#


پر هزینه ترین تعمیرات برای خودرو در بازار جهانی

13 آوریل 2018 بدون نظر 1415 بازدید

پر هزینه ترین تعمیرات برای خودرو در بازار جهانی

معرفی خودروهایی که با بیشترین هزینه تعمیراتی در بازار جهانی وجود دارند

وب‌ سایت ریپیرپل بعد از تحقیق وسیع، لیست پرخرج ‌ترین خودروهای بازار جهانی در کلاس ‌های گوناگون را به انتشار گذاشته است. خودروهایی که در این لیست وجود دارد، طبق رده ‌بندی وب ‌سایت ریپیرپَل (RepairPal) اعلام شده بودند. وب ‌سایت ریپیرپل در سال ۲۰۰۷ به صورت گروهی از متخصصان خودرو و مستقل به منظور برآورد هزینه ‌های تعمیر خودروها بازگشایی شد. فعالیت این وب‌ سایت بعد از ده سال تجربه باعث به وجود آمدن تعمیرگاه ‌های معتبر در کشور آمریکا شده است. به غیر از خدمات تخصصی و حرفه‌ ای تعمیرات، داده ‌های عرضه شده از طریق این وب‌ سایت هم دارای اعتبار جهانی می باشند. در این مطلب با مراجعه به وب ‌سایت ریپیرپل، خودروهای کلاس گوناگون بازارجهانی که دارای بیشترین هزینه تعمیر و نگه ‌داری می باشند، معرفی می ‌شوند. البته باید بگوییم که کارشناسان ریپیرپل هزینه ‌های تعمیر محصولات برندهای گران ‌قیمت نظیر فراری، لامبورگینی یا استون مارتین را در کلاس اسپرت داده ‌های خود به حساب نمی آورند و اصلی ترین تمرکز بر روی خودروهای تقریباً اقتصادی و تولید انبوه می باشد. همان گونه که انتظار می‌ رود،‌ در کلاس‌ های گوناگون خودروهای سواری، محصولات قدرتمند و لوکس اروپایی با بیشترین هزینه تعمیر و نگه ‎داری همراه می باشند. پرخرج‌ ترین خودروی این لیست در این مطلب، کوپه‌ ی اسپرت پورشه کیمن (Cayman) با خرج هر ساله ۲ هزار و ۳۷۰ دلار می باشد. زمانی که این اندازه را با خرج هر ساله ۴۵۴ دلاری فورد موستانگ مقایسه می ‌کنیم، درک پرخرج بودن پورشه کیمن آشکار‌تر می ‌شود.

در کلاس وانت پیکاپ ‌ها هزینه‌ های تعمیر بر اساس اندازه ابعاد دنبال می ‌شود. در واقع وانت ‌های کامپکت و سایز متوسط در مقابل نمونه‌ های فول سایز و سنگین کم خرج ‌تر می باشند. به طور مثال رم 3500 نماینده ‌ی پرخرج وانت‌ های آمریکایی می باشد که هزینه تعمیر و نگه‌ داری سالانه آن ۱ هزار و ۲۴۴ دلار می باشد. امتیاز رده ‌بندی وب ‌سایت ریپیرپل (عدد کمتر معادل هزینه ‌ی تعمیر کمتر)، قیمت پایه ‌ی مدل آخر ارائه می شود و خرج هر ساله برای تعمیر و نگه‌ داری به همراه پرخرج ‌ترین نسخه در کلاس‌ های گوناگون آورده شده است. داده ‌های این وب‌ سایت بر مبنا قیمت قطعات و هزینه‌ ی خدمات تعمیرگاه در شبکه ‌ی تعمیرات گسترده ریپیرپل به انتشار گذاشته شده است.

کلاس وانت پیکاپ ‌های سنگین: رم ۳۵۰۰

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۷۳

هزینه ‌ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): ۱ هزار و ۲۴۴ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۳۳ هزار و ۶۴۵ دلار

کلاس وانت ‌های سنگین رم (Ram) از دوست داشتنی ترین خودروهای بازار آمریکا می باشند که هرساله به بیش از ۱۲۰۰ دلار برای کارکرد مناسب احتیاج دارند. برای مقایسه، این رقم از پورشه کاین آلمانی هم بیشتر می باشد. ولی باید به یاد داشت که کاین قدرت کشش بار نزدیک به ۱۶ تن را ندارد؛ همان گونه که رم ۳۵۰۰قادر نیست در مدت زمان ۵.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. با داشتن هزینه ‌ی تعمیر بالا، عملکرد وانت ‌های سنگین رم به اندازه بوده است که همچنان جزو پرفروش‌ ترین‌ های آمریکا به حساب بیایند.

کلاس وانت پیکاپ‌ های فول سایز: رم ۱۵۰۰

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۵۶

هزینه ‌ی تعمیر و نگه ‌داری سالانه (میانگین): ۸۶۳ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۲۷ هزار و ۹۵ دلار

برادر سبک‌ وزن رم ۳۵۰۰، کلاس ۱۵۰۰ دارای خرج خیلی کمتری می باشد. ولی در سری وانت پیکاپ‌ های فول سایز، رم ۱۵۰۰ پرخرج‌ ترین می باشد. به منظور درک بهتر باید به سراغ پرفروش ‌تری خودروی بازار آمریکا، وانت‌ های سری F فورد رفت. مدل دوست داشتنی فورد F-150 با وجود هزینه‌ ی تعمیر هرساله ۴۸۲ دلار در مقابل رم ۱۵۰۰ قرار می ‌گیرد که باز هم علت فروش بالای F-150 را به یاد می آورد.

کلاس وانت پیکاپ‌ های سایز متوسط و کامپکت:‌ جی ‌ام ‌سی کنیون

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۳۳

هزینه ‌ی تعمیر و نگه ‌داری سالانه (میانگین): ۵۷۲ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار

وانت پیکاپ سایز متوسط جی ‌ام ‌سی کنیون (Canyon) برادر دوقلوی شورولت کلرادو می باشد که از سال ۲۰۱۲ وارد دومین نسل شده است. خرج تعمیر هر ساله ی محصولات برندهای گوناگون در این کلاس بسیار نزدیک به یکدیگر بوده است ؛ به صورتی که کم هزینه ‌ترین مدل، تویوتا تاکوما با هزینه ‌ی تعمیر سالیانه ۳۹۸ دلار می باشد.

کلاس خودروهای مینی‌ ون: کیا سِدونا

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۲۶

هزینه ‌ی تعمیر و نگه ‌داری سالانه (میانگین): ۴۵۵ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۲۷ هزار دلار

مینی ‌ون کیا سدونا (Sedona) که در نسل ‌‌های قبلی و کشورهای گوناگون با نام کارنیوال (Carnival) هم شناخته می ‌شود، پر هزینه ترین مدل در این کلاس از خودروها به حساب می آید. البته مهم ترین نکته‌ ای که در کلاس مینی ‌ون‌ ها وجود دارد این است که کم هزینه ‌ترین مدل با هزینه ‌ی تعمیر هر ساله ۴۰۳ دلار، هوندا اودیسه می باشد که فاصله ‌ی میان پرهزینه ‌ترین و کم‌ هزینه ترین در حد ۵۰ دلار می باشد.

کلاس شاسی ‌بلند/ کراس‌ اورهای بزرگ: مرسدس ‌بنز GLS63 AMG

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۸۵

هزینه ‌ی تعمیر و نگه ‌داری سالانه (میانگین): ۲ هزار و ۹ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۱۲۵ هزار ۳۰۰ دلار

مرسدس‌ بنز کلاس GLS نخستین بار در دومین نسل GL کلاس بوده است که متولد شد. در حقیقت GL کلاس به GLS کلاس تغییر نام داد.  GLS کلاس نماینده ‌ی محصولات S کلاس مرسدس در سری شاسی‌ بلند با قابلیت‌ های آف‌ رود به حساب می آید. مدل GLS63 که با جادوی AMG هم همراه شده است، در کلاس شاسی ‌بلندهای بزرگ با خرج تعمیر هر ساله ی بیش از ۲ هزار دلار، پر هزینه ترین مدل می باشد.

کلاس شاسی ‌بلند/ کراس‌ اورهای سایز متوسط و کامپکت: پورشه کاین

امتیاز وب ‌سایت ریپیرپل: ۷۲

هزینه ‌ی تعمیر و نگه ‌داری سالانه (میانگین): ۱ هزار و ۲۰۰ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۶۵ هزار ۷۰۰ دلار

کراس اور جذاب پورشه کاین (Cayenne) که سومین نسل آن در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، پر هزینه ترین مدل در سبد محصولات پورشه نمی باشد؛ ولی با هزینه ‌ی تعمیر هر ساله ۱۲۰۰ دلار جایگاه نخست بیشترین هزینه ‌ی تعمیر و نگه‌ داری در کلاس خود را دریافت می ‌کند.

کلاس خودروهای اسپرت: پورشه 718 کِیمن

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۸۵

هزینه‌ ی تعمیر و نگه ‌داری سالانه (میانگین): ۲ هزار و ۳۷۰ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۵۵ هزار ۳۰۰ دلار

کوپه ‌ی اسپرت و زیبای پورشه کیمن (باکستر) پر هزینه ‌ترین نسخه در وب‌ سایت ریپیرپل می باشد. کیمن با هزینه ‌ی هر ساله ۲۳۷۰ دلار، حتی از برادر بزرگ‌ تر و باسابقه‌ ی خود، نسخه 911 هم پرهزینه تر می باشد. طبق داده‌ های ریپیرپل، به منظور تعمیر و نگه ‌داری نسخه 911 هر ساله باید ۱۱۵۴ دلار هزینه کرد که حدودا نصف خدمات کیمن می باشد.

کلاس خودروهای بزرگ: ‌مرسدس ‌بنز S63 AMG

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۸۵

هزینه ‌ی تعمیر و نگه ‌داری سالانه (میانگین): ۱ هزار و ۸۴۳ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۱۴۷ هزار ۵۰۰ دلار

شاید از دیدن مرسدس‌ بنز S63 AMG قدرتمند، گران و لوکس در مقام اول پر هزینه ترین خودروهای کلاس بزرگ تعجب نخواهیم کرد. نکته‌ ی جالبی که وجود دارد توجه فاصله ‌ی ۳۰۰ دلاری میان S63 AMG با پیشرانه ‌ی قدرتمند V8 دست‌ ساز با سدان پرچمدار مرسدس S550 می باشد.

کلاس خودروهای سدان: مرسدس‌ بنز C300

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۶۸

هزینه‌ ی تعمیر و نگه ‌داری سالانه (میانگین): ۱ هزار و ۹۴ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۴۰ هزار ۲۵۰ دلار

مرسدس C300 که از جمله مدل‌ های چهارمین نسل C  کلاس می باشد، حتی از رقبای هموطن خود در این کلاس، بی‌ ام ‌و و آئودی نیز پر هزینه ‌تر می باشد. با هزینه ‌ی تعمیر بیش از ۱۰۰۰ دلار، مرسدس C300 از برادر بزرگ‌ ترش، E300  با هزینه ی سالیانه ۹۷۱ دلار، هم پیشی می‌ گیرد.

کلاس خودروهای کوچک: فولکس واگن گلف GTI

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: ۴۳

هزینه ‌ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): ۷۶۰ دلار

قیمت اصلی آخرین مدل: ۲۶ هزار ۴۱۵ دلار

هاچ ‌بک پرطرفدار، محبوب و افسانه ‌ای گلف که تا به این روز هفت نسل از آن ساخته شده است در مدل اسپرت GTI به هزینه ‌ی تعمیر و نگه‌ داری زیادی احتیاج دارد. پلتفرم MQB فولکس واگن پایه گلف را ایجاد می کند که بر اساس شایعات موجود، نسخه T-Cross فولکس واگن هم بر اساس همین پلتفرم تولید خواهد شد. با این که هر ساله باید بیش از ۷۰۰ دلار برای گلف GTI هزینه کرد، ولی کارکرد، کیفیت سواری و قیمت اصلی مناسب این رقم هزینه تعمیر و نگه‌ داری را توجیه می‌ کند.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.