#


در ایران رنگ زیتونی به عنوان رنگ مد سال ۹۷ انتخاب شد

29 آوریل 2018 بدون نظر 2303 بازدید

در ایران رنگ زیتونی به عنوان رنگ مد سال ۹۷ انتخاب شد

زیتونی، رنگ مد ۱۳۹۷ در ایران

طبق گفته ی مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس رنگ زیتونی در جشنواره ی هفتم مد و لباس فجر برای استفاده در طراحی و تولید لباس در سال ۱۳۹۷ انتخاب شد. در قسمت مسابقه زنده هفتمین جشنواره مد و لباس فجر از رنگ زیتونی در پارچه ها و لباس هایشان استفاده شده است. بر اساس آراء کارشناسان، زیتونی به عنوان یکی از رنگ هایی به شمار می رود که به قسمت هایی از اقلیم ایران نزدیک است و می توان از آن برای نمونه های عمومی استفاده کرد. از طرفی زیتونی قابلیت ترکیب و تلفیق با بسیاری از رنگ ها در حوزه مد و لباس را دارد.

همان طور که می دانیم در سر تاسر جهان به بعضی از رنگ ها معروف می باشد، طی دو سال گذشته از رنگ هایی مثل آبی فیروزه ای و طیف رنگ های زرد و خانواده کویری استفاده کرده اند. اصولا در دنیا، ایران را به این دو رنگ مهم می شناسند و بسیاری از طراحان دنیا توصیه هایشان در طراحی با مخاطب ایرانی استفاده از این دو رنگ است. در معماری و کویر ایران نیز گونه های مختلفی به این دو رنگ دیده می شود.

در دوره های پیش بحث های زیادی در مورد رنگ و نوع پارچه انجام می شد. در ضمن در این سری از جشنواره های مربوط به مد و مدگرایی، پارچه های پیشنهاد شده مورد استفاده در جشنواره مد و لباس تولید ایران بودند و قابلیت تولید در سطح عمومی را نیز دارند.

هم اکنون نیز از رنگ جهانی تقلید نکردیم، هرچند ممنوعیت و مخالفتی در این حوزه نیز نداریم. زمانی که در ویترین مغازه ها لباس هایی با رنگ های خردلی و اُخرایی عرضه می شود حاصل کار کارشناسان، فعالان و طراحان مد و لباس در جشنواره هاست. ما طراحان را محدود به یک رنگ نکردیم بلکه طیفی از رنگ ها را برای کار آن ها در نظر گرفتیم. اما این طور نیست که رنگ خاصی را مد نظر بگیریم و بگوییم همه از آن پیروی کنند.

همان طور که کارشناسان نیز بر این بارورند که، تولید کنندگان و فعالان این حوزه، جهت دادن در این زمینه می تواند در مسیر طراحی و تولید لباس آقایان، بانوان، کودکان و نوجوانان موثر و کمک کننده باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *