#


تاثیر آهسته غذا خوردن در تناسب اندام

تناسب اندام
12 مارس 2017 بدون نظر 979 بازدید

تاثیر آهسته غذا خوردن در تناسب اندام

تاثیر آهسته غذا خوردن در تناسب اندام :

از آن جایی که آهسته غذا خوردن به تناسب اندام کمک می کند افراد باید به آن عمل کنند.
هنگامی که سریع غذا می خورید برای شما مشکل گوارشی پیش می آید و دل درد می گیرید. طی مطالعاتی که اخیرا نشان داده شده است افرادی که سریع غذا می خورند به نسبت افرادی که با سرعت کمتری غذا می خورند دورکمر آنها سریع افزایش پیدا می کند و BMI بیشتری پیدا می کنند. و دچار اضافه وزن می شوند و تناسب اندام آنها از بین می رود.

طی مطالعاتی که در دانشگاه هاروارد صورت گرفته حدود ۲۵۰۰خانم مورد بررسی قرار گرفتند و در گروه های سرعت بسیار سریع، نسبتا سریع، متوسط، آهسته و بسیار آهسته تقسیم شدند. و طی نتایج به دست آمده نشان داده افرادی که سریع غذا می خورند۲/۷ درصد BMI بیشتری نسبت به افرادی که آهسته یا خیلی آهسته غذا می خورند داشته اند.

افرادی که سرعت غذا خوردن را کاهش دادند میل غذا خوردن آنها کاهش یافت و در نتیجه حدود ۱۰ درصد حجم غذای آنها کم شد. به طور متوسط افرادی که تند غذا می خورند بیشتر چاق می شوند و افرادی که آهسته غذا می خورند زود سیر می شوند و چاق هم نمی شوند. هر لقمه غذا را ۴۰ بار بجوید. تجربه ثابت کرده است افرادی که هر لقمه غذا را ۴۰ بار می جوند نسبت به افرادی که هر لقمه غذا را ۱۶ بار می جوند ۱۲ درصد کالری کم تری جذب می کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *