#


انتخاب عینک مناسب

انتخاب عینک مناسب
22 ژانویه 2019 بدون نظر 3471 بازدید

انتخاب عینک مناسب

انتخاب عینک مناسب و راهنمایی در مورد آن

زمانی که به اطرافیان خود نگاه می کینم حداقل چند نفری هستند که از عینک استفاده می کنند ، عینک با مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب عینک مناسب برای استفاده افراد دارای انواع مختلفی است که از جمله ی آن ها عینک های افتابی ،عینک های طبی و… هستند . از عینک های افتابی برای مقابله با اشعه های نورخورشید استفاده می شود برخی نیز برای زیبایی از ان استفاده می کنند.البته این دسته از افراد باید توجه داشته باشند که برخی از این عینک های غیر استاندارد باعث اسیب رساندن به چشم می شود.

عینک های طبی در انواع و اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .از این عینک ها برای رفع معایب دوربینی و یا نزدیک بینی چشم استفاده می شود. عینک ها انواع مختلفی دارند و هریک اشکال خاصی هم دارند برای انتخاب عینک مناسب نیاز است قوانینی در این باره بدانیم.

انتخاب عینک مناسب

راهنمای انتخاب عینک مناسب براساس شکل صورت

برای اینکه بتوانید عینک مناسب صورت خود را انتخاب کنید باید شکل صورت خود را بشناسید.در این جا به بررسی انواع شکل های صورت و عینک مناسب ان می پردازیم.

صورت های بیضی شکل : از صورت های بیضی شکل به عنوان بهترین نوع صورت یاد شده است زیرا تمامی جزئیات ان باهم متناسب هستند. افراد دارای این شکل صورت بسیار خوش شانس اند زیرا تمامی فرم های عینک برای ان ها مناسب خواهد بود.

صورت های بیضی شکل ،کمی عریض هستند و دارای گونه های استخوانی بزرگ اند.در این نوع صورت چانه کمی باریک تر از پیشانی است. در انتخاب فریم عینک برای چهره‌های بیضوی، باید تعادل طبیعی این چهره را حفظ کرد. بنابراین فریم‌های عینکی را انتخاب کنید که به‌اندازه‌ی پهن ‌ترین قسمت چهره‌ تان یا حتی بیشتر از آن عریض باشد. می‌توانید فریم‌های گردویی‌ شکل را که خیلی کلفت یا نازک نباشد، امتحان کنید.

صورت های مستطیل شکل : طول صورت‌های مستطیلی ‌شکل از پهنای آن بیشتر است. خط گونه در این چهره‌ها مستقیم و بلند، و بینی آنها هم اغلب کشیده است. در این صورت ها طول و عرض تقریبا مساوی است و چانه ها و گونه ها بزرگ وپهن اند.هم چنین این صورت ها دارای پیشانی بزرگ و فک پهن و بزرگ است.

برای آن که چهره‌ی مستطیلی شما کوتاه‌ تر و متعادل‌ تر به ‌نظر برسد، از فریم‌هایی استفاده کنید که عرض عدسی کوچک نباشد، دسته‌ی آنها تزیینات داشته باشد یا با فریم لنزها تضاد داشته باشد تا بر عرض چهره‌ی شما بیفزاید. اگر پل عینک شما کمی پایین‌تر قرار گیرد، بینی‌تان کوتاه‌ تر به‌ نظر خواهد رسید.

در انتخاب عینک مناسب برای این نوع چهره دو قاعده کلی وجود دارد:

  • هرچه دسته فریم بالاتر قرار گیرد، صورت را کشیده تر نشان می دهد و هرچه دسته فریم پایین تر قرار گیرد کشیدگی صورت کمتر نمایان می شود.
  • فریم هایی که قسمت بالایی تیره تری دارند در کشیده نمودن صورت مفیدترند نظیر فریم های نخ نایلونی.

صورت های مربعی شکل : صورت‌های مربعی خط آرواره‌ی مشخص و پیشانی پهنی دارند و نسبت عرض و طول چهره نسبتا برابر است. فریم باریک و موازی با زاویه های صورت. گوشه های عینک کشیده و زاویه دار باشد، در صورتهای مربعی نیز فریم با اتصال دسته بالاتر بهتر است. ترجیحا فریم مربعی نباشد، عرض فریم بیشتر از عمق فریم باشد.

صورت های لوزی شکل : چهره‌های لوزی‌شکل خط چشم و خط آرواره‌ی نازکی دارند؛ اما استخوان‌های گونه‌ی آنها پهن، بلند و برجسته است. این حالت چهره کمیاب است.

برای این مدل صورت باید فریم‌هایی را انتخاب کنید که قسمت بالایی فریم آنها شاخص است یا تزیینات دارد. در انتخاب عینک مناسب باید دقت داشت ،  فریم‌های بدون قاب لنز یا فریم‌هایی با حالت بیضی و چشم‌ گربه‌ای هم برای فرم صورت شما مناسب هستند زیرا با استفاده از این مدل ها چشمان شما برجسته و استخوان گونه هایتان برجسته تر نشان داده خواهد شد.

صورت های گرد: چهره‌های گرد، خط‌های منحنی و نسبت طول به عرض برابر دارند و چندان زاویه‌دار نیستند . فریم باریک و زاویه دار همراه با اتصال دسته بالاتر در صورت های گرد و مربعی بهتر است پل عینک باریک و شفاف باشد تا سبب شود چشم ها درشت تر دیده شوند.

صورت هایی مثلثی شکل : فریم های ریملس و یا فلزی نازک با رنگ روشن بهترین گزینه هستند. این نوع صورت ظرافت جذابی به صورت بانوان می دهد و بهتر است فریم انتخابی نیز ظریف باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *