#


چگونه یک لباس ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟

لباس ورزشی
21 می 2017 بدون نظر 1135 بازدید

چگونه یک لباس ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک لباس ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟

ما برای افرادی که به تازگی تصمیم گرفته اند به باشگاه ورزشی بروند اما در مورد لباس ورزشی که باید بپوشند دچار سردرگمی شده اند مقاله ای را جمع آوری کرده ایم که کمک می کند تا یک لباس ورزشی مناسب برای خود داشته باشید و بتوانید با انجام تمرینات ورزشی به اندامی ایده آل برسید .

یک لباس ورزشی باید جنسی خوب داشته باشد

زمانی که می خواهیم یک لباس ورزشی را انتخاب کنیم اولین نکته ای که به ذهنمان می رسد این است که جنس لباس ورزشی مان چه باشد؟ آیا از لباسی با الیاف طبیعی استفاده کنیم یا لباس ورزشی با الیاف مصنوعی ؟ طی تحقیقاتی که به عمل آمده است استفاده از لباس ورزشی با الیاف طبیعی یبهدلیل اینکه انجام صحیح سیستم تعریق بدن می شود عملکرد بهتری را برای ورزشکاران به همراه خواهد داشت .

استفاده کردن از لباس ورزشی که نامناسب است باعث می شود دمای بدن بالا رفته و احتمال بروز سکته قلبی را هنگام ورزش کردن موجب می شود . پس بهترین کار جایگزینی الیاف نخی به جای لباس های ورزشی با الیاف مصنوعی یا همان پلی استر است .

مدل لباس ورزشی ( تاپ و شلوارک یا کاپشن و شلوار؟)

لباس ورزشی

لباس ورزشی

لباس ورزشی که قصد انتخابش را دارید بستگی به ورزشی که انجام می دهید و فضای ورزشی دارد . اصولاً پوشیدن تاپ و شلوارک خیلی بهتر از پوشیدن کاپشن  و شلوار است چرا که در این حالت دمای بدن افزایش زیادی پیدا نمی کند و سریع تر نیز خنک می شود . این سبک لباس ورزشی بیشتر مختص تابستان و هوای گرم است اما برای ورززش کردن در زمستان و فضای باز بهترین کار استفاده از کاپشن و شلوار ورزشی است .

لباس ورزشیمان چه رنگی باشد؟

اهمیتی که رنگ ها دارند هرگز نباید فراموش شود پس هنگام انتخاب لباس ورزشی از رنگ هایی همچون سفید ، طوسی ، صورتی ، آبی و سبز استفاده کنید . تأثیر روانی که لباس های خوشرنگ هنگام ورزش کردن بر شما و اطرافیانتان به وجود خواهد آورد باور کردنی است . پس سعی کنید استفاده از رنگ های شاد وزیبا را هنگام خرید لباس ورزشی فراموش نکنید .

البته خانم ها می توانند برای ورزش های هوازی که خارج از سالن ورزشی انجام می گیرد از لباس هایی با رنگ های بنفش ، نیلی و خاکی نیز استفاده کنند . کفش های ورزشی صورتی و سفید برای تمامی خانم ها مناسب خواهد بود و می توانند با هر رنگ لباسی که دوست دارند ست کنند .

آقایان نیز می توانند از لباس های ورزشی به رنگ سرمه ای ، طوسی و خاکی  یا حتی مشکی استفاده کنند . پوشیدن کفش های ورزشی سرمه ای و خاکی هم برای آقایان ورزشکار شیک تر از رنگ های دیگر خواهد بود و چهره ی ورزشکارانه آن ها را نمایان تر خواهد کرد .

برای جلوگیری از خرابی زود هنگام لباس ورزشی چه کنیم ؟

لباس ورزشی

لباس ورزشی

اگر دلتان نمی خواهد لباس ورزشی تان را بیشاز حد بشوییید و آن را از ریخت و قیافه بندازید می توانید زیر بلوز یا گرمکن های ورزشی خود یک تیشرت نخی که جذب بدن است بپوشید و از زیر شلوار ورزشی یک شلوار نخی نازک بپوشید که در صورتعرق کردن این لباس های نخی عرق بدن را جذب خود کرده و اجازه نمی دهند که عرق به لباس های ورزشی شما برسد و دیگر مجبور نیستید بعد از هر بار استفاده لباس ورزشی تان را بشویید تا بوی عرق آن از بین برود .

برای شستن لباس ورزشی چه کاری انجام دهیم ؟

بیشترین آلودگی که متوجه لباس ها ی ورزشی می شود مربوط به عرق کردن فرد ورزشکار است ، بنابراین بهتر است پس از هر دو بار استفاده آن ها را بشویید تا بوی عرق نگیرد . برای شستن لباس های ورزشی هم می توان از ماشین لباس شویی استفاده کرد و هم می توان آن ها را با دست شست .

برای استفاده از انواع شوینده ها هم مانعی وجود ندارد اما بهتر است کمی نرم کننده هم در مراحل نهایی شست و شو به مواد شوینده اضافه کنید تا اصطکاکی بعد از شست وشو در لباس به وجود نیاید و خرده ریزهای کف سالن ورزشی را به خود نگیرد . خشک کردن لباس ورزشی د ر فضای باز و زیر نور آفتاب بهترین کار برای خشکاندن آن است .

مناسب ترین راه برای نگه داری از لباس ورزشی چیست ؟

از آن جا که لباس ورزشی به طور مداوم با عرق بدن و زمین های سالن ورزشی تماس دارند اگر هنگامی که از باشگاه و ورزشگاه باز گشته اید و حوصله شستن لباس هایتان را ندارید آن ها را از داخل ساک ورزشی تان خارج نکنید البته تا زمانی که حوصله تان سرجایش بیاید و بخواهید لباس هایتان را بشویید . اگر بیشتر از ۲ ساعت طول می کشد تا لباس هایتان را بشویید بهتر است آن ها را از ساک خارج کرده و به چوب لباسی حمام آویزان کنید .

لباس ورزشی

لباس ورزشی

این کار باعث می شود که آلودگی های باکتریایی و قارچی در لباس ورزشی جمع نشده و باعث بو گرفتن آن ها نشود و از ایجاد حساسیت پوستی در بدن پیشگیری می کند . سعی کنید هرگز لباس ورزشی تان که نشسته و آلوده است در داخل کمد لباس ها نگذارید و روی تخت نیندازید و حتی کنار لباس های دیگر روی چوب لباسی آویزان نکنید . چرا که در صورت رعایت نکردن این موارد موجب انتقال بو و آلودگی ها به دیگر لباس هایتان خواهید شد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *