#


آیا تا کنون از زیورآلات هندی استفاده کرده اید؟

1 می 2018 بدون نظر 10421 بازدید

آیا تا کنون از زیورآلات هندی استفاده کرده اید؟

انتخاب زیورآلات هندی برای زیباتر شدن

در سرتاسر جهان از زنان هندی به عنوان زنانی که به طور مداوم و دائما از زیورآلات استفاده می کنند یاد می شود؛ در حقیقت زیورآلات گوناگون قسمتی از لباس سنتی هندی ها به حساب می آید و انتخاب آنها محسوب نمی‌شود. پوشیدن یک دست ساری هندی در مراسم رسمی باید با مجموعه مفصلی از انواع زیورآلات همراه باشد. به غیر از زیورآلات رایج که خانم‌ها از آن ها استفاده می کنند مثل گوشواره، گردنبند، النگو یا دستبند، نمونه‌های دیگری برای مو، پا و… می‌توان در زیورآلات سنتی زنان هند دید.

پا ها را فراموش نکنید

چیزی که باید بدانید این است که زنان هندی، زیورآلات را تنها برای دست و صورت خود نمی دانند، آنها از پابند هم برای زینت دادن به پا های خود استفاده می کنند. پابندی که باز ترکیبی از سنگ و فلزهای مختلف است. پابند کلاسیک زنان هند، نمونه‌ای است که روی پا هم امتداد پیدا می‌کند و به حالت انگشتر دور یکی از انگشت‌های پا می‌رود. زنان هندی هرچند در بیشتر مواقع دامن‌های بلند استفاده می‌کنند اما این به معنی حذف پابند از زیورآلات‌شان نیست.

بیشترین شهرت

بهتر است بدانید که النگوهای هندی، به عنوان زیورآلات مشهور زنان هندی و رایج ترین نمونه در بین خودشان می باشند. در کوچه و بازار کشور هند، زنان هندی با مجموعه کامل گردنبند، سربند و… دیده نمی‌شوند اما حتما یکسری النگو به دست دارند. ویژگی دستبندهای هندی ترکیب چند نمونه مختلف با هم است؛ از النگوی نگین‌دار تا نمونه‌هایی که با پارچه و نخ ترکیب شده‌اند. صدای جریق جریق این النگو صدای آشنایی است که همیشه در هند به گوش می‌رسد.

کامل ترین سرویس جواهرات یک زن هندی

سرویس‌های هندی همانند سرویس‌های طلا و جواهرات رایج در ایران، از گوشواره، گردنبند، دستبند و انگشتر تعریف شده نیست بلکه  شامل یک سری از زیور آلات است نظیر  گردنبند، گوشواره و سربندی که از وسط سر روی پیشانی آویزان می‌شود. استفاده از سنگ‌های ریز و درشت به وفور در کنار طلای زرد، مشخصه جواهرات هندی است که در تمام بخش‌ها دیده می‌شود. البته این نکته را هم بدانید که طلای مورد استفاده در هند، عیار پایین‌تری نسبت به طلای ایرانی دارد.

آویزی مخصوص پیشانی

استفاده از زیوری بر روی پیشانی، کار مشکلی به‌نظر می آید، به ویژه برای زنان هندی که به اغلب دارای حجم بسیار زیادی مو می باشند و می‌توانند از موهای خود به‌عنوان وسیله‌ای برای نگه داشتن یک تکه زیورآلات استفاده کنند. سربندهای هندی که از وسط سر روی پیشانی آویزان می‌شوند، تیکا نام دارند.

درخشش بیش از حد مو ها

مجموعه ای از زیور آلات وجود دارند که برای تزئین پشت‌سر زن های هندی  از آن ها استفاده می‌شود و در حقیقت  روی موهای مشکی آنها قرار داده می شودکه جلوه و زیبایی زیادی دارد. چنین زیوری برای مهمانی رسمی و عروسی استفاده می‌شود.

نمونه‌ای از خلاقیت

بعضی از گوشواره های هندی نیز به صورت کاملا خلاقانه ساخته شده اند. زنجیری متوسط که تزئینات سنگی در دو طرف آن استفاده شده است. این نوع از گوشواره ها نیاز به سوراخ کردن گوش ندارد بلکه پشت لاله گوش می‌افتد و از جلو و پشت گوش آویزان می‌شود. احتمالا طراحی چنین گوشواره متفاوتی به علاقه هندی‌ها به زیورآلات شلوغ برمی‌گردد.

جشنواره ای از  سنگ و رنگ

هندی‌ها همان اندازه که از طلا با عیار ۱۴ یا حتی پایین‌تر برای ساخت زیور آلات‌ شان استفاده می‌کنند، از نقره هم استفاده می کنند و حتی می‌توان گفت کاربرد نقره از طلا بیشتر است چون بیشتر مردم قدرت خرید دارند. به هر حال در طلا یا نقره سبک طراحی عوض نمی‌شود، گوشواره‌های بزرگ با تزئینات زیاد و شلوغ ویژگی زیورآلات هندی است. در این سرزمین سنگ‌های رنگی هم به وفور وجود دارند و دست طراحان برای ترکیب‌های رنگارنگ باز است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *