#


آدیداس و آغاز به کارش

آدیداس و بنایان گذارانش آدولف و رادولف
14 ژانویه 2017 بدون نظر 1401 بازدید

آدیداس و آغاز به کارش

پیدایش آدیداس و پوما

بنیانگذاران آدیداس ؛ دو برادر خانواده داسلر با نام های آدولف و رادولف در شهر خود تولیدی کفش ورزشی راه اندازی کردند که در زمان کمی پله های ترقی را پیموده و توانستند تعداد زیادی کفش ورزشی را تولید و به فروش برسانند.
پیش از شروع جنگ جهانی دوم هر دو برادر به حزب نازی پیوستند ولی رادولف توانست به رده های بالای حزب نازی نزدیک شوند و نشانه هایی از اختلاف میان دو برادر پدید آمد. زیرا آدولف در سال ۱۹۴۳ و با حمله ی متفقین معتصد بود و عواقب جنگ سخت و ادامه دار است وی سعی میکرد تا خانواده را در این مورد متقاعد کند.

رادولف داسلر توسط نیروهای آمریکایی به عنوان یکی از اعضای اس اس مسلح ( wafeen ss ) شناسایی و بازداشت شد، اما مشخص شد که آدولف برادر خود را به نیروهای آمریکایی فروخته است.

فعالیت آدیداس در طول جنگ

در طول جنگ جهانی کارخانه ی برادران داسلر مانند دیگر کارخانه های آلمان نازی شروع به فعالیت در زمینه ی ساخت سلاح و مشخصا اسلحه ی ضد تانک کرد که در سال ۱۹۴۵ توسط نیروهای آمریکایی ویران شد. اما هنگامی که کمیت، همسر آدولف مدعی شد که کارخانه ی آنها تمایل به تولید کفش داشته اند و نه سلاح ؛ کارخانه و کارمندان آن بخشیده شدند و همین شد که نیروهای آمریکایی که به اشتغال خاک آلمان پرداخته بودند مشتری اصلی همان کفش های تولید شده ی کارخانه ی داسلر شدند.
اما این اختلاف بین ۲ برادر سرانجام باعث قطع همکاری آن ها شد و در سال ۱۹۴۷ رسما از هم جدا شدند.
رادولف شرکت جدیدی را با نام رودا (Ruda ) تاسیس کرد که مخفف نام خودش بود و بعد ها این شرکت به پوما تغییر نام داد.

آدولف و رادولف
آدولف نیز در هجدهم آگوست سال ۱۹۴۹ شرکتی را با نام آدیداس تاسیس که مخفف نام خودش یعنی آدی داسلر بود. حال آن که خیلی از مردم گمان می کنند که آدیداس ( Adidas ) مخفف جمله ی انگلیسی هر روز درباره ی ورزش رویا پردازی می کنم (All day I dream about sport ) است اما در واقع این چنین نیست و آدیداس مشتق شده از نام موسس آن ادولف داسلر است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *