#


مدل های الکتریکی آئودی اسپرت در حال وارد شدن به خط تولید

9 آوریل 2018 بدون نظر 1401 بازدید

مدل های الکتریکی آئودی اسپرت در حال وارد شدن به خط تولید

به زودی نسخه های الکتریکی آئودی اسپرت وارد خط تولید می شوند

نسخه ‌های الکتریکی آئودی اسپرت در راه هستند و به زودی وارد خط تولید می شوند و به احتمال زیاد از تکنولوژی استفاده شده در شاسی‌ بلند مفهومی آئودی Q8 اسپرت به کار می برند. دوره ای نه ‌خیلی دور، زمانی بر صنعت خودرو حاکم بود که خودروی الکتریکی فقط از نقطه‌ نظر کاهش مصرف سوخت و در نهایت کم شدن انتشار گازهای گلخانه ‌ای آلاینده محیط زیست به آن توجه می شد. با این وجود تکنولوژی در حال تغییر می باشد و خودروسازان با توجه به عملکرد سیستم ‌های محرکه هیبریدی، توجه شان را به سوی دریافت کارکرد بهتر از خودروهای اسپرت خود متمرکز کرده ‌اند. با این که عامل وزن به دلیل های سخت ‌افزاری نگران ‌کننده می باشند؛ ولی مزایای سیستم ‌های محرکه برقی، بیشتر شدن وزن را جبران می ‌کنند.

آئودی اسپرت برنامه ‌های آخر خود را برای ساخت محصولات الکتریکی گزارش کرده است و آنتونی گاربیس، مدیر محصول RS5، در طول نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ از به پایان رسیدن انتظار برای تماشای یک نسخه جدید آئودی با لوگوی RS نوید داد؛ این طور که به نظر می ‌رسد این خودروی اسپرت جدید با وجود ترکیب پیشرانه احتراق داخلی و موتور الکتریکی، قدرت لازمه برای تطابق با ویژگی ‌های اسپرت را مهیا می سازد.

گاربیس در مصاحبه ای که با خبرنگار کار باز (Car Buzz) در طول نمایشگاه نیویورک داشته است بیان کرد:

«شما در آینده نسخه ‌های آئودی اسپرت را با سیستم محرکه برقی مشاهده خواهید کرد. ما در آینده نه چندان دور تمام علاقه ‌مندان به دنیای خودرو را هیجان ‌زده خواهیم کرد. شما به ‌زودی مدل‌ های آینده RS را که مجهز به تکنولوژی الکتریکی می باشد را مشاهده خواهید کرد و در آینده، نسخه ‌های ۴۸ ولتی هم در خط تولید آئودی پیشرفت خواهند کرد».

مدیر محصول RS5 جزئیات بیش ‌تری در خصوص نخستین مدلی که باید به سیستم محرکه الکتریکی مجهز گردد، گزارش نکرد؛ ولی با توجه به شاسی‌ بلند دعده داده شده آئودی اسپرت، می ‌توانیم تکنولوژی جدید را در یک نسخه مفهومی بسیار جذاب مشاهده کنیم. باید در نظر داشته باشیم که قسمت اسپرت خودروساز اینگولشتات اندکی بیش از یک سال قبل، خودروی مفهومی آئودی Q8 اسپرت را با پیشرانه توربوشارژ ۳.۰ لیتری شش سیلندر بنزینی به ‌عنوان قسمتی از سیستم هیبریدی به همراه یک کمپرسور الکتریکی رونمایی کرد. شاسی‌ بلند مفهومی آئودی Q8 اسپرت می تواند در کل ۴۷۶ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور ایجاد کند و سرعت صد کیلومتر بر ساعت را می تواند از حالت سکون در مدت زمان ۴.۷ طی کند؛ در صورتی ‌که طی این مدت زمان قادر است به نهایت سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

همان گونه که برای خودروی آئودی R8 شایعاتی در خصوص به کار بردن پیشرانه ۲.۹ لیتری خورجینی شش سیلندر مجهز به توربوشارژ دوگانه گرفته‌ شده از نسخه های RS4 و RS5 وجود دارد، به نظر می‌ رسد که این کار خیلی راحت نیز رخ نمی دهد. بر اساس گفته ‌ی گابریس، آئودی R8 یک خودروی مجهز به پیشرانه خورجینی ۱۰ سیلندر می باشد و این صحبت‌ ها شایعاتی می باشند که همیشه در زمان ‌های نزدیک به رونمایی از یک مدل جدید خودرو منتشر می ‌شوند. عکس‌ های جاسوسی نشان دهنده این هستند که خودروی سوپراسپرت مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی، باز طراحی و تجدید نظر شده می باشد؛ ولی برخی از افراد در این خصوص می ‌گویند که آئودی می خواهد مدل ویژه GT از نسخه نسل اول آن را به خط تولید باز گرداند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.