#


ورا وانگ برندی خلاق در دنیای مد لباس عروس

لباس عروس
3 دسامبر 2017 يك نظر 1545 بازدید

ورا وانگ برندی خلاق در دنیای مد لباس عروس

ورا وانگ برندی خلاق در دنیای مد لباس عروس

در آمریکا طراح های مطرح بسیاری وجود دارد که توانسته اند در دنیای مد تغییرات و تحولات بسیاری را به وجود بیاورند. ورا وانگ یکی از این طراحان به نام می باشد که در آمریکا فعالیت داشته و در دنیای مد بیش از هر چیزی به دلیل طراحی هایی بینظیری که در زمینه لباس عروس داشته به شهرت و معروفیت رسیده است.

ورا وانگ در طول دوران کاری خود با افت و خیز های بسیار زیادی مواجه شده است و از هر کدام توانسته تجربیات خوبی را به دست بیاورد. تمام فراز و نشیب هایی که در مسیر کاری خود داشت موجب شده ورا وانگ به جایگاه و مقامی که در حال حاضر دارد برسد و بتواند به عنوان یک طراح مطرح در دنیای مد شناخته شود.

لباس عروس

لباس عروس

در این مطلب قصد داریم در مورد برند ورا وانگ و تحولاتی که در طول دوران کاری این طراح به نام آمریکایی وجود داشته صحبت کنیم و از طرح هایی که تا کنون خلق کرده کمی بیشتر آگاهی پیدا کنیم و با او آشنا شویم.
برند ورا وانگ تاسیس شده به وسیله ورا الن وانگ است که آمریکایی بوده و در سال۱۹۴۹ میلادی در شهر نیویورک این کشور دیده به جهان گشود.

از آنجایی که والدین ورا وانگ هردو چینی بودند به همین دلیل او نیز اصالتی چینی داشت. والدین وانگ در سال۱۹۴۰ میلادی وارد آمریکا شده و در شهر نیویورک مستقر شدند. یکی از مواردی که ورا وانگ از کودکی نسبت به آن علاقه بسیار زیادی داشت اسکیت بود. این علاقه به حدی بود که ورا وانگ تصمیم گرفت نسبت به آن توجه داشته و آن را به صورت حرفه ای ادادمه داد.

این جدیت در یادگیری اسکیت تا زمانی ادامه داشت که ورا وانگ نتوانست به مسابقات المپیک وارد شود و به همین دلیل تصمیم گرفت این ورزش را به طور دائمی کنار بگذارد. پس از کناره گیری از اسکیت ورا وانگ متوجه شد نسبت به دنیای مد علاقه بسیاری دارد و شانس خود را در این زمینه امتحان کرد.
ورا وانگ در سال۱۹۶۷ میلادی موفق به فارغ التحصیلی از دبیرستان شده و پس از آن کالج سار لارنس را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرد و رشته تاریخ هنر را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کرد.

لباس عروس

لباس عروس

زمانی که دوران تحصیل او به پایان رسید در کمترین زمان موفق شد در مجله ووگ استخدام شده و به خاطر جدیت و توانایی که در کار خود داشت یکی از برترین و جوان ترین نویسنده های این مجله معرفی گردید که در تاریخ مجله ووگ توانسته فعالیت کند و در واقع رکورد دار این مجله محسوب می شد. وانگ به مدت هفده سال را به کار در مجله ووگ مشغول بود اما بالاخره در سال۱۹۸۷ از آنجا بیرون آمده و به رالف لورن ملحق شد و دو سال از عمر خود را صرف کار در آنجا کرد.

ورا وانگ حدودا چهل ساله بود که تصمیم گفت به عنوان یک طراح مستقل فعالیت نموده و برندی به نام خود در زمینه طراحی لباس عروس را تاسیس کرد. نمونه های طراحی شده به وسیله وانگ به قدری جذابیت و زیبایی داشت که افراد مهم و سرشناس بسیاری لباس عروسی خود را به او سفارش دادند و همین مساله موجب شد او هر روز بیشتر از قبل در حرفه خود مطرح و معروف شود. چلسی کلینتون، ماریا کری، اعضای خانواده کارداشیان و همچنین ایوانکا ترامپ به همراه ویکتوریا بکهام از جمله افراد مهمی هستند که ورا وانگ لباس عروسی آن ها را طراحی و دوخته است.

سال۱۹۹۰ میلادی زمانی بود که ورا وانگ موفق شد در شهر نیویورک سالن مخصوص به خود را بازگشایی کند و پس از این اقدام به سراغ شهرهایی مانند توکیو، سیدنی و لندن رفت و در آنجا نیز سالن هایی را افتتاح کرد که موجب شد کار طراحی ورا وانگ گسترش بسیار زیادی را پیدا کرده و شهرت این طراح معروف بیشتر از قبل باشد.
ورا وانگ در سال ۲۰۰۵ میلادی موفق به کسب جایزه مجمع طراحان مد آمریکا شد که در جهان به عنوان یکی از جوایز بسیار مهم شناخته می شود.

لباس عروس

لباس عروس

البته ناگفته نماند ورا وانگ تنها در زمینه طراحی لباس عروس فعالیت ندارد و لباس های شب بسیار زیبایی را نیز طراحی کرده است. لباس های شبی که به وسیله او طراحی شده اند نیز به اندازه لباس های عروس او معروف هستند. وانگ برای افرادی همچون وایولا دیویس که در مراسم اسکار شرکت کرده بود و همینطور سوفیا ورگارا که در مراسم امی حضور داشت لباس های شب بسیار زیبا و جذابی را طراحی نموده که شهرت او را دو چندان کرده اند.

ورا وانگ در طراحی لباس عروس ها و لباس های شب خود از مینیمالیسم نیز استفاه کرده است که موجب شده طرح های خلاقانه او در عین اینکه ساده به نظر می رسند جذابیت و شکوه خاصی را نیز نشان دهند که این مساله یکی از مهمترین ویژگی لباس ها و طراحی های این طراح آمریکایی می باشد.

ورا وانگ نشان داده می توان از یک طرح ساده لباسی دلفریب و جذاب را خلق کرد که می تواند متناسب با هر اندامی باشد و موجب زیباتر دیده شدن استفاده کننده قرار بگیرد. لباس هایی که ورا وانگ طراحی می کند طرح های ساده ای دارند که در عین سادگی می توانند جذابیت بسیار زیادی را نشان دهند و همین لباس های ساده و جذاب توانسته طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *