#


کلارکس؛ آغازی از روستا تا جهانی شدن

کلارکس
20 نوامبر 2017 بدون نظر 1423 بازدید

کلارکس؛ آغازی از روستا تا جهانی شدن

کلارکس؛ آغازی از روستا تا جهانی شدن

کمپانی جهانی کلارکس که در حال حاضر در بیشتر کشورهای جهان دارای شعبه و فروشگاه است در سال۱۸۴۲ قابلیت این را داشت که در طول ماه یک هزار جفت کفش را به فروش برساند. این میزان فروش برای آن سال رکوردی عالی و بینظیر به حساب می آمد. بیشتر مردمی که از کفش های کلارکس استفاده می کردند این کفش ها را با نام پترزبورگ قهوه ای می شناختند و این امر موجب شهرت هرچه بیشتر کفش های تولیدی برادران کلارک به شمار می رود.

کمپانی معروف کلارکس در اصل نام سی اند جی کلارک اینترنشنال را برای خود داشت که بعدها با نام فعلی در جهان به شهرت بالایی دست پیدا کرد. برادران کلارک یعنی سامرس و جیمز در سال۱۸۲۵ میلادی توانستند برند کلارکس را در سامرست افتتاح نمایند. دفتر مرکزی برند کلارکس هنوز هم در سامرست انگلیس قرار دارد. این شهرستان زیبا در بخش جنوب غربی کشور انگلیس واقع شده است که یکی از مناطق زیبای این کشور به شمار می رود.

کلارکس

کلارکس

برند کلارکس برای اینکه به موفقیت برسد در ابتدا کار خود را با ساخت دمپایی هایی شروع کرد که به وسیله دست دوخته می شدند. کمپانی کلارکس برای دوخت این مدل از دمپایی ها از پوست بز و گوسفند استفاده می کرد تا بتواند محصولی زیبا و کاربردی را تولید نماید. برادران کلارک تلاش های بسیاری را انجام دادند و پس از چند سال توانستند نخستین کفش خود را که جنس آن از پوست گوسفند بود را طراحی و تولید نمایند.

کشفی که برادران کلارک داشتند و تولید کفش هایی که از پوست گوسفند بود آن ها را وادار کرد تا به کار خود ادامه دهند و نمونه های دیگری را نیز تولید نمایند. این برند جهانی در تولیدات خود سعی کرده از محصولات طبیعی استفاده نمایند و این روند را تا به حال نیز در برنامه کاری خود قرار داده اند. برند کلارکس در حال حاضر نیز محصولاتی را تولید می کند که دوستدار سلامت پای افراد می باشد و موجب شده اند در زمینه تولید کفش های طبیعی به شهرتی جهانی دست پیدا کنند.

کفش هایی که به وسیله کمپانی کلارک تولید می شد و از جنس پوست گوسفند بود توانست بسیار مورد توجه افراد قرار بگیرد و بازار موفق و پرسودی را برای این برند به ارمغان آورد. کفش هایی که برند کلارکس تولید می کرد و در بین مردم به پترزبورگ قهواه ای شهرت داشت به وسیله برادران کلارک در خانه ای تولید می شد که محل زندگی آن ها بود. کفش های مشهور کلارکس در هیچ کارخانه ای تولید نمی شدند و این یکی از وجه تمایز این کفش ها نسبت به محصولات کمپانی های دیگر بود. برادران کلارک برای اینکه بتوانند به اهدافی که داشتند دست پیدا کنند تصمیم گرفته بودند کارهای موجود را میان خود تقسیم کنند و هر کدام به انجام وظایف مشخص بپردازد تا بتوانند سریعتر به هدف های دور دست خود برسند.

در سال۱۸۵۱ نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در بریتانیا تاسیس شده بود که برادران کلارک توانستنددو جایزه در این نمایشگاه برای خود بدست بیاورند. این موفقیت و کسب جایزه موجب شد برند این دو برادر به شهرتی باور نکردنی دست پیدا کنند.

کلارکس

کلارکس

در سال۱۸۶۳ میلادی بحران اقتصادی ای به وجود آمد که موجب شد کمپانی های بسیاری به مشکلاتی جدی برخورد کنند که برند کلارکس هم از این قاعده مستثنی نبود اما دو برادر کلارک توانستند همچون سابق در مواجهه با مشکلات مقاومت داشته و در برابر این بحران اقتصادی شکست نخورند.فرزندان این دو برادر کم کم وارد عرصه تولید و رقابت شدند و اهدافی که دو برادر کلارک دنبال می کردند را ادامه دادند تا بتوانند تولیدات بهتری را داشته باشند.

صاحبان برند کلارک برای اینکه بتوانند محصولات خود را با سرعت بیشتری تولید کنند ماشن آلات مخصوص دوخت سینگر را به مجموعه خود وارد کردند. این خانواده در دوران جنگ جهانی دوم نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می دادند و توانستند در سال های پایانی دهه۴۰ که نیروی کار بسیار زیاد بود فعالیت های خود را گسترش داده و محصولات بیشتری را وارد بازار کنند.یکی دیگر از اقدامات مثبت خانواده کلارک تاسیس پانزده کارخانه جدید در شهر ها و شهرستان های اطراف بود که موجب می شد این کمپانی بتواند به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.

سال۱۹۵۷ میلادی زمانی بود که برند کلارکس نخستین فروشگاه خود را در شهر لندن بازگشایی کرد. از آن زمان تا بحال برند کلارکس توانسته به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند که این موفقیت همچنان ادامه دارد و هم اکنون نیز توانسته کفش های بسیار خوب و با کیفیتی را تولید نمایند.

کلارکس

کلارکس

طبق آماری که در سال۲۰۱۰ منتشر شده است برند کلارکس توانسته هزار فروشگاه را برای فروش محصولاتش در سرتاسر دنیا افتتاح نماید. سه سال پس از این تاریخ آماری منتشر شد که نشان می داد این برند از لحاظ درآمد توانسته به عنوان بزرگ ترین کارخانه ای شناخته شود که به صورت خصوصی در انگلیس فعالیت می کند. خانواده کلارکس در حال حاضر هشتاد و چهار درصد از سهام کلی برند کلارکس را در اختیار خود دارد اما باقی مانده سهام این کمپانی در اختیار کارمندان و موسساتی قرار دارد که به این برند جهانی وابسته است.

افرادی که از محصولات کلارکس استفاده می کنند احساس آرامش و راحتی را خواهند داشت و علت این امر مربوط به مواد مرغوبی است که در طراحی علمی و تولید آن ها به کار رفته است. محصولات کلارکس دارای دوام بسیار بالایی هستند و این مساله موجب شهرت بسیار این برند گشته است. کاربران این کفش ها می توانند سال های زیادی از این محصولات استفاده نمایند و از دوام و راحتی آن ها اطمینان داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *