#


مشکلات کوچکی که تبدیل به مشکلات بزرگ می شوند …

مد و استایل
21 جولای 2017 بدون نظر 1147 بازدید

مشکلات کوچکی که تبدیل به مشکلات بزرگ می شوند …

مشکلات و اشتباهات کوچک در مد و لباس

این جمله برایتان آشنا نیست ؟

” همه مشکلات بزرگ از یک چیز کوچک شروع میشوند .”

برای اولین بار در فیلم LAWRENCE OF ARABIA  این دیالوگ شنیده شد .
در واقع این جمله یک حقیقت از زندگی ماست .

مخصوصا وقتی که صحبت از ” اشتباه کردن ” باشد .
آیا موارد زیر اعصاب خورد کن نیست ؟ :

  • یکی از دکمه های پیراهن مورد علاقه تان کنده می شود .
  • کفش های چرمی تان ترک های ریزی می خورند .
  • کت و شلوارتان بعد از اتو کردن لک می افتد .

این موارد عذاب آور نتایج عادت های اشتباه کوچکی هستند که حواس شما به آنها نیست . پس برای حل مشکلاتی از این قبیل به ادامه مطلب توجه کنید . چند مورد از این عادات اشتباه کوپک در زیر ذکر شده اند.

  • کشیدن نخ های شُل :

وقتی یک نخ شُل روی لباستان دیدید به هیچ وجه به کشیدن و کندن آن فکر نکنید . آن نخ مثل علف هرز یا تار موی سفید نیست که بخواهید آنرا بکنید و از بین ببرید . بهتر است آنرا با قیچی ببرید یا آنرا گره بزنید .

  • تعمیر نکردن دکمه شُل :

وقتی یک دکمه شُل روی لباس تان می بینید بهتر است همان موقع آن را دوخته و محکم کنید . چون اگر بیفتد و گم شود یافتن دکمه مشابه در فروشگاه ها اندکی مشکل به نظر می رسد . وقتی لباس های تان را به خشکشویی می برید می توانید از آنها بخواهید که چک کنند که دکمه ای شُل نباشد و اگر بود آنرا دوخته و محکم کنند .

  • چک نکردن جیب ها قبل از شستن لباس ها :

شاید پول خرد (سکه) و اسکناس زیاد درد سر ساز نباشند اما فراموش کردن یک خودکار یا ماژیک در جیب لباس قبل از انداختن آن به ماشین لباسشویی می تواند به هم لباس های داخل ماشین آسیب بزند .

  • نخواندن برچسب مراقبت روی لباس ها :

حتما دلیلی برای جملاتی مانند ” با ماشین لباسشویی شسته نشود ” یا ” با آب گرم شسته نشود ” وجود دارد تا لباس های تان عمر بیشتری داشته باشند . پس با خودتان مهربان باشید و این برچسب ها را برای آسیب ندیدن لباس های خوب تان بخوانید . در این صورت پول کمتری خرج لباس خواهید کرد .

  • رها کردن لباس ها در ماشین لباس شویی :

وقتی که کار ماشین لباسشویی تمام شد و لباس ها آماده بودند بهتر است فورا آنها را خارج کنید .هرچه لباس ها بیشتر در ماشین بمانند چروک های آنها بیشتر می شود و بوی بدی مانند بوی نم به خود می گیرند . پس لباس ها را سریعا خارج و روی بند رخت پهن کنید .

  • استفاده از پیراهن های گشاد و موج دار :

شما با این پیراهن های پف دار چهره ترسناک یک کیک مافین را به خود خواهید گرفت ، که اگر رنگ شلوار و پیراهن تان در تضاد با هم باشند این موضوع بیشر به چشم می آید . پس موقع خرید پیراهن در انتخاب سایز مناسب هوشیار باشید .

  • خریدن پیراهن کوتاه :

حتما برای تان پیش آمده که در رفت و آمد ها و جابجایی های روزمره پیراهن تان از شلوار خارج شده ( برای کسانی که این کار را می کنند تا کمربندشان دیده شود) و بعد از تکرار این اتفاق اعصاب تان به هم بریزد و از فرو کردن مجدد آن در شلوار خسته شوید . برای جلوگیری از این مشکل وقتی در حال خرید و پرو کردن پیراهن خود هستید دستان خود را بالا بگیرید و اگر در این حالت پیراهن هنوز هم ۵-۶ سانتی متر پایین کمربند بود این پیراهن ایده آل است و در تمام طول روز در شلوار خواهد ماند .

  • تمیز نکردن لباس های پشمی :

وقتی فصل سرما پایان می یابد سریعا به فکر لباس های فصل گرم خود نیفتید . شما هنوز با لباس های زمستانی و پشمی خود یک کار کوچک دارید . آن هم شستن آنها برای جلوگیری از خطر بید خوردگی است . پس لباس های پشمی خود را به خشکشویی ببرید تا مواد شیمیایی قوی آنها ، بید های احتمالی را نابود کند .

  • خشک کردن کفش چرمی با گرما :

حتما شنیده اید که گذاشتن یک کفش چرمی خیس کنار بخاری به سریع تر خشک شدن آن کمک میکند اما هرگز این کار را نکنید چون گرمای متمرکز شده باعث خشکی بیش از حد و ترک خوردن چرم کفش میشود . بگذارید کفش خودش در هوای آزاد خشک شود ، بله این کار زمان بیشتری میگیرد اما طبیعتا بهتر است . برای همین پیشنهاد می کنیم حتی الامکان ۲ جفت چرم داشته باشید تا در این مواقع مجبور نشوید کفش خود را با بخاری یا اینطور چیزها خشک کنید .

  • آویزان کردن کت و شلوار به چوب لباسی نازک و فلزی :

مشکل اینجاست که چوب رختی فلزی و نازک برای کت و شلوار ساخته نشده است . این نوع چوب رختی نازک بوده و به راحتی خم میشود . این باعث میشود که کت و شلوار هم با آن همراه شود  و این باعث ایجاد چین و چروک در کت و شلوار می شود . پس همیشه از یک چوب لباسی مناسب برای کت و شلوار استفاده کنید .

  • زدن خوشبو کننده بدن به لباس :

خوشبو کننده برای این نیست که لباس شما را خوشبو کند بلکه برای خوشبو کردن بدن است . پس بعد از خشک کردن بدن بعد از دوش گرفتن ، خوشبو کننده را به بدن خود بزنید و از زدن آن به لباس خود خود داری کنید . قفسه سینه میتواند مکان مناسبی برای زدن خوشبو کننده باشد .

  • پاره کردن و کشیدن تگ های لباس ها :

دلیل انجام ندادن این کار دقیقا همانند نکشیدن و نکندن نخ های شُل لباس است . پاره کردن و کندن تگ میتواند منجر به ایجاد یک سوراخ در لباس و بزرگ شدن آن به مرور زمان شود . پس برای کندن تگ ها از قیچی استفاده کنید .

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *