#


خلاقیت در طرح های ژاپنی به همراه ایسی میاکه

ایسی میاکه
1 دسامبر 2017 بدون نظر 2027 بازدید

خلاقیت در طرح های ژاپنی به همراه ایسی میاکه

خلاقیت در طرح های ژاپنی به همراه ایسی میاکه

ژاپن به عنوان یک کشور آسیایی در زمینه مد توانسته موجب رشد و پرورش طراحان بسیاری گردد که از سبک های ژاپنی موجود در فرهنگ و سنت این کشور استفاده کرده و ایده های جدیدی را به وجود می آورند. یکی از طراحان خلاقی که در کشور ژاپن به دنیا آمده و در زمینه طراحی های خاصی که داشته توانسته به شهرت بسیاری برسد ایسی میاکه طراح لباس به سبک ژاپنی است.

ایسی میاکه با طراحی های زیبای خود که بر محور تکنولوژی بودند و همچنین برند و عطری که مخصوص به خود او است و افتتاح نمایشگاه های متعددی که در طول دوران کاری خود برگزار کرده توانسته به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند. در این مطلب قصد داریم در مورد این طراح ژاپنی مشهور و برخی از طراحی هایش صحبت کنیم تا کمی بیشتر با طرح های خلاقانه او آشنا شوید.

ایسی میاکه

ایسی میاکه

بیوگرافی ایسی میاکه

سال۱۹۳۸ میلادی زمانی بود که ایسی میاکه در هیروشیمای ژاپن متولد شد. او در دوران نوجوانی خود به هنر علاقه بسیار زیادی را نشان داد و تصمیم گرفت در رشته گرافیک تحصیلات خود را ادامه دهد و در توکیو به تحصیل پرداخت. او پس از اینکه موفق شد فارغ التحصیل شود به شهرهای بزرگی همچون پاریس و نیویورک رفت و تا سال۱۹۷۰ میلادی در آنجا ماند. در این سال میاکه تصمیم گرفت به توکیو بازگردد و پس از ورود به این شهر استودیو طراحی را به نام خود بازگشایی نمود. این استودیوی میاکه در واقع لباس هایی که مخصوص زنان بود را در سطح بسیار بالایی طراحی می کرد که همین مساله از آغاز کار موجب شده بود طراحی های او بینظیر و خاص به نظر برسد.

در سال های آخر دهه ۱۹۸۰ میلادی بود که میاکه تصمیم گرفت از روش های جدیدتری در طراحی و تولید لباس ها استفاده نماید. یکی از این روش ها ایجاد پیلی هایی بود که باعث می شد فرد استفاده کننده از آن بتواند به سهولت بیشتری حرکت نماید. تولید این دسته از لباس های زنانه نشسبت به لباس های دیگر بسیار ساده بود. میاکه به عنوان یکی از دوستان صمیمی و بسیار نزدیک استیو جابز نیز شناخته می شود که یک لباس شاخص را که بلوزی یقه اسکی بود و به رنگ مشکی بود را برای او طراحی کرده بود و استیو جابز اغلب از این بلوز یقه اسکی استفاده می کرد.

تمام این مسائل به همراه نقل قولی که مجله هرالد تریبیون از جانب میاکه انجام داده بود موجب شد این طراح ژاپنی به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند. در نقل قولی که از میاکه بیان شده بود او اظهار کرده که از طراحی برای زندگی استفاده می کند نه برای فلسفه.

ایسی میاکه

ایسی میاکه

ایسی میاکه پس از چندین سال کار در زمینه طراحی تصمیم گرفت وقت خود را صرف تحقیق و آزمایش کند به همین دلیل کمی از کار طراحی فاصله گرفت و این کار را به افرادی که در کنار خود داشت محول کرد. برندی که میاکه آن را تاسیس کرد در حال حاضر در زمینه تولدی پوشاک مردانه و زنانه و عطر و ساعت و حتی آب معدنی فعالیت می کند و این موارد در قسمت تحقیقاتی و مجله بنیاد میاکه قرار دارد و مهمترین محصولات این برند به شمار می روند.

تاسیس برند عطر میاکه

ایسی میاکه در سال۱۹۹۲ میلادی اقدام به تاسیس برند عطر به نام خود کرد و عطرهای خود را در کشور فرانسه تولید کرد. تمام شیشه هایی که برای عطرهای ایسی میاکه تعیین شده بودند به وسیله خود میاکه طراحی شده و در اختیار افراد قرار گرفتند.فرم هایی که میاکه در طراحی های خود استفاده می کند بر محور دانش بوده و اگر به آن ها دقت کنید متوجه خواهید شد که کمی غیر عادی هستند.

میاکه از پیلی ها و تای پارچه ها به گونه ای استفاده می کند که تا به حال دیده نشده و موجب می شود ایده های خلاقانه ای در مورد آن ها به مرحله اجرا در بیاید. این طراح پر از خلاقیت توانسته تا به حال برای تئاتر و سینما لباس های مهم و طراحی های خاصر را انجام دهد. میاکه در طول سال های کاری خود نشان داده قبل از آنکه به عنوان یک طراح لاس شناخته شود همه او را به عنوان یک هنرمند که کار تحقیقاتی نیز می کند و همچنین به عنوان یک دانشمند که تمام ایده ها و خلاقیت های خود را به مرحله اجرا در می آورد می شناسند.

ایسی میاکه

ایسی میاکه

طرح های خلاقانه ای که میاکه در طول دوران کاری خود انجام داده موجب شده افراد بسیاری به این سبک طراحی ها علاقه نشان داده و البته ناگفته نماند اغلب طرح های غیر عادی میاکه علاقه مندان خاص خود را دارد و نمی توان با قطعیت گفت تمام افراد از لباس هایی که او طراحی کرده استقبال کرده اند اما در مورد عطرهایی که تولید کرده موضوع فرق دارد و افراد بسیاری هستند که از عطرهای او استفاده می کنند و طرفدار پر پا قرص عطرهای او هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *