#


ایو سن لورن برندی ممتاز در دنیای مد

ایو سن لورن
10 دسامبر 2017 3 نظر 1657 بازدید

ایو سن لورن برندی ممتاز در دنیای مد

ایو سن لورن برندی ممتاز در دنیای مد

فرانسه در دنیای مد برندهای زیادی را دارد که بسیاری از آن ها به عنوان برندهای تاثیر گذار شناخته می شوند و ایو سن لورن یکی از این برندهای ممتاز به شمار می رود. این برند فرانسوی در سال۱۹۶۱ میلادی به وسیله ایو سن لورن که یک طراح هنرمند بود به همراه پیر برگ که با او همکاری داشت پایه گذاری و تاسیس شد.

در دنیای مد اغلب این برند را با نام ایو سن لورن پاریس هم شناخته و برای ان اعتباری خاص و ویژه را قائلند. زمینه های کاری برند ایو سن لورن به طراحی و تولید لباس های آماده و تولید اکسسوری های جذاب و عطر باز می گردد. طراحی های ایو سن لورن به قدری جذاب و زیبا بود که موجب معروفیت و شهرت بسیار او در دنیای مد شده و همه او را به عنوان یکی از بزرگترین افراد در دنیای مد و فشن به شمار می آورند.

ایو سن لورن طرح هایی را برای برند هم نام خود اجرا کرده بود که موجب شد تا تولید لباس

ایو سن لورن

ایو سن لورن

های سفارشی در دهه هفتاد میلادی دوباره از سر گرفته شود. او کت و شلوار زنانه را وارد دنیای مد کرد که افرادی غیر از سفید پوست ها آن ها را به تن کرده و ب سایرین معرفی می کردند. در واقع استفاده از مدلینگ های غیر سفید پوست موجب شد تا ایو سن لورن به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند و این مساله در موفقیت های روزافزونی که داشت تاثیر بسیار زیادی را داشت.

در ادامه می خواهیم کمی در مورد تاریخچه برند ایو سن لورن صحبت کنیم و با آن بیشتر آشنا شویم و بدانیم این برند در دوران کاری خود چه طرح هایی را وارد دنیای مد کرده است.

ایو سن لورن در طول تاریخ

ایو سن لورن که نام واقعی او ایو هنری دونا متیو سنت لورن است که در سال۱۹۳۶ میلادی متولد شده است. الجزیره زادگاه او می باشد و ویلایی مدیترانه ای تنها محل برای رشد و بزرگ شدن او به همراه خواهرانش بود. ایو سن لورن از دوران کودکی خود علاقه بسیار زیادی به ساخت عروسک های کاغذی داشت و از همان دوران لباس های زیبایی را برای مادر و خواهرهای خود طراحی می کرد. به دلیل علاقه بسیاری که به طراحی مد داشت در سن هفده سالگی به پاریس مهاجرت نموده و مزون لباسی را برای کار خود انتخاب کرد. کارها و طرح های جذاب او به قدری زیبا بود که به سرعت مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت.

ایو سن لورن

ایو سن لورن

در آن سال ها نویسنده ای که در مجله ووگ فعالیت داشت موجب آشنایی ایو سن لورن با کریستین دیور را فراهم کرد و این آشنایی سرآغاز اتفاق های بسیاری بود که نقش مهمی را در زندگی و شغل ایو سن لورن داشت. طی سال هایی که ایو با کریستین دیور همکاری می کرد توانست سبک خود را در طراحی کامل تر نماید  و طراحی های خود را پخته تر از قبل ارائه دهد و همین عوامل موجب شد تا در زمینه کاری خود بتواند به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند و این شهرت روز افزون موجب شد تا موفقیت های بسیاری به او روی آورد.

زمانی که ایو سن لورن بیست و یک سال سن داشت همه او را به عنوان طراح اصلی برند دیور می شناختند. زمانی که برند دیور با یک بحران مالی جدی روبه رو بود او کالکشن بهار را طراحی کرد که در سال۱۹۵۸ میلادی با موفقیت بسیاری روبه رو شد و توانست این برند را از سقوط مالی برهاند. لباس هایی که در این کالکشن دیده می شدند به لباس های کیسه ای شهرت داشتند و بر خلاف لباس هایی که تا کنون دیور ارائه کرده بود کمر نداشتند و زنان پاریسی و بسیاری دیگر از زنان که در کشورهای دیگر حضور داشتند از این لباس ها استقبال کرده و مدل هایی از این لباس ها را برای خود سفارش دادند.

اخراج ایو از برند دیور زمانی بود که او را به جبهه اعزام کردند و او به دلیل ناراحتی هایی که داشت مدتی در بیمارستان ارتش و در بخشی که مربوط به بیماران روانی بود بستری شد.

زمانی که ایو از ارتش بیرون آمد و از بیمارستان مرخص شد در سال۱۹۶۰ میلادی بر علیه برند دیور شکایتی را تنظیم کرد و توانست در دادگاه موفق شود. پس از این ماجرا بود که ایو به همراه دوست خود پیر برگ موفق شدند با سرمایه گذاری یک میلیاردر امریکایی برند ایو سن لورن را افتتاح نمایند و نخستین مشتری که پس از تاسیس کمپانی او به سراغشان آمد کاترین دنوو بود.

ایو سن لورن

ایو سن لورن

مجموعه طراحی های ایو سن لورن

طراحی هایی که ایو سن لورن داشت موجب تحسین افراد بسیاری می شد و او در نهایت در سال۱۹۶۲ میلادی موفق شد تا سالن طراحی لباس را برای برند خود تاسیس نماید و نام آن را خانه ایو سن لوران گذاشت و طولی نکشید که همگی از آو به عنوان یکی از تاثیر گذارترین طراحان مد که وجود داشته نام بردند.

او طرح های زیادی را وارد دنیای مد کرد که تا قبل از آن هیچ طراحی به فکر این مساله نبوده است به عنوان مثال ایو سن لورن شلوار را به عنوان یک لباس زنانه مطرح کرد و در خصوص لباس هایی که مردان می پوشیدند نیز تغییراتی را به وجود آورد و کمی سایز آن ها را کوچک تر کرد و به عنوان یک لباس زنانه معرفی کرد. استانداردهایی که ایو سن لورن در دنیای مد معرفی نمود بسیار جدید و خلاقانه به نظر می رسید و موجب به وجود آمدن تحولاتی عظیم در این عرصه شد.

سال۱۹۶۵ میلادی زمانی بود که ایو موفق به معرفی تاکسیدوی زنانه شد که این دسته از لباس ها نیز با استقبال گسترده ای روبه رو شدند. زمان ارائه عطر اوپیوم که یکی از عطرهای محبوب میان افراد است سال۱۹۷۷ میلادی می باشد.

ایو سن لورن

ایو سن لورن

ایو سن لورن در سال۱۹۸۳ میلادی بهعنوان نخستین طراح مد شناخته شد که نمایشگاه ویژه ای از طراحی های او در موزه متروپولیتن لندن برگزار گردید و افراد بسیاری از طرح های زیبای او استقبال کردند. چند سال بعد ایو سن لورن از کار طراحی مد کناره گرفت و خود را بازنشسته نمود و در نهایت در سال۲۰۰۸ میلادی بر اثر تومور مغزی درگذشت.

پس از ایو سن لورن افراد بسیاری وارد این برند شدند وبه عنوان یک طراح هنری طرح هایی را ارائه دادند و هم اکنون آنتونی واکارلو به عنوان طراح هنری این برند جهانی شناخته می شود. برند سن لورن توانسته شعبات و فروشگاه های بسیاری را در سرتاسر جهان افتتاح نماید تا افراد بیشتری بتوانند به تولیدات این برند دسترسی داشته و از طراحی های زیبای آن استفاده نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *