#


شیک و جذاب با دامن راسته

دامن راسته
18 می 2017 بدون نظر 5533 بازدید

شیک و جذاب با دامن راسته

شیک و جذاب با دامن راسته

یکی از ساده ترین انواع دامن های زنانه دامن راسته است که طبق دیدگاه خیاطان از خط باسن تا پایین دامن به صورت یک خط مستقیم است که به عنوان دامن مدادی هم شناخته می شود و با الگوی پایه دامن زنانه دوخته می شود .

این دامن یک دامن کلاسیک است که به نظر خیلی ها قدیمی است و اکثراً با کت و بلوز پوشیده می شود . شما بر خلاف نظر برخی که این مدل دامن را قدیمی می دانند می توانید با استایل مناسب این دامن یک تیپ زیبا برای لباس مجلسی خود درست کنید . برای اینکه استایل خوبی داشته باشید میزان تنگی و طول این دامن را در نظر بگیرید . سعی کنید از مدل های خیلی تنگ این دامن استفاده نکنید چرا که چاقی و لاغری شما را بیش از حد نشان می دهد و حرکت کردن با آن ها نیز کمی دشوار خواهد بود . بلندی این دامن در مدل کلاسیکش تا روی زانو است ولی برای تیپ های کت و دامن زنانه می توان بلندی آن را تا کمی بالاتر از زانو نیز در نظر گرفت .

ست کردن دامن راسته با بلوز کلاسیک

دامن راسته

دامن راسته

از آن جایی که این دامن یک مدل کلاسیک است برای ست کردن لباسی با آن بهترین گزینه پوشیدن بلوز استایل کلاسیک است همچون پیراهن دکمه دار و بلوزهای رسمی و مجلسی ساده دیگر . این ترکیب یک ست شیک و زیبا را به وجود آورده و زیبایی اندام شما را خوب نمایان می کند .

ست دامن راسته بارنگ های تند و روشن

استفاده از رنگ های تیره و خنثی پیشنهادی است برای افرادی که در ناحیه شکم دچار چاقی هستند . اما افرادی که از مشکل چاقی در ناحیه شکم مستثنی هستند می توانند برای داشتن تیپ زیبایی با دامن راسته از رنگ های روشن و تند مثل قرمز ، سبز ، آبی و … استفاده کنند .

ست کردن دامن راسته با کفش پاشنه بلند

برای اینکه قدتان بلندتر و اندامتان زیباتر دیده شوند از دامن راسته ای که خیلی کوتاه نیست به همراه کفش پاشنه بلند استفاده کنید تا زیباتر از حد معمول دیده شوید .

داشتن کمربند

اگر می خواهید اندامتان را به شکل ساعت شنی نمایش دهید مناسب ترین راه استفاده از یک دامن راسته است . از یک کمربند هم می توانید استفاده کنید تا هم روی کمرتان تأکیدی داشته باشید و هم اینکه باریک تر نشانش بدهید .

حال بیایید با انواع دیگر دامن ها از نظر طرح و الگو آشنا بشویم

دامن ساده

دامن راسته

دامن راسته

ساده ترین نوع دامنی که وجود دارد و الگوی آن الگوی پایه دامن است و بیشترین کاربرد آن برای افراد لاغر و متوسط است ولی افراد دیگر نیز از آن استفاده می کنند .

دامن های فون

مدل این دامن ها اینگونه است که از کمر به پایین گشاد می شوند ولی هیچ گونه چین یا ساسونی ندارند و دارای برشی مثلثی مانند هستند . افرادی که پایین تنه لاغری دارند می توانند به راحتی از این مدل دامن استفاده کنند .

دامن کلوش

دامن های کلوش سه گونه هستند که به آن ها یک چهارم کلوش ، نیم کلوش و تمام کلوش گفته می شود چرا که از برش های قطاع دایره به صورت ربع داره ، نیم دایره و تمام دایره دوخته می شود . این مدل دامن هم مانند دامن های فون هیچگونه چین یا ساسونی ندارد ولی گشاد و آزاد است و با توجه به بلندی آن همه ی افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند .

دامن های چین دار

این دامن ها هم همچون دامن های کلوش برای تمامی افراد مناسب هستند به شرطی که بلندی مناسبی داشته باشند . گشادی این دامن ها از چین خوردگی پارچه در کمر به وجود می آید . دامنی ساده است که اغلب خانم ها بخاطر راحت بودنش آن را انتخاب می کنند .

دامن ترک

دامن راسته

دامن راسته

با تکرار طرح های مثلثی شکل الگوی دامن ترک به دست می آید که به هر طرح یک ترک می گویند . تعدادی که این ترک ها دارند می تواند از ۴ تا هر تعداد زوجی که می خواهند باشد . باید توجه داشت که این دامن از پارچه های ضخیمی همچون کتان دوخته می شود و طرحی بسیار ساده و زیبا دارد .

دامن لنگی

از آن جایی که مدل پوشیدن این دامن ها با بقیه کمی تفاوت دارد و همچون لنگ در یک طرف کمر دامن بسته می شود به آن دامن لنگی می گویند .

دامن پیلی

به نوع خاصی دامن های چین دار که چین آن ها به صورت منظم وجود دارد دامن پیلی گفته می شود که به دو مدل پیلی یک طرفه و پیلی دو طرفه تقسیم می شوند . دامن های پیلی نیز همچون دامن های ترک با پارچه های ضخیم دوخته می شوند تا زیباییشان بیشتر نشان داده شود .

دامن های برش دار

همانطور که از اسم این دامن ها بر می آید در قسمت های مختلفی دارای برش و دوخت متفاوتی هستند که اغلب برای مجالس از نوع کوتاه آن ها استفاده می شود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *