#


شنل برندی افسانه ای در دنیای مد

شنل
8 دسامبر 2017 بدون نظر 1511 بازدید

شنل برندی افسانه ای در دنیای مد

شنل برندی افسانه ای در دنیای مد

از آنجایی که فرانسه مهد مد در جهان شناخته می شود دارای برندهای فراوانی است که در این زمینه فعالیت های گسترده ای داشته اند و توانسته اند در دنیای مد تغییرات بسیاری را به وجود بیاورند. یکی از این برندهای مطرح شنل می باشد که بسیاری ان رابا نام کوکو شنل نیز می شناسند.

برند شنل به وسیله گابریل بونور که یک طراح پیشتاز فرانسوی بود متولد گردید. گابریل بونور به عنوان طراحی شناخته می شود که در طراحی های خود از سادگی استفاده می کرد ولی طرح های عرضه شده به وسیله او در عین سادگی بسیار لوکس و جذاب نیز بودند و از لحاظ قیمتی نیز بسیار گران قیمت به حساب می آیند. بونور با طرح های خلاقانه و زیبای خود موفق به تاسیس برندی به نام شنل شده است که در دنیای مد به عنوان یک برند مطرح و شناخته شده به شمار می رود.

شنل

بنیان گذار برند شنل به اندازه ای در دنیای مد فعالیت داشت که موفق شد نام خود را به عنوان تنها فردی که برای خیاطی و دوزندگی اقدامات بسیار زیادی را انجام می دهد جزو یکصد نفر برتر دنیا معرفی نماید که در قرن بیست وارد عرصه مد شده اند. این عوامل موجب شده تا در دنیای مد و فشن به برندی پیشتاز و مهم تبدیل شود.

تاسیس نخستین فروشگاه شنل

بونور که افراد بسیاری او را با نام شانل می شناسند به همراهی یکی از طرفداران خود که مردی با نفوذ بود و با کمک های مالی که از طرف وی دریافت می کرد توانست ارتباطات اجتماعی بسیار گسترده و توسعه یافته ای را برای خود فراهم کرده و پس از مدتی در سال۱۹۱۳ میلادی موفق شد اولین فروشگاهی که مختص عرضه محصولات طراحی شده او بود را تاسیس نماید. این فروشگاه که کلیه محصولات آن به وسیله شانل طراحی شده بود در شهر پاریس افتتاح شد تا در ابتدا فرانسویان بتوانند از طرح های جذاب این طراح استفاده نمایند.

شنل

پس از افتتاح نخستین فروشگاه شانل اقدام به فروش کلاه کرد و پس از آن شعبه محدودی از لباس ها را تاسیس کرد و محل توسعه فروشگاه های شنل در دیوویل بود که موجب شد مشتریانی بسیار به سمت خرید محصولات شانل جذب شدند و لباس های ورزشی که تولید این برند فرانسوی بود با سرعت بسیار زیادی توانستند در بین افراد مختلف به محبوبیت رسیده و موفق شوند.

شانل در تولید اغلب لباس های خود به سراغ پارچه های کشباف می رفت که غیر معمول بودن و زیبایی لباس های او را نشان می داد و موجب می شد تا طرح های عرضه شده به وسیله او به زیباترین حالت ممکن خود را نشان بدهند. قبل از اینکه شانل به استفاده از پارچه های کشباف روی بیاورد این مدل از پارچه تنها در تهیه لباس زیرهای مردانه به کار برده می شد. از آنجایی که شانل در سال های ابتدایی شروع کار خود از سوی دیگران حمایت مالی می شد و نمی توانست موقعیت مالی مناسبی را داشته باشد به همین دلیل به سراغ استفاده از پارچه های کشباف رفت چراکه قیمت این مدل از پارچه ها بسیار پائین بود و کیفیت خوبی را نیز داشتند.

شنل

کیفیتی که این پارچه ها داشتند موجب شد تا شانل زمانی هم که توانست به موقعیت مالی خوبی دسترسی داشته باشد باز هم از این پارچه ها استفاده نماید. استفاده از این پارچه های کم قیمت موجب می شد تا دست شانل در طراحی باز باشد و بتواند قیمت بالایی را برای طرح های خود ارائه دهد و سودآوری این پارچه ها نیز برای او بسیار زیاد بود. پارچه های کشباف ویژگی ها و مزایای بسیاری داشتند که برخی از آن ها عبارتنداز تا خوردن آسان، حالت گرفتن و چین خوردن سریع و چندین ویژگی مثبت دیگر. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این پارچه ها داشتند این بود که شانل می توانست در طرح های ساده اما کاربردی خود از این پارچه ها استفاده نموده و طرح هایی را که از لباس های مردانه الهام گرفته بود را بر روی آن ها پیاده نماید.

سبک به کار رفته در طراحی های شنل

شانل در مورد طراحی های خود اکثرا از شیوه زندگی خود استفاده می کرد. او نحوه زندگی کردن و لباس پوشیدن زنان در سراسر دنیا را در طراحی های خود به کار گرفت و آن را توسعه و گسترش داد. تمام فعالیت هایی که شانل در زمینه طراحی و لباس داشت مخصوصا بسیته بندی و بازار یابی نشان دهنده گرایش ها و سبک شخصی او می باشد و بیانگر موفقیت او در زمینه کاری خود می باشد. شنل توانسته با موفقیت خود و طراحی های زیبای خود لباس های زنانه بسیار زیبا و جذابی را تولید نموده و وارد دنیای مد کند.

شنل پس از مرگ بنیان گذار خود

شانل توانسته بود تا زمانی که در قید حیات است سالن های بسیاری را در زمینه خیاطی و ارائه طرح های آماده به مشتریان افتتاح نماید اما زمانی که در سال۱۹۷۱ میلادی در گذشت تعدادی از معاون ها و دستیارانی که با او همگاری می کردند برای شعبه های آماده پوشیدن و سالن های خیاطی زنانه که مخصوص لباس های سطح بالا بود طراحی هایی را ارائه دادند و این کار تا سال۱۹۸۳ میلادی طول کشید. در این سال کارل لگرفلد موفق شد به عنوان مسول طراحی بخش خیاطی لباس های زنانه که مختص دوخت لباس های سطح بالا بود را به کار خود ادامه دهد. این طراح موفق در سال۱۹۸۴ نیز به عنوان مسول بخش آماده پوشیدن هم موفقیت های دیگری را به دست آورد و به عنوان یک طراح مطرح در این زمینه نیز شناخته شد.

شنل

لگرفلد توانست در طراحی های خود جسارت و خلاقیت بیشتری داشته باشد و برخی از مدل هایی را که زنان در دهه های۱۹۶۰ میلادی استفاده می کردند و طراحی شانل بود را بازسازی نماید. این طراح مدرن از پارچه های کشباف برای طراحی هایش استفاده می کرد و در کنار آن از تی شرت های مردانه هم کمک گرفت. لگرفلد از طرح هایی که در بایگانی شنل وجود داشت استفاده کرد و توانست طراحی های زیبا  و بینظیری را وارد دنیای مد  فشن زنان نموده و موجب ایجاد تحولاتی عظیم در دنیای مد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *