#


نقد و بررسی استون مارتین ونتیج مدل2018

استون مارتین
29 نوامبر 2017 بدون نظر 2667 بازدید

نقد و بررسی استون مارتین ونتیج مدل2018

نقد و بررسی استون مارتین ونتیج مدل2018

جدیدترین نسل از استون مارتین ونتیج با تغییرات فراوانی که در بدنه و کابین این خودرو شده است رونمایی شد.در ادامه می خواهیم دو نسل از این خودرو را با هم مقایسه کنیم و تفاوت های مهمی که در طراحی آن شده است را در اختیارتان قرار دهیم.

با اینکه مدل جدید و زیبای DB11عرضه شده است ولی هنوز هم مدل کوچک و اسپرت استون مارتین ونتیج یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت بریتانیایی می باشد. مدل قبلی این خودرو در سال 2006رونمایی شد. در مدت ده سالی که نمونه های V8 و V12 در بازار حضور داشت، در قالب نمونه های گوناگون ارائه می شدند.

سرانجام بعد از چند سال نسخه جدید استون مارتین ونتیج رونمایی شد. این خودرو دارای پیشرانه پرقدرت دوازده سیلندر V شکل می باشد که جایگزین پیشرانه ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو که قدرت خروجی 503اسب بخار داشته است، کرد. ولی طراحی جدید و متنوع و فناوری های گوناگونی که در این خودرو به کار رفته است، خبر از این می دهد که محصولی جذاب از آستون مارتین در راه است. در ادامه ونتیج 2018 را با ونتیج GT مدل2015مقایسه خواهیم کرد.

طراحی نمای روبه رو

اول از همه سراغ قسمت روبه روی این خودرو می رویم که مسلما تغییرات زیادی در آن شده است. اکثر افراد کارشناس اتومبیل، طراحی جدید جلو و پنجره جلوی این خودرو را به نمای جاروبرقی، گربه ماهی و یا حتی مزدا MX-5 شباهت داده اند. در هر صورت نمای روبه روی این خودرو چه زشت و چه زیبا، تغییرت زیادی کرده است و با از دست داده طراحی سنتی مدل های قبلی توانسته بسیار جلب توجه کند.

استون مارتین

استون مارتین

سایز جلوپنجره کمی بزرگ تر شده است و به طور مستقیم به اسپلیتر جلو وصل شده است که دقیقا برعکس طرح نسخه قبلی این خودرو می باشد. طراحی چراغ های جلوی ونتیج شباهت زیادی به مدل DB10 جیمز باند دارند. طول کاپوت و سیب روبه پایین این خودرو افزایش یافته است. همچنین نسبت به مدل قبلی بین چرخ ها و سپرها فاصله کمی وجود دارد.

طراحی نیمرخ

در نمای نیمرخ این خودرو شباهت زیادی بین نسل جدید و قبلی آن وجود دارد. طراحی نیمرخ این دو خودرو تقریبا یکسان می باشد. البته در نسل جدید جزئیات جدیدی بر روی درب ها و درچه ی هوای بزرگ تری وجود دارد. در اصل با فریم جدید و فاصله ی کمی که بین چرخ ها و سپرها وجود دارد، باعث شده است تا نمای آن شبیه به جگوار F تایپ کوپه شود.

استون مارتین

استون مارتین

طراحی قسمت عقب

در قسمت عقب این خودرو تفاوت های زیادی وجود دارد. طراحی چراغ های عقب این خودرو که در مدل های رپید و DB9 استفاده شده است به طور کامل تغییر کرده است. تمام قسمت عقب با یک نوار طولانی LED پوشانده شده است و نمای آن توسط یک دیفیوز بزرگ هم رنگ بدنه کامل شده است.

استون مارتین

استون مارتین

طراحی کابین و فضای داخلی

اگر به خاطر تفاوت هایی که بین ونتیج جدید و قبلی وجود دارد مجذوب این خودرو شده اید، با مشاهده ظاهر داخلی این خودرو مسلما هوش از سرتان خواهد رفت. نسل جدید ونتیج  به خاطر داشتن صندلی های جدید اسپرت، نمای دو رنگ زیبای کارشده در بخش های مختلف و طرح برش خورده در پایین نسبت به نمونه قبلی این خودرو بسیار به روزتر و اسپرت تر شده است. جعبه دنده استاندارد دستی این خودرو کاملا حذف شده است و مدل هشت سرعته خودکار ZF جایگزین آن شده است.

استون مارتین

دکمه هایی که مربوط به تعویض دنده می باشد در مدل قبلی این خودرو بر روی داشبورد قرار داشته است ک در نمونه جدید آن در کنار نمایشگر کوچک در کنسول مرکزی قرار گرفته است که تزئین آن با رنگ مخصوص و  فیبر کربن می باشد. مسئولان شرکت استون مارتین گفته اند که بعد از عرضه ی مدل خودکار ونتیج نمونه دستی آن با جعبه دنده هفت سرعته معرفی خواهد شد. ساخت پیشرانه و جعبه دنده این خودرو بر عهده مرسدس بنز می باشد که در کابین این خودرو گجت های مختلفی را قرار داده است. در نسل جدید ونتیج علاوه بر اینکه داشبورد دیجیتال دارد، از سیستم اطلاعاتی و سرگرمی کامند نیز به کار برده شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.