#


برند بالنسیاگا پیشرو در تولید لباس های سفارشی

برند بالنسیاگا
20 نوامبر 2017 بدون نظر 1659 بازدید

برند بالنسیاگا پیشرو در تولید لباس های سفارشی

برند بالنسیاگا  پیشرو در تولید لباس های سفارشی

کریستوبال بالنسیاگا طراح اسپانیایی است که در سال۱۹۱۹ اقدام به تاسیس برندی همنام خود کرد. این طراح اسپانیایی در شهر باسک اسپانیا متولد شده است و در زمینه طراحی لباس های سفارشی تخصص بالایی دارد. مهارت و تخصص کریستوبال بالنسیاگا به قدری زیاد بوده که کریستین دیور او را با نام استاد همه ما معرفی می کند. در این مطلب قصد داریم در خصوص برند بالنسیاگا و تاریخچه آن کمی صحبت کنیم و بیشتر با این برند جهانی آشنا شویم.

افتتاح بالنسیاگا

سال۱۹۱۹ زمانی بود که کریستوبال بالنسیاگا نخستین مغازه خود را در شهر سن سباستین افتتاح کرد و توانست در مدت زمان کمی آن را گسترش دهد. پس از توسعه نخستین مغازه بالنسیاگا او تصمیم گرفت شعبات دیگری نیز برای مغازه خود افتتاح کند که یکی از این شعبات در شهر مادید رار داشت. طرح هایی که بالنسیاگا تولید می کرد به وسیله افراد مهمی مانند خاندان سلطنتی اسپانیا مورد استفاده قرار می گرفت.

زمانی که کشور اسپانیا مورد جنگ های داخلی قرار گرفت بالنسیاگا مجبور شد از این کشور خارج شده و به پاریس برود. در سال۱۹۳۷ میلادی بالنسیاگا موفق شد در پاریس هم مغازه ای را بازگشایی کند. طرح هایی که او تولید کرده بود درر نمایشگاه مدی که برگزار کرده بود بسیار مورد توجه افراد قرار گرفت و روزنامه نگاران و منتقدان در مورد طرح های او بیان کرده اند که بالنسیاگا با طرح های جذاب خود در صنعت مد انقلاب بر پا کرده است.

برند بالنسیاگا

برند بالنسیاگا

مردم بسیاری به طرح های بالنسیاگا علاقه نشان داده بودند و در طول جنگ جهانی دوم مردم برای اینکه بتوانند از طرح های بالنسیاگا دیدن کنند به اروپا سفر می کردند و خطر جنگ را نیز به جان خود می خریدند.
او در طرح هایی که پس از جنگ جهانی دوم تولید کرده بود تغییرات قابل لمسی را به کار برده بود که یکی از این تغییرات مهم حذف کمر از روی لباس محسوب می شد. ایو سن لورن دو دهه پس از بالنسیاگا اقدام به طراحی لباس های راسته کرد در حالی که بالنسیاگا در دوره کاری خود طرح های زیبایی را به وجود آورده بود.

سال۱۹۵۵ زمانی بود که بالنسیاگا تونیک را به عنوان یک لباس زنانه طراحی کرد و دو سال پس از آن دامن های پفی را ابداع کرد که طرح های زیبا و جذابی به شمار می رفتند. در دهه شصت میلادی بالنسیاگا توانست لباس عروسی ملکه بلژیک را طراحی کرده و موفقیتی دیگر را برای خود به ارمغان آورد. جکی کندی یکی از بانوان اول آمریکا نیز به طرح های بالنسیاگا علاقه نشان داده و ازاین لباس ها برای جذاب تر دیده شدن خود استفاده می کرد.

بالنسیاگا با طرز فکر متفاوتی که داشت توانست وارد عرصه مد و فشن شده و توانست طراحی های زیبای خود را به تمام جهان نشان دهد. تا سال۱۹۸۶ میلادی می توان گفت عملا برند بالنسیاگا وجود خارجی نداشت اما پس از مرگ بالنسیاگا و تعطیل شدن مغازه های او جکی بوارت این مغازه را خریداری کرده و آن را دوباره افتتاح کرد. در سال۱۹۹۲ میلادی جوزپوس تیمیستر وارد بالنسیاگا شده و با طراحی های بینظیر خود توانست اعتبار گذشته این برند را به آن بازگرداند. لباس تیم فرانسه که در المپیک۱۹۹۲ میلادی طراحی شده بود به وسیله این طراح مشهور می باشد.

آغاز فعالیت بالنسیاگا در لباس زنانه

سال۱۹۹۷ زمانی بود که بالنسیاگا موفق شد با ریاست نیکولاس گسکوئر لباس های زنانه و مردانه را طراحی و تولید کند. او موفق شده بود دوره های آموزشی خود را نزد افرادی همچون ژان پل گوتیه سپری کند. طرح هایی که او ایجاد کرده بود به وسیله افراد مشهور بسیاری همچون مدونا مورد توجه قرار گرفت و او موفق شد برای مراسم اسکار لباس افرادی همچون جنیفر کانلی و نیکول کیدمن را طراحی کند. الکساندر وانگ توانست پس از گسکوئر به مدت سه سال به عنوان مدیر طراحی بالنسیاگا فعالیت کند و در سال۲۰۱۵ دمنا جواسالیا جایگزین این طراح متخصص شد و توانست طرح های فوق العاده زیبایی را طراحی کرده و به نام این برند جهانی در اختیار مشتریان قرار دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *