#


راه هایی برای پاک کردن لکه جوهر از لباس

راه هایی برای پاک کردن لکه جوهر از لباس
27 فوریه 2017 بدون نظر 1073 بازدید

راه هایی برای پاک کردن لکه جوهر از لباس

راه هایی برای پاک کردن لکه جوهر از لباس :

هنگامی که جوهر روی لباستان ریخت باید سریع عمل کنید زیرا خشک شود پاک کردن آن سخت می شود.

برخی از جوهر ها مانند ماژیک هستند و ممکن است که پاک نشوند. با مواد لکه بری که در بازار موجود است این کار را بکنیدو سپس آن را بشویید. شما می توانید اسنفج را به مایع تمیز کننده آغشته کنید و جای لک بمالید.

سپس لکه را روی یک کاغذ حوله ای تمیز رو به پایین قرار دهید مایع را به پشت لکه عمل کنید. کاغذ را چند بار عوض کنید. لکه را خوب بشویید و پسپ کل لباستان را بشویید.

برخی از لکه های روی پارچه سفید ممکن است با برداشت رنگی پاک شوند. دستور العمل روی لباس را بخوانید. در ارتباط با پارچه های رنگی از آزمون ثبات رنگ استفاده کنید توجه داشته باشید که این ماده بر روی تمام رنگ لباس اثر می گذارد.

لکه جوهر قرمز

چنانچه جوهر قرمز خشک باشد شبیه روش لکه گیری اقدام کنید. راه دیگری که وجود دارد این است که از زرده و سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و بگذارید کمی روی آن بماند سپس آن را بشویید تا از بین برود این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه از بین برود.

برای از بین بردن لکه جوهر خوش نویس یک کاغذ خشک کن در قسمت زیر لکه بگذارید و قسمتی که لکه در آن جا است را با محلول ات آغشته کنید و بمالید تا از بین برود.

برای از بین بردن لکه جوهر مشکی یا آبی خشک لکه را به سرعت در شیری که ترش شده است و یا جوشیده است به مدت نیم ساعت قرار دهید و بعد از آن با آب و صایون بشوییدش یا این که می توانید لکه را در محلول نمک سدیم و آبلیمو به صورت یک ساعت قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید.

اگر پاک نشده بود، درباره ی پارچه های سفید یا محلول اسید گزالیک عمل نموده و سپس با محلول برکس آبکشی نمایید. هر وقت خواستید پارچه های رنگی را بشویید حتما ثبات رنگ آن را با این محلول ها متحان کنید.

برای پاک کردن لکه های مقاوم و خشک جوهر لکه را در آب گرمی که حاوی یک چهارم قاشق غذاخوری آمونیاک خانگی است را خیس کنید. سپس آن را آب کشی کنید و اگر لکهپاک نشده بود دوباره آن را تکرار کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *