#


رنگ بندی رنگ ها و اصول آن

رنگ بندی رنگ ها
15 مارس 2017 بدون نظر 1039 بازدید

رنگ بندی رنگ ها و اصول آن

رنگ بندی رنگ ها و اصول آن

رنگ ها از عناصر اصلی لباس های ما هستند و استایل ما تحت تاثیر این رنگ بندی است برای اینکه بدانید چه رنگ هایی را با هم ترکیب کنید و بپوشید این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

نیوتون با شکستن نور به طیف های آن و کشف کردن چرخ رنگ خدمت بزرگی را به دنیا مد کرده است. با مرور زمان این چرخه رنگ با تن های گرم و سرد و رنگ های میانی کامل تر شد و در حال حاضر شما می توانید این قوانین را به درستی استخراج کنید و استایل خوبی داشته باشید.

تن های مختلف رنگ های روشن و تیره در کنار یک دیگر می توانند ترکیب زیبایی را ایجاد کنند. افراد می توانند از رنگ های تیره برای پوشاندن قسمت هایی از بدن که می خواهند لاغرتر به نظر برسد استفاده کنند و همین طور برعکس. سعی کنید در این کار زیاده روی نکنید و از چند رنگ خنثی مانند سفید، مشکی و خاکستری استفاده کنید که هم بین رنگ ها تعادل ایجاد شود و هم این که جلوه قشنگ تری داشته باشد.

رنگ های مکمل

برای استفاده از رنگ های مکمل ابتدا باید بدانیدکه رنگ مکمل چیست ؟

برای این کار یعنی استفاده از رنگ های مکمل در کنار هم دیگر باید دو رنگ از جهت مخالف در چرخه رنگ را انتخاب کنید این رنگ ها مکمل نامیده می شوند که ترکیب نوری آنها رنگ سفید را تشکیل می دهد.

رنگ های مکمل در کنار یکدیگر موجب می شوند که هر دو رنگ به بهترین شکل ممکن دیده شوند مثلا ترکیب رنگ سبز و قرمز، آیی و صورتی و پرتغالی و آبی کبالت. رنگ های مکملی را از جهت مساحت به نسبت سه به یک در کنار هم دیگر خیلی ترکیب خوبی است.

در چرخه رنگ، اگر رنگ های مجاور را در کنار یک دیگر ترکیب شوند بسیار زیبا می شود و این ترکیب طبیعت را به بیننده یادآوری می کند. سعی کنید برای این کار یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی قرار دهید و بقیه رنگ ها را در کنار آن قرار بدهید. مثل بفش و نارنجی، از هم نشینی رنگ های تند خودداری کنید. شما می توانید از روش مکمل دو بخشی هم استفاده کنید.

در این روش شما می توانید دو رنگ هم نشین را با یک رنگ مکمل ترکیب کنید که باعث ایجاد تنوع و زیبایی نیز می شود. سعی کنید که در این روش نسبت ۳ به ۱ را رعایت و بین دو رنگ هم نشین یک رنگ پایه و رنگ دیگر انتخاب شود. مانند رنگ زرد، بنفش و خاکستری و آلویی یا بنفش و نارنجی و رنگ سبز.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *