#


رقابت آدیداس و پوما

رقابت آدیداس و پوما
26 فوریه 2017 بدون نظر 1317 بازدید

رقابت آدیداس و پوما

رقابت آدیداس و پوما

آدولف داسلر و رادولف داسلر دو برادر آلمانی بودند که ابتدا با هم و به صورت مشارکتی یک تولید کفش به نام برادران داسلر را اداره می کردند اما پس از چندی اختلاف این دو برادر سبب جدایی آنها و ایجاد شرکت های جدیدی با نام های بزرگی چون آدیداس و پوما شد.

بنیانگذار آدیداس و پوما

آدولف بنیان گذار شرکت آدیداس و رادولف موسس شرکت پوما شد. رقایبت شرکت پوما و آدیداس با توجه به اختلافات میان دو برادر رقابت بسیار جدی ای شد و این امر باعث شد شهر هرتسوگن آوراخ به طور غیر رسمی به دو بخش تبدیل شود و به شهر گردن فم شهرت یافت ( به زبان انگلیسی the town of bent necks ).

دلیل آن نامگذاری این بود که مردم شهر همیشه توجهشان به کفش ها بود به خصوص اینکه خارجی ها چه کفش بر پای دارند این اختلاف هرچه پیش می رفت جدی تر میشد تا جایی که دو باشگاه فوتبال شهر هم از هم جدا شده و ( اف سی هرتسوگن آوراخ ) از کفش های تولیدی رادولف داسلر ( پوما ) و ( ای وی هرتسوگن آوراخ ) از کفش های تولیدی آدولف داسلر ( آدیداس ) استفاده و حمایت می کردند.
زمانی که بیشتر مردم شهر از کفش های آدیداس استفاده می کردند رادلوف به همه ی مردم شهر اعلام کرد که هر کس مجاز است از یک جفت کفش پوما به صورت رایگان استفاده کند.

سال ۱۹۸۴

در سال ۱۹۴۸ در اولین مسابقه ی تیم فوتبال آلمان که پس از جنگ جهانی انجام می شد اکثر بازیکنان تیم فوتبال آلمان کفش های پوما به پا داشتند که از جمله بازیکنان مشهور آن تیم می توان به هربرت بوردنسکی بهترین گلزن آلمان غربی در دوره ی پس از جنگ جهانی اشاره کرد.

همچنین در المپیک تابستانه ۱۹۵۲ فنلاند که در شهر هلسینکی انجام می شد، جوزی بارتل قهرمان دو ۱۵۰۰ متر، اولین مدال طلا با کفش های پوما را به دست آورد و این را به عنوان اولین افتخار جهانی پوما به ثبت رساند.

در سال ۱۹۶۰ و در المپیک تابستانی شرکت پوما با پرداخت پول به دونده ی دو سرعت ۱۰۰ متر آلمان آرمین هربی ازوی این خواسته را داشت که کفش های پوما را در مسابقات المپیک بپوشد این درحالی بود که آرمین هری پیش از این با آدیداس وارد قرارداد شده بود .

اما پس از پیشنهاد پوما آدولف داسلر رئیس آدیداس تقاضای پول بیشتر کرد ام این تقاضا توسط آدولف پذیرفته نشد و این ورزشکارآلمانی درحالی که کفش های پوما را به پا داشت توانست قهرمان المپیک شود و مدال طلا را به خود اختصاص داد اما در مراسم پایانی و اهدای مدال با کفش های آدیداس حاضر شد که باعث تعجب دو برابر داسلر شد.
این حرکت آرمین هری به جهت این بود که بتواند از هر دو برادر داسلر پول بگیرد ام این مسئله باعث عصبانیت بیش از حد آدولف شد و موجب شد که آدیداس مسابقات المپیک را تحریم کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *