#


معرفی قدرتمندترین سدان هایی که کمتر از 40 هزار دلار قیمت دارند

14 مارس 2018 بدون نظر 1961 بازدید

معرفی قدرتمندترین سدان هایی که کمتر از 40 هزار دلار قیمت دارند

سدان های پرقدرتی که قیمتی کمتر از 40هزار دلار دارند

برعکس باوری که عموم دارند و گفته‌ های کارشناسان برنامه ‌های تلویزیونی و اینترنتی، خودروهای قدرتمند و لذت‌ بخش ضرورتا کوپه، محورعقب و به گیربکس دستی مجهز نمی باشند.

در حقیقت مدل ‌های بسیاری از سدان‌ چهاردر، در بازار جهانی وجود دارد که قیمت آن ها زیر چهل هزار دلار می باشد و با این قیمت حداکثر لذت رانندگی بی‌ دردسر را برای راننده مهیا می ‌کنند. تعدادی از این خودروها حداکثر قدرتی تا ۴۸۵اسب بخار و برخی دیگر زمانی زیر ۴.۵ثانیه در تست سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در اختیار راننده قرار می ‌دهند.

همه ی این کارکرد فنی فوق العاده و قیمت مناسب در کنار یک خودروی سدان جادار و خانوادگی جای می‌ گیرد که ارزش و کاربرد این مدل‌ ها بیشتر معلوم می‌ شود. در ادامه این مطلب می خواهیم  چند نمونه سدان قدرتمند بازار جهانی که قیمت آن ها  کمتر از چهل هزار دلار می باشد، معرفی کنیم.

۱- دوج چارجر R/T

قدرت این خودرو ۴۸۵اسب بخار و قیمت پایه تیپ R/T اسکات پک ۳۹هزار و ۹۹۵دلار می باشد.

تیپ اسکات پک (Scat Pack) دوج چارجر R/T با وجود پیشرانه ‌ی هشت سیلندر V شکل ۶.۴لیتری همی با نیروی ۴۸۵اسب بخار، پر قدرت ‌ترین سدان با قیمت کمتر از چهل هزار دلار به حساب می آید. این مدل پرقدرت با حداکثر سرعت ۲۸۲کیلومتر بر ساعت، در تست سرعت ‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت، زمان ۴.۲ثانیه به ثبت رسانده است.

۲- لینکلن MKZ

قدرت این خودرو ۴۰۰اسب بخار و قیمت پایه تیپ ۳لیتری ۳۹هزار و ۶۷۰دلار می باشد.

دومین نسل سدان لوکس لینکلن MKZ بعد از ارائه در سال۲۰۱۳، نخستین فیس‌ لیفت خود را در سال۲۰۱۷ کسب کرد. مدل۲۰۱۸ این سدان آمریکایی در شش تیپ گوناگون با امکان انتخاب پیشرانه ‌ی دو یا سه لیتری در دسترس می باشد. با انتخاب پیشرانه ‌ی شش سیلندر V شکل سه لیتری همراه با دو توربوشارژ (طرح توئین توربو)، ۴۰۰اسب بخار نیرو و ۵۴۲نیوتن ‌متر گشتاور به سدان لوکس لینکلن می رسد. لینگان MKZ با پیشرانه ‌ی V6 در زمان ۵.۲ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

۳- دوج چارجر

قدرت این خودرو ۳۷۵اسب بخار و قیمت پایه تیپ R/T جدید ۳۴هزار و ۹۹۵دلار می باشد.

کد چارجر (Charger) با سه پلتفرم در کلاس ‌های گوناگون هاچ ‌بک کامپکت کوچک، سدان بزرگ و کوپه ‌ی لوکس دوج ساخته شده است. نسل کنونی چارجر یک سدان قدرتمند آمریکایی می باشد که در نه تیپ گوناگون ارائه می ‌شود. تیپ استاندارد چارجر SXT از پیشرانه ‌ی شش سیلندر V شکل ۳.۶لیتری پنتااستار کرایسلر با نیروی ۲۹۲اسب بخار بهره می برد.  چارجر R/T نسخه پایه ‌ی چارجر با پیشرانه‌ ی هشت سیلندر V شکل می باشد؛ پیشرانه‌ ی همی ایگل (HEMI Eagle) تیپ R/T با ۵.۷لیتر حجم ۳۷۵اسب بخار نیرو و ۵۳۶نیوتن ‌متر گشتاور تولید خواهد کرد. گران ‌ترین و پرقدرت ترین تیپ چارجر، SRT هلکت با قیمت ۶۷هزار و ۹۹۵دلار و ۷۰۷اسب بخار نیرو می باشد. سدان چارجر R/T برای دست یابی به سرعت  صد کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

۴- کیا استینگر

قدرت این خودرو ۳۶۵اسب بخار و قیمت پایه تیپ جی‌ تی ۳۸ ۶هزار و ۳۵۰دلار می باشد.

سدان سایز متوسط و لیفت ‌بک کیا استینگر (Stinger) از انگشت شمارترین خودروهایی بوده است که نسبت قدرت به قیمت آن قابل چشگیر می باشد. تیپ استاندارد استینگر با پیشرانه ‌ی چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ Theta هیوندای و نیروی ۲۵۵اسب بخار ارائه می ‌شود. استینگر GT به عنوان تیپ میانه‌، از پیشرانه‌ ی شش سیلندر ۳.۳لیتری توربوشارژ و نیروی ۳۶۵اسب بخار به کار برده شده است. گران ‌ترین تیپ اسیتنگر، GT2 با قیمت ۴۹هزار و ۲۰۰دلار می باشد که اصلی ترین تفاوت آن با سایر تیپ‌ ها وجود امکانات ایمنی و کمک راننده بیشتر و دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) می باشد.

۵- فورد فیوژن

قدرت این خودرو ۳۲۵اسب بخار و قیمت پایه تیپ اسپرت ۳۳هزار و ۸۴۵دلار می باشد.

سدان سایز متوسط فورد فیوژن (Fusion) که دومین نسل  آن در سال ۲۰۱۳میلادی ارائه شد و در سال۲۰۱۷ فیس ‌لیفت کسب کرد، در هفت تیپ گوناگون ارائه می ‌شود. تیپ اسپرت فیوژن از پیشرانه ‌ی شش سیلندر V شکل ۲.۷لیتری اکوبوست با نیروی ۳۲۵اسب بخار و سیستم تمام چرخ محرک استفاده کرده است. فیوژن که در تست سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت زمان پنج ثانیه را به ثبت رسانده است، با خصوصیت بسیار کاربردی «عبور از چاله ‌های آسفالت» همراه شده است. در این سیستم فیوژن پیش از رسیدن به چاله، وجود آن را تشخیص داده و با درگیر کردن سیستم تعلیق، عبور از روی چاله بدون فرو رفتن تایر در آن  امکان پذیر می ‌شود.

۶- سوبارو WRX STI

قدرت این خودرو ۳۱۰اسب بخار و قیمت پایه آن ۳۶هزار و ۹۵دلار می باشد.

نسخه WRX STI سوبارو که در واقع بر پایه ‌ی ایمپرتزا افسانه ‌ای (Impreza) تولید می ‌شود، نشان دهنده استفاده از سیستم تمام چرخ محرک، سیستم تعلیق سخت‌ تر و پیشرانه ‌ی چهار سیلندر مشهور این برند ژاپنی و اشاره به موفقیت‌ های رالی سوبارو می باشد. محصولات سوبارو همیشه به سرسختی و قیمت مطلوب شهرت داشته‌ اند که جدید ترین نسخه WRX STI هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. این نسخه با استفاده از پیشرانه‌ ی چهار سیلندر خطی ۲.۵لیتری توربوشارژ، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، تنها به ۴.۵ثانیه زمان احتیاج دارد.

۷- بیوک ریگال

قدرت این خودرو ۳۱۰اسب بخار و قیمت پایه تیپ GS فول آپشن آن ۳۹هزار و ۷۰دلار می باشد.

کد ریگال (Regal) یادآور یکی از بهترین محصولات برند آمریکایی بیوک می باشد. دومین نسل این نسخه یکی از شناخته ‌شده ‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای آمریکایی می باشد. ششمین نسل و مدل۲۰۱۸ ریگال در تیپ استاندارد با پیشرانه ‌ی دو لیتری توربوشارژ، نهایت قدرت ۲۷۵اسب بخار و قیمت ۲۵هزار و ۹۱۵دلار ارائه می ‌شود. GS به عنوان قدرتمند ترین تیپ بیوک ریگال، از پیشرانه ‌ی شش سیلندر V شکل ۳.۶لیتری، ۳۱۰اسب بخار و سیستم تمام چرخ محرک استفاده شده است. به خاطر پیشرانه ‌ی V6، ریگال با حداکثر سرعت ۲۲۵کیلومتر بر ساعت در زمان شش ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

۸- شورولت ایمپالا

قدرت این خودرو ۳۰۵ اسب بخار و قیمت پایه تیپ پریمیر آن ۲۸ هزار و ۵۹۵ دلار می باشد.

بزگ ترین سدان شورولت ایمپالا (Impala) تیپ پریمیر (Premier) فنی ‌ترین خودروی این لیست نخواهد بود، اما با انتخاب پیشرانه ‌ی شش سیلندر V شکل ۳.۶ لیتری و نهایت نیروی ۳۰۵ اسب بخار، به هیچ عنوان سدان بی ‌رمقی نمی باشد. ایمپالا برای رسیدن به سرعت  صد کیلومتر بر ساعت به ۶.۳ ثانیه احتیاج دارد. ممکن است کارکرد فنی این سدان خیلی قابل چشمگیر نباشد اما با در نظرگرفتن قیمت ۲۸ هزار دلاری (فقط سدان زیر سی هزار دلار این لیست)، ارزش ایمپالا بسیار فراتر می ‌رود.

۹- تویوتا کمری

قدرت این خودرو ۳۰۱ اسب بخار و قیمت پایه تیپ شش سیلندر آن ۳۴ هزار و ۴۰۰ دلار می باشد.

سدان پرطرفدار تویوتا کمری در سال۲۰۱۸ نمای جدیدی به خود گرفت. به غیر از فیس ‌لیفت، پیشرانه ‌ی شش سیلندر ۳.۵ لیتری تویوتا 2GR-FKS  با نیروی ۳۰۱ اسب بخار نیز به مدل جدید افزوده شد. کمری با داشتن این پیشرانه و نیروی رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در ۵.۸ ثانیه، یکی از بهترین سدان ‌های موجود با قیمت کمتر از ۳۵هزار دلار می باشد. همه ی ده تیپ گوناگون سدان ژاپنی تویوتا کمری دارای مدل ‌های بنزینی و هیبرید، کمتر از ۳۵ هزار دلار قیمت دارند.

۱۰- اینفینیتی Q50

قدرت این خودرو ۳۰۰ اسب بخار و قیمت پایه تیپ Luxe محور عقب آن ۳۸ هزار و ۹۵۰ دلار می باشد.

تیپ سه لیتری Luxe و محورعقب سدان کامپکت و لوکس اینفینیتی Q50 ما بین دو تیپ Red Sport و دو لیتری جای می ‌گیرد. نسخه Q50 محصول اینفینیتی، برند لوکس و زیرمجموعه ‌ی نیسان می باشد. بعد از جدایی کد‌های اسکای‌ لاین (Skyline) و GT-R، اینفینیتی Q50 در بازار ژاپن با کد اسکای‌ لاین به فروش می رفت. اینفینیتی Q50 محور عقب از پیشرانه‌ ی شش سیلندر V شکل سه لیتری با دو توربوشارژ (طرح توئین توربو) نیسان VR30DDTT  به کار می برد. تیپ سه لیتری تمام چرخ محرک Q50 با قیمت ۴۰ هزار و ۹۵۰ دلار ارائه می ‌شود.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.