#


قطع همکاری شرکت آدیداس و سالامون

قطع همکاری شرکت آدیداس و سالامون
26 فوریه 2017 بدون نظر 1201 بازدید

قطع همکاری شرکت آدیداس و سالامون

قطع همکاری آدیداس و سالامون

شرکت آدیداس که در سال ۱۹۹۷ با شرکت سالامون که متخصص در تولید لواز اسکی بود همکاری خود را آغاز کردو مالکیت آن را بر عهده گرفت تا جایی که نام رسمی این شرکت به آدیداس سالامون تغییر یافت.

مهمترین هدف آدیداس از همکاری با شرکت های مختلف دیگر پیشرفت و اعتلای نام و آوازه های آدیداس به همراه بهبود کیفیت و افزایش خط تولید محصولات خود بود که بتواند بزرگترین شرکت تولید لوازم ورزشی دنیا یعنی نایکی یا همان نایک را پشت سر بگذارد.

در همین راستا بود که مدیران آدیداس به این نتیجه رسیدند که همکاری با سالامون برای رسیدن به میزان فروش نایک کفایت نمی کند و پس از کش و قوس های فراوان در سوم می سال ۲۰۰۵ میلادی تصمیم خود مبنی بر فروش سالامون را عملی کرد.

آدیداس توانست با مبلعی بالغ بر ۴۸۵ میلیون یورو و سالامون را به شرکت آمر اسپورت بفروشد.

سال ۲۰۰۵

درهمان سال ۲۰۰۵ در حدود ۳ ماه بعد آدیداس از تصمیم خود مبنی بر خرید شرکت بریتانیایی بزرگ و معتبر ریباک که متخصص در تولید لوازم ورزشی بود و نام و آوازه ی خوبی در این عرصه برای خود دست و پا کرده بود، پرده برداشت.
پیشنهاد آدیداس برای خرید ریباک مبلغی بالغ بر ۸/۳ میلیارد دلار بود و سرانجام در ابتدای سال ۲۰۰۶ و در ماه ژانویه موفق شد ریباک را به عنوان یکی از زیر مجموعه های خود به همه معرفی کند.

گسترش آدیداس با خررید ریباک مهمترین عامل پیشرفت این شکرت بزرگ آلمانی در راستای نزدیک تر کردن رقابت خود با بزرگترین شرکت تولید لباس و لوازم ورزشی دنیا یعنی نایک کرد.

در سال ۲۰۰۶ و در اوایل ماه اوریل آدیداس خبری را منتشر کرد که سر و صدای زیادی را در عرصه ی تولید پوشاک ورزشی بهمراه داشت .
ادیداس موفق شده بود قرارداد یازه ساله ای را با تعهد بر تامین کفش ها و لباس های ورزشی لیگ برتر بسکتبال آمریکا ( NBA ) به ثبت برساند. بر مبنای این قرارداد آدیداس علاوه بر لیگ برتر بسکتبال آمریکا ( NBA ) و WNBA ( که مخصوص بانوان می باشد ) را نیز تامین کند. گفتنی است که این قرارداد در راستای قرارداد ۱۰ ساله ی ریباک بود که از سال ۲۰۰۱ به اجرا در آمده بود.

 

آدیداس

شرکت آدیداس

پس از رهایی از دست برنارد تاپی سرمایه دار و صنعتگر فرانسوی که پروزه ی فعالیت و سرمایه گذاری او در آدیداس با شکست مواجه شده بود و تیبوای فرورشکستگی برای وی به همراه نداشت راه خود را با مدیریت روبرت لویی دریفوسن از سال ۱۹۹۳ ادامه داد.

در سال ۱۹۹۴ گروه خیره ای با نام روستای کمک به کودکان که همزمان مالک گروه جوانان فیفا نیز بود وارد دایره ی مالکیت آدیداس شد و شرایط به نحوی بود که این مالکیت به صورت ادغام دو شرکت بود.

سال ۱۹۹۷

بعد ها در سال ۱۹۹۷ شرکت آدیداس گروهی به نام سالامون که متخصص در تولید لوازم اسکی بود را در زمره ی زیر مجموعه های خود قرار داد تا جایی که نام خود را به آدیداس سالامون تغییر داد این مالکیت باعث شد آدیداس مالک شرکت های گلف تیلورمید و مالک فلی شود.

این ادغام ها موجبات تقویت آدیداس را فراهم کرد تا جایی که توان خود را در رقابت با نایکی بالا ببرد.
شرکت آدیداس در سال ۱۹۹۸ به خاطر محدودیت های اجاد شده از طرف انجمن ورزش کالج شکایت کرد. این شکایت و نارضایتی آدیداس به این علت بود که قوانین جدید محدودیت هایی را به وجود آورده بود مبنی بر اینکه آدیداس مجاز به داشتن نام خود کنار آرم ۳ خط آدیداس نبود.
در سال ۲۰۰۳ سازمان جهانی بدن سازی آرمی که برای خود طراحی کره بود موجبات نارضایتی و بعد از آن شکایت آدیداس را به همراه داشت.
به نحوی که آدیداس این شکایت را در انگلستان علنی و به ثبت رساند. دلیل این اقدام آدیداس لوگوی این شرکت بود که شباهت زیادیبه لوگوی آدیداس داشت.
در سال ۲۰۰۴ و در ماه ستامبر یکی از طراحان مطرح و برجسته ی مد انگلیسی به نام استلامک کارتنی (stellaMccartney ) موجب قراردادی همکاری خود را با آدیداس شروع کرد و خط تولید جدیدی را راه اندازی کردند. این خط تولید به نام ( Adidas by stellaMccartney ) شهرت یافت یافت که هنوز هم پا برجاست و با قدرت به کار خود ادامه می دهد.
هدف و وظیفه ی این خط تولید که با همکاری آدیداس و استلا مک کارتنی راه اندازی شد طراحی و تولید لوازم ورزشی و پوشاک مخصوص زنان است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *