#


مراحل هایی برای انتخاب پیراهن مردانه مناسب

پیراهن مردانه
13 آوریل 2017 بدون نظر 1001 بازدید

مراحل هایی برای انتخاب پیراهن مردانه مناسب

۱. پیراهن مردانه اندامی :

شاید اکثر شما در پیراهن مردانه اندامی راحت نباشند و نتوانید دستتان را خیلی راحت تکان دهید ولی باید بدانید که این پیراهن ها مد هستند و خیلی شیک می باشند. اگر به خاطر تنگی لباستان چین بخورد اصلا ایراد نداردو چیزی از خوش تیپ شدن شما کم نمی کند. پیراهن هایی که اندامی هستند به خاطر مدل برشی که دارند به تن می چسبند و به گونه ای نیست که برای شما آزار دهنده باشد. این مدل پیراهن به افرادی توصیه می گردد که واقعا خوش اندام هستند. افرادی که چاق هستند و شکم و پهلو دارند از این مدل پیراهن به هیچ وجه استفاده نکنند تا استایلشان از نظر دیگران بد جلوه بدی پیدا نکند.

۲. استفاده از پیراهن مردانه کلاسیک :

پیراهن کلاسیک برای آقایانی که کمی چاق هستند و می خواهند لباس آزاد بپوشند مناسب است. این مدل از پیراهن ها با روش های سنتی خیاطی و الگوهای آزاد دوخته می شود. حتی این پیراهن برای پوشیده شدن زیر کت بسیار مناسب می باشد زیرا تنگی بیش از حد مانع انجام فعالیت های شما نمی گردد. فقط به خاطر داشته باشید که پیراهن کلاسیک را با شلوار خوب نپوشید زیرا ترکیب کاملا بدی خواهد شد.

۳. پیراهن خیلی جذب :

اصولا افرادی این سبک را می پسندند که معتقدند هرچه لباس تنگ تر باشد بهتر است. یکی از ویژگی های این پیراهن ها داشتن چین و چروک بیش از حد است. این پیراهن ها مناسب افراد لاغر می باشد و راحتی آنها را محدود می کند. پس اگر جز آن دسته از افرادی هستید که راحت طلبید از این مدل پیراهن ها به هیچ وجه استفاده نکنید.

۴. قسمت جلوی پیراهن برای شما خیلی مهم است.

بدون در نظر گرفتن نوار جلوی پیراهن که محلی است برای قرار گرفتن دکمه ها معمولا قسمت جلویی ساده تر و بدن هیچ چیز اضافی است. گاهی اوقات یک جیب روی سینه با مدل های مختلفی روی پیراهن استفاده می شود.ولی اغلب پیراهن های مجلسی ساده هستند و به شما توصیه می شود از مدل های ساده استفاده کنید. وجود این جیب ها تا حدودی رسمی بودن لباستان را کم می کند.

از طرفی دیگر بعضی از افراد به دلیل شرایط کاری که دارند نیاز به جیب دارند چون تعدادی از ملزومات کاری خود را دورن جیبشان می گذارند مانند خودکار یا هر چیز دیگری پیراهن هایی که ۲ تا جیب دارند در سبک های راحتی و روزانه خیلی دیده می شوند وقتی این پیراهن ها به هیچ وجه رسمی نیستند. اصولا لباس هایی نظامی یا لباس هایی که برای سفرهای ماجرانه جویا استفاده می شوند دوجیب هستند.

۵. پیراهن های تاکسیرو :

اگر شما قصد دارید در مراسمی شرکت کنید که خیلی رسمی است سعی کنید از مدل پیراهن مردانه تاکسیرو استفاده کنید. پیراهن های تاکسیرو و المان هایی دارد که استفاده از آن به صورت روزمره امکان پذیر نیست زیرا پلیسه های قسمت جلوی پیراهن آن را فقط برای مجالس رسمی مناسب دانسته است.

۶. انواع جا دکمه در پیراهن مردانه :

نواری که در قسمت جلوی پیراهن قرار دارد جای دکمه ها است یا به قول خودمان همان جا دکمه، این جا دکمه ها سبک های مختلفی دارند که می توانند با توجه به سلیقه شما مورد استفاده قرار بگیرند. از رایج ترین جا دکمه ای ها مدل آمریکایی است. دراین مدل یک تکه پارچه به صورت جداگانه دوخته می شود و به قسمت جلوی پیراهن وصل می شود و به دلیل که در لباستان تقارن ایجاد می کند به خوش استایلی شما کمک می کند.

مدل دیگری که وجود دارد جا دکمه ای فرانسوی است و همانطور که از اسمش معلوم است از انتخاب اروپایی ها در استایل مدرن می باشد که خیلی هم برای آنها محبوب و جذاب است. این مدل از جا دکمه های پیراهن شما از حالت رسمی خارج می کند ولی می توانید به صورت روزانه از این پیراهن کلاسیک استفاده کنید. جا دکمه ۳/۴ که مقدار بلند تر از جا دکمه پولوشرت است و جلوی پیراهن هم تا پایین باز نیست، این لباس راحتی به حساب می آید و اصلا رسمی نیست.

اکثر آقایان در فصل تابستان که هنوز گرم است از مدل نخی این پیراهن ها استفاده می کنند. جا دکمه ای که مناسب مراسم رسمی است FLY FRONT است. در این مدل جا دکمه یک لایه پارچه اضافه روی دکمه ها را پوشانده است و شما با یک پیراهن یک تکه رو به رو هستید که هیچ چیز اضافه ای ندارد.

۷. پشت پیراهن مردانه :

شاید در ابتدا که همه پیراهن های پشتشان به نظرتان ساده بیاید ولی بر اساس برش های پیلی ها و پنس ها به مدل های مختلفی تقسیم می شوند. جای قرار گیری و تعداد آنها در سبک پیراهن خیلی تاثیر گذار است. پیراهن های مردانه به نسبت پیراهن های زنانه تنوع کمتری دارند و همین جزئیات کوچک برای آقایان بسیار قابل توجه و جذاب است.

یک قسمت مهم در پیراهن مردانه حلقه آویز است. که اصولا در قسمت های اصلی و مهم آن است و فرم آن تا حد زیادی بر چهره فردی که پیراهن را می پوشد تاثیر می گذارد.

یقه :

بسیاری از افراد یقه های گوناگون را نام گزاری و طبقه بندی می کنند. در حالی که ممکن است یک یقه ساده متوسط در دو کارگاه دوخت مختلف کاملا متفاوت از یکدیگر باشند. شکل و اندازه یقه و بلندی آن باعث به وجود آمدن مدل های مختلف یقه می می شوند. تعدای از افراد ترجیح می دهند که همیشه از یک مدل یقه استفاده کنند در حالی که برخی دیگر از افراد تنوع را در مدل های مختلف یقه ها می پسندند.

مدل یقه های کلاسیک نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک هستند و نه زاویه زیادی دارند به همین خاطر در موقعیت های بسیاری می توان آنها را پوشید. اگر می خواهید پیراهنی که بابت آن هزینه می کنید را در مدت زمان بیشتری بپوشید از یقه کلاسیک استفاده کنید که نه خیلی نوک تیز هستند و نه پهن و همیشه هم مد هستند.

یقه دکمه دار که از هر طرف با دکمه به پیراهن وصل می شود، تقریبا با یقه تمام پیراهن های آکسفورد دکمه دار هستند، اصولا با چنین یقه هایی بستن پاپیون و کراوات رایج نیست اما باز این مورد هم بر می گردد به سلیقه شما. یقه گسترده از رایج ترین مدل های یقه می باشد و می توان انتخاب خوبی برای پیراهن های کلاسیک و کژوال باشد.

یقه ، کراوات و پاپیون

مهم ترین نکته در ارتباط با این مدل یقه چه با کراوات و پاپیون استفاده شود چه بدون آنها در هر صورت خیلی خوب است. یقه کلاسیک ؛ یقه کلاسیک هیچ وقت از مد نمی رود و برای پیراهن کلاسیک به رنگ سفید داشته باشد.

یقه شب : برای پیراهن های شب یقه های جدا شونده طراحی شده اند که به آنها یقه شب گفته می شود، این مدل یقه ها آهار دارد رسمی هستند و اغلب تاکسیرو ها این مدل یقه دارند. یقه ایستاده ؛

این مدل پیراهن ها را که یقه ایستاده دارند اصولا با یک ژاکت ترکیب می کنند و می پوشند تقریبا می توان گفت که این استایل را سیاستمداران و هنرمندان دارند.شاید این مدل یقه طرفداران زیادی نداشته باشد و شک نکنید باعث به وجود آمدن استایلی خاص می شود.

۸. دکمه معمولی یا دکمه سر دست؟

هنگامی که بحث دکمه سر آستین به بیان کشیده می شود و این سوال پیش می آید و می خواهید سرآستینتان را تا بزنید و بعد دکمه سرآستین را وصل کنید تا مدل فرانسوی را ترجیح می دهید؟ دکمه سر دست مدل فرانسوی را نجیب زادگان می پسندند زیرا خیلی رسمی است. بر خلاف مدل فرانسوی دکمه سرآستین مدل استوانه ای ساده برای استفاده روزمره و استایل های غیر رسمی خیلی مناسب می باشد. و مدل های مختلفی با توجه به برش آن و طراحی و تعداد دارد. برای این که انتخاب کنید چه کت و ژاکتی رابپوشید دکمه و فرم آستین در تصمیم گیری شما خیلی موثر خواهند بود.

۹. لبه انتهای پیراهن و تاثیر آن در مدل پوشش :

مدل لبه پایین پیراهن شما و قد آن تعیین کننده این است که پیراهن شما به چه استایلی نزدیک تر است. یا برای کدام سبک تیپ زدن مناسب نیست. اصولا در مدل های کلاسیک افراد پیراهن را داخل شلوار می گذراند وخیلی کم پیش می آید که کسی پیراهن را روی شلوار بگذارد. بنابراین باید از پیراهن های دیگر بلند تر باشد و به آن فرم خاصی نداشته باشد. امروزه تولید کنندگان برای این که در مصرف پارچه صرف جویی کنند. قد آن را کوتاه تر می دوزند و برای مشتریان عدم تناسب پیش می آید. خط انتهایی صاف برای پیراهن از هر شکل و مدل دیگری محبوب تر است اما نمونه های هلالی شکلی هم وجود دارد که می تواند برای افراد جالب باشد.

۱۰. طراحان :

اخیرا طراحان لباس و پیراهن مردانه کاری کرده اند پیراهن از قالب ساده و همیشگی درآید و حتی جزئیاتی کم تغییراتی در خود داشته باشند. کنتراست است رنگ و طرح در قسمت پایین یقه، جا دکمه و سرآستین می تواند بخشی از تغییرات به وجود آمده در پیراهن مردانه باشد. این تغییرات زرق و برق ندارند و توی ذوق نمی زنند و در عین حال به عنوان یک طراحی جدا گانه از حال عادی در شرایط های گوناگونی هم قابل پوشیدن و پذیرفته شدن هستند. ولی با این حال همه چیز به ذائقه و سلیقه ی شما بر میگردد طراحان سعی می کنند تا بتوانند برای شما تنوع ایجاد کنند. ولی در نهایت تصمیم گیرنده اصلی خود شما هستید که می دانید چه لباسی متناسب با سلیقه ی شماست و با آن راحت هستید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *