#


نگاهی به تاریخ شرکت خودرو سازی آئودی

آئودی
16 سپتامبر 2017 بدون نظر 2003 بازدید

نگاهی به تاریخ شرکت خودرو سازی آئودی

نگاهی به تاریخ شرکت خودرو سازی آئودی

شرکت خودرو سازی آئودی توسط آگوست هورش آلمانی در سال 1899 که به بیش از یک قرن پیش باز می گردد تولید شد و این شرکت همانند بقیه خودروسازان اروپایی پیشینه ای طولانی دارد. نام این شرکت در ابتدا به هورش کمپانی معروف بود و آگوست هورش اولین خودروی خود را با کمک کارگرش در سال 1901 تولید کرد.

در اوایل سرعت این خودرو برابر با 32 کیلومتر در ساعت بود. آگوست هورش در سال 1909 توانست شرکت جدیدی را به جای شرکت قبلی احداث کند. او نام شرکت جدید خود را مخفف اسم خودش یعنی Audi برگزید. خودروهایی که در این مدت تولید می کرد سرعت شان معادل 22 کیلومتر در ساعت بود.

او در مسابقات رالی با چند تا از ماشین های خودش شرکت کرد. شرکت آئودی مجبور شد با آغاز جنگ جهانی اول به تولید وسایل جنگی بپردازد. در سال 1920 آگوست هورش مدیریت این شرکت را به شخص دیگری داد ولی خودش به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره باقی ماند.

آئودی

آئودی

شرکت آئودی در سال 1929 خودروی 6 سیلندر 4655 و خودروهای مدل Derseden و Zwickau را ارائه داد. همچنین توانست خودروهای 4 و 6 سیلندر دیگری را در این سال ها توسط شرکت پژو وارد بازار کند. او خودروهای کوچکی را در سال 1930 تولید کرد و توانست 17/9 درصد از بازار خودروی آلمان را در تصرف خود درآورد. شرکت آئودی مانند شرکت های دیگر خودرو سازی جهان با آغاز جنگ جهانی دوم شروع به تولید ماشین های جنگی کرد که مدل این خودروهای جنگی IFAF8 و IFAF بود.

بعد از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم شرکت بنز در سال 1958 تقریباً 87 درصد سهام شرکت آئودی را خرید و سهام باقی مانده این شرکت را در سال 1959 خریداری کرد. 50 درصد از سهام شرکت آئودی را شرکت Volkswagen در سال 1964 توانست از شرکت بنز خریداری کند و شرکتی با همان اسم به راه بیندازد و خودروهایی را با همان اسم خودش تولید و ارائه دهد. این شرکت مدل های 60، 75، 80 و 90 را ارائه داد. در سال 1969 این شرکت به شرکت دیگری به نام NSU ملحق شد و نامش به NSU Audi تغییر کرد.
خودروی مدل FOX80 در سال 1972 و خودروی مدل آئودی 50 در سال 1974 توسط این شرکت تولید شد. این شرکت خودروهای ورزشی مدل S6 و S8 را بعد از آن خودروها عرضه کردند که این خودروها در مسابقات رالی به پیروزی های شایانی رسیدند.

شرکت آئودی ماشین مدل 80 خود را در سال 1986 پیشرفت داد و مدل جدید و توسعه یافته ای از آن عرضه کرد که مردم از آن به خوبی استقبال کردند. ماشین های سری آئودی 5000 در سال های 1982 تا 1987 وارد بازار شد.

میزان فروش شرکت آئودی برای بار سوم در سال 1991 در بازارهای آمریکا به صورت پی در پی به بالاترین حد فروش خود رسید و این میزان فروش تا سال 2008 با وارد شدن در بازارهای آسیا ادامه داشت.
اولین سازنده خودروهای تمام گالوانیزه شرکت آئودی است و این شرکت دارنده خودرو با بدنه تمام آلومینیومی به نام A8 می باشد.

این شرکت موتور خودروهای خود را با بالاترین قدرت تولید می کند. بجز این موارد شرکت آئودی بزرگ ترین شرکت سازنده خودروهای ورزشی می باشد و این شرکت در ساختن خودروهای الکتریکی نیز برتر از بقیه شرکت ها است.

آئودی

آئودی

آپشن های مختلف نسل جدید آئودی A8

دریچه های هوای مخفی

استارت A8 با وارد شدن در کابین جدید به صورت نوار یک دست چوبی روی داشبورد ماشین به چشم می خورد. ناگهان از میان نوار چوبی سه درچه تهویه هوا به بیرون می آید. این دریچه ها توسط درپوشی مخفی می شوند. دو موتور جدا از هم وظیفه باز و بسته کردن این دریچه ها را بر عهده دارند.

پارک خودکار پیشرفته

سیستمی که به عنوان هوش مصنوعی بر روی این خودرو است به آئودی A8 اجازه می دهد که در مسیرهای مسقیم به طور خودکار خودرو را پارک کند.

تکنولوژی کمک راننده جدید

شرکت آئودی خیال مشتریان خود را بابت به وجود آمدن هرنوع آسیبی به بدنه خودرو با به کار گیری 41 سیستم کمک راننده خاطر جمع کرده است.

سیستم Audi Connect Key

وقتی از این اپلیکیشن استفاده می کنید به 5 نفر اجازه می دهد تا 400 گزینه ی مختلف را طبق سلیقه های گوناگون شخصی سازی کنند و در پروفایلی مخصوص ذخیره کنند. گوشی های اندروید هم قادر هستند که به جای ریموت ماشین نیز از آن استفاده کرد.

رایحه های دو گانه

خریداران ثروت مند این مدل ماشین ها دوست دارند که رایحه های خوشبوی بیشتری را در خودروی خود استفاده کنند. پکیج هوای آئودی این امکان را به شما می دهد که انتخاب بیشتری داشته باشید مانند: نسیم دریایی و هوای کوهستانی.

طبیعت گرایی

آئودی برای اینکه به محیط زیست آسیبی وارد نکند به جای اینکه برای رنگ کردن چرم های داخل خودرو از کروم استفاده کند از محصولات طبیعی بهره می برد. این شرکت از دانه های سماق و برگ های توت فرنگی برای رنگ کردن استفاده می کند که این رنگ ها بافتی نرم و با دوام دارند.

سیستم های کمکی در شهر

پکیج کمکی در شهر قسمت هایی از سیستم امنیتی 360 درجه آئودی را در اختیار دارد. وقتی که به خیابان های اصلی و یا تقاطع ها وارد می شوید رادار کناریی که در جلوی ماشین قرار دارد باعث می شود که هیچ گونه برخورد احتمالی صورت نگیرد و برای جلوگیری از آن اقدام به هشدار دادن و کنترل سیستم می نماید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.