#


نگاهی به عینک افتابی از گذشته تا کنون

نگاهی به عینک افتابی
15 جولای 2018 بدون نظر 2677 بازدید

نگاهی به عینک افتابی از گذشته تا کنون

نگاهی به عینک افتابی از گذشته تا کنون

عینک افتابی در گذر زمان؛ از ۱۹۲۰ تا به امروز باید نگاهی به عینک افتابی انداخت که از سال ۱۹۲۰ اختراع و ساخته شد و از آن موقع به بعد به عنوان یک اکسسوری دوست داشتنی در بین مردان و زنان تبدیل شد.

با این که در زمان قدیم انواع مختلفی در مدل های عینک آفتابی وجود نداشت ولی در حال حاضر می توان در فروشگاه ها نمونه های مختلف و جذابی، همچون عینک ها بسیار بزرگ و یا کوچک، فریم های گرد و مربعی شکل را مشاهده و انتخاب کرد. در هر بازه زمانی مدل خاصی از عینک آفتابی توجه مردم و طراحان مد را به خود جلب می کند. در ادامه شما را با سیر تحول عینک آفتابی از ابتدا تا کنون آشنا خواهیم کرد.

۱- ۱۹۲۰

نگاهی به عینک افتابی که برای نخستین بار در سال ۱۹۲۰توسط شرکت «Sam Foster» اختراع شد. با این که در ابتدا رواج عینک دودی برای افراد سخخت بود ولی بعد از استقبال ستاره های هالیوود از این اکسسوری، مردم هم به مرور به آن علاقه پیدا کردند. نخستین عینک های آفتابی، فریمی گرد بودند.

۲- ۱۹۳۰

در سال ۱۹۳۰ نگاهی به عینک افتابی هایی ساده با فریم گرد در بین مردم رواج داشت. این مدل عینک با سبک کلاسیک، در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

۳- ۱۹۴۰

عینک آفتابی در سال۱۹۴۰ با همان قاب گرد عرضه می شد ولی تنها تفاوتی که وجود داشت این بود تزئیناتی به شکل گل به دور قاب آن اضافه شد.

۴- ۱۹۵۰

در این سال برای بار اول فرم قاب عینک های دودی تغییر کرد. با گذشت زمان محبوبیت عینک های گربه ای در بین مردم افزایش پیدا کرد. ستاره هایی نظیر آدری هپبرن یکی از افرادی بود که این عینک را مورد توجه خود قرار داد. این مسئله یکی از دلایلی بود که این مدل عینک آفتابی را در بین مردم رواج داد.

۵- ۱۹۶۰

در عینک های سال ۱۹۶۰تغییرات بسیاری رخ داد، به گونه ای که عینک گربه ای به عینکی بزرگ با قابی به رنگ های روشن و نئون تبدیل شد.

۶- ۱۹۷۰

در سال۱۹۷۰ علاوه بر این که فرم عینک ها تغییر پیدا کرد، بلکه در رنگ آن ها نیز تغییر به وجود آمد. در این زمان عینک هایی با قاب بزرگ تر و رنگی روشن تر وجود داشت. بسیاری از خانم هایی که رنگ موهای شان روشن بود از این مدل عینک آفتابی استفاده می کردند، چون با زیبایی که داشتند با رنگ موهای شان هماهنگ می شد.

۷- ۱۹۸۰

در سال۱۹۸۰ عینک هایی که لنز تیره و مدل ویفر بودند مجددا وارد بازار شد. ری بن برندی در این بازه زمانی در مقایسه با سایر برندهای دیگر حرف اول را می زد. ستاره هایی مانند تام کروز و مدونا از جمله طرفداران پرو پا قرص این برند بوده اند.

۸- ۱۹۹۰

بعد از عینک های بزرگ، عینک های کوچک برای بار دیگر با لنز مشکی توجه مردم را به خود جلب کرد. ستاره هایی مانند برد پیت و گوئینت پالترو از جمله کسانی بودند که علاقه بسیاری به این مدل عینک داشتند. البته از اواخل سال ۱۹۹۰ لنز های رنگ های نئون جایگزین لنزهای مشکی شدند.

۹- ۲۰۰۰

با توجه به اینکه مدها همیشه سیر گردشی دارند، عینک های بزرگی که سال ها قبل مد بود، مجددا مورد توجه طراحان مد قرار گرفت. فرم قاب های بزرگ در رنگ و طرح های گوناگون، مانند فریم گرد و مربع و رنگ های مشکی و نئون و… عینک هایی بودند که ستارگانی مانند برتنی اسپیرز، جی لو و دوقلوهای اوسلن علاقه بسیاری به آن ها داشتند.

۱۰- ۲۰۱۰

سال۲۰۱۰ یکی از سال هایی بود که مدل های گوناگون عینک آفتابی را بر روی چشم افراد مختلف مشاهده می کردیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *