرو را در جهان مد عنوان کنیم مسلما یکی از آن ها برند هلموت لنگ خواهد بود. هلموت لنگ سعی کرده در طراحی های خود از ویژگی هایی همچون ساختار شکنی به همراه آینده نگری استفاده کند و با توجه به طرح های او در می یابید که رویه مینی مالیستی در مورد طرح های او به شکل زیبایی استفاده شده است. طراحانی که پس از هلموت لنگ کار او را ادامه می دهند تمام این موارد و اصول رادر طراحی های خود استفاده می کنند تا این برند بتواند همچون گذشته یک برند جریان ساز باشد.

هلموت در اکثر طرح های خود سعی کرده از موادی غیر معمولی استفاده کند و چیزی که بسیار در لباس های طراحی شده به وسیله او دیده می شود راحت بودن این لباس ها و در عین حال نامتعارف بودن ظاهر آن ها است که باعث می شود این برند به عنوان برندی کمی غیر معمول نیز شناخته شود.

هلموت به عنوان طراحی شناخته می شود که از لباس هایی که به عنوان لباس خیابانی شناخته می شوند و اهمیت کمی در بین افراد دارند بر روی کت واک های خود استفاده کرد و طرحی پیچیده را برای این کت ها ایجاد کرد که در عین پیچیدگی جذابیت نیز داشتند.

لباس های جینی که هلموت طراحی کرده بود از جمله لباس های شیکی به شمار می روند که افراد می توانند از آن ها استفاده نمایند. هلموت لنگ در سال۲۰۰۵ میلادی برند خود را به پرادا واگذار کرد و برای همیشه از دنیای مد کناره گرفت. در حال حاضر برند هلموت لنگ بدون موسس خود در حال فعالیت بوده و طراحی های مدرن و زیبایی را وارد دنیای مد کرده است. در حال حاضر کلیه محصولاتی را که این برند اتریشی وارد بازارهای جهانی می کند به شکلی محسوس ردی از هلموت لنگ را نشان می دهند.

هلموت لنگ

هلموت لنگ

با توجه به کلیه موفقیت هایی که در دوران کاری هلموت برای برند او بدست آمد اما او هیچ تمایلی نداشت که توجهات عموم را به خود جلب کند و به همین دلیل عکس های بسیار کمی از این طراح خلاق وجود دارد. هلموت لنگ در سال۱۹۹۳ از سوی دانشگاه هنرهای کاربردی وین جایزه بسیار معتبری به عنوان پروفسور مد را دریافت نمود که هوشمندی و خلاقیت این طراح اتریشی را نشان می داد.

هلموت لنگ برای اینکه محصولات خود را وارد بازارهای جهانی کند برعکس دیگر کمپانی ها و برندهای فعال در زمینه مد دیدی مینی مالیستی داشت و با توجه به موفقیت هایی که توانسته بود به دست بیاورد ولی تعداد شعبات برند او به سه شهر وین، میلان و همچنین مونیخ محدود شد و چندان علاقه ای به تاسیس شعبات بیشتر نداشت.

کمپانی پرادا در سال۲۰۰۶ برند هلموت لنگ را واگذار کرد و مسولیت اداره آن را به شرکت لینک تئوری که یک کمپانی ژاپنی است محول کرد. برند هلموت لنگ یک سال مجبور شد در کار خود وقفه ایجاد کند و پس از واگذاری دوباره کار خود را شروع کرد و تولید محصولات خود را از سر گرفت. این برند توانسته همچون سابق تولیدات مدرن و نامتعارفی را وارد دنیای مد کند و افرادی که به سبک های این برند علاقه مند هستند از کلیه محصولات این کمپانی استفاده می نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *