#


نکات اصولی درانتخاب عینک با توجه به فرم صورت

4 ژانویه 2018 يك نظر 2505 بازدید

نکات اصولی درانتخاب عینک با توجه به فرم صورت

نکات اصولی درانتخاب عینک با توجه به فرم صورت

عینک یکی از اکسسوری هایی است که برخی افراد به صورت مستمر از آن استفاده می کنند اما برخی دیگر هر از گاهی. مهم نیست در طول روز چقدر از عینک استفاده می کنید مهم این است که عینک انتخاب شده بتواند هماهنگی بالایی با فرم صورت شما داشته باشد. فریمی که انتخاب می شود باید خطوطی را داشته باشد که بتواند برخی از سطوح صورت را که دیگر حالت ایده آل خود را ندارند به صورت متعادل نشان دهد.

هفت شکلی که صورت دارد

ـ صورت های بیضی شکل که به عنوان ایده آل ترین و بهترین نوع صورت شناخته می شوند.

ـ صورت های مستطیلی که دارای شکل باریک و اندازه درازی هستند و سطوح جانبی که در این شکل از صورت وجود دارد در مقایسه با صورت های بیضی شکل به صورت موازی هستند.

ـ صورت های گرد که در مقایسه با صورت های بیضی شکل کمی کروی مانند دیده می شوند.

ـ صورت های مربعی که این شکل از صورت ها هم در مقایسه با صورت های بیضی شکل دارای سطوح جانبی موازی هستند و صورت این افراد کمی کوتاه و پهن دیده می شود.

ـ صورت های مثلثی شکل که قسمت پائینی صورت در مقایسه با بخش بالایی چهره پهن تر می باشد.

ـ صورت های مثلثی برعکس که در این مدل از صورت ها قسمت پیشانی فرد حالت پهن تری نسبت به قسمت فک او دارد.

ـ صورت های لوزی شکل که در این شکل از صورت بخش مرکزی چهره دارای پهنای بیشتری نسبت به بخش های دیگر است و دو بخش بالا و پائین صورت به شکلی بسیار جالب باریک می شوند.

انتخاب عینک و تاثیر آن در اندازه و طول صورت افراد

زمانی که قصد انتخاب فریم عینکی را دارید بهتر است به اندازه عمومی آن و اندازه گرد و یا مربع بودن ظاهر فریم و رنگی که در بخش قدامی آن به کار رفته است توجه کافی داشته باشید. برای اینکه بتوانید شکل های مختلف فریم را بهتر بشناسید مطالبی را آماده کرده ایم که می توانید هنگام انتخاب عینک مناسب آن ها را در نظر بگیرید.

ـ توجه به زاویه عینک و اینکه تا چه میزان گرد است می تواند موجب انتخاب بهتری شود و این مساله ارتباط نزدیکی با زاویه موجود در صورت و همینطور اندازه گردی صورت دارد و مشخص می کند خط ابرو چگونه باید باشد. برای اینکه بدانید چه میزان پهنایی برای فریم عینک مناسب است باید بگوئیم این پهنا باید با پهن ترین قسمتی که در ساختار استخوانی صورت شما وجود دارد برابر باشد.

ـ در انتخاب قاب عینک مناسب یک قاعده برای همه وجود دارد و آن اینکه عمق فریم انتخابی برابر با کشیدگی صورت است به این معنی که هر چقدر صورت شما دارای کشیدگی بیشتری باشد به همان اندازه هم عمق فریم باید اندازه بیشتری داشته باشد. به این ترتیب فریم می تواند قسمتی از صورت شما را تحت پوشش خود قرار داده و صورت شما کشیدگی کمتری خواهد داشت.

ـ افرادی که دارای صورت کشیده ای هستند بهتر است از قاب هایی که دارای رنگ تیره تری هستند به جای قاب های گرادیان عمودی استفاده نمایند تا بتوانند به وسیله این قاب ها صورت کشیده خود را کمی کوتاه تر نشان دهند.

برخی از فریم ها هستند که موجب می شوند فرد بیننده به سمت بالایی چهره توجه بیشتری نشان دهد ؛ این دسته از فریم ها نیز به عنوان فریم های گرادیان عمودی شناخته می شوند مانند فریم های نخ نایلونی که در مورد بخش بالایی آن ها از رنگ مشکی استفاده شده است. به کار بردن این مدل از قاب ها برای عینک موجب می شود تا چهره افرادی که پهنای آن کمی زیاد است کشیده تر دیده شود.

در خصوص افرادی هم که دارای چهره کشیده ای هستند باید بگوئیم بهتر است به سراغ انتخاب فریم هایی بروند که دسته آن کمی بالاتر باشد. این قاب ها می تواند موجب پهن تر دیده شدن چهره افراد گردد بنابراین در هنگام انتخاب قاب عینک باید به این مساله نیز توجه بسیار زیادی داشت.

ـ افرادی که داری صورت چاقی هستند باید در کنار رعایت مواردی که در خصوص صورت های پهن گفته شد به سراغ انتخاب فریم هایی بروند که وجود عینک بر روی صورت را کمتر نشان بدهند. فریم های ریملس و فلزی که بسیار نازک هستند و یا فریم های نخ نایلونی بهترین گزینه برای این افراد هستند. در انتخاب این فریم ها به اندازه عمودی آن ها نیز باید توجه کافی داشته باشید و با دقت بسیار دست به انتخاب بزنید تا بتوانید چهره خود را زیباتر نشان بدهید.

عوامل موثر در انتخاب فریم مناسب

رنگ مو و تاثیر آن بر روی قاب عینک

ـ افرادی که دارای موهایی به رنگ سفید هستند بهتر است در خصوص قاب عینک خود به سراغ مدل هایی که به رنگ آبی و یا رنگ قرمز کمرنگ هستند بروند. چراکه این دو رنگ هماهنگی بیشتری با رنگ موهای آن ها خواهد داشت.

ـ افرادی که موهای تتیره ای دارند بهتر است برای جذاب تر دیده شدن به سراغ فریم هایی که رنگ تیره تری دارند بروند؛ اما بر عکس این افراد آن هایی که موهایشان روشن و کمی هم نازک است باید فریم هایی که دارای ظرافت بسیار هستند و رنگ روشنی نیز دارند برای خود برگزینند.

ـ آن دسته از افرادی که موهایی بلوند و یا قهوه ای روشن دارند بهتر است به سراغ فریم های فلزی با رنگ طلایی بروند و آن هایی هم که موهای سفیدی دارند از فریم های نقره ای استفاده نمایند.

افرادی که فاصله میان دو چشم آن ها کم و یا زیاد است

برخی از افراد هستند که فاصله میان دو چشم آن ها در مقایسه با پهنای صورت شان بسیار نزدیک به یکدیگر می باشد که باید به آن ها پیشنهاد کنیم در صورت نیاز به عینک به سراغ فریم هایی بروند که پلی بی رنگ داشته باسد و نواحی تمپورال آن مشخص شده باشد. ضخامت فریم و شکل صورت افراد نیز در انتخاب فریم مناسب بسیار اهمیت دارد که باید به آن ها توجه بسیار زیادی داشته باشند تا بتوانند عینکی متناسب با صورت خود انتخاب کرده و زیبایی ظاهری خود را افزایش دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *