#


نقد و بررسی لکسوس GX460 مدل ۲۰۱۸

7 آوریل 2018 بدون نظر 2363 بازدید

نقد و بررسی لکسوس GX460 مدل ۲۰۱۸

آشنایی بیشتر با لکسوس GX460 مدل ۲۰۱۸

لکسوس GX460، نسخه لوکس بر اساس تویوتا پرادو به حساب می آید. در این مطلب به بررسی نقاط قوت و ضعف این خودرو در مدل جدید خواهیم پرداخت.

این خودرو یک طبقه پایین ‌تر از مدل LX می باشد. این خودرو مدل لوکس و قوی ‌تر از تویوتا لندکروزر پرادو به حساب می آید. آخرین باری که تویوتا برای به ‌روزرسانی لکسوس GX460 اقدام کرد، به سال ۲۰۱۴ باز می گردد که جدیدترین نسل این خودرو را وارد بازار کرده است. این خودرو شاسی ‌بلند لوکس و بزرگ در مدل جدید خود از جلو‌پنجره‌ ی جدید استفاده شده که در مقایسه با مدل ‌های سال‌ های پیش متفاوت می باشد. خودروهای شاسی ‌بلند و SUV بیشتر از هر زمان دیگر استقبال شده است و هواداران زیادی پیدا کرده ‌اند؛ ولی لکسوس GX460 همواره به روش شاسی ‌بلندهای قدیمی ساخته می‌ شود و جزو نسخه ‌های سنتی در این سگمنت به حساب می‌ آید.

از ویژگی های این خودرو، می توان به وزن بالا، ابعاد بزرگ، پیشرانه ‌ي هشت سیلندر پرمصرف و به کار بردن شاسی و بدنه ‌ی مستقل اشاره کرد. البته این چند مورد چندان منفی‌ به حساب نمی آیند و این خودرو با وجود قفل دیفرانسیل مرکزی، زاویه ورود و خروج از پیچ خیلی خوب و مسلما مجهز بودن به سیستم کمکی کنترل فرود از سرازیری می ‌تواند به ‌عنوان یک خودروی بسیار قدرتمند در مسیرهای خارج جاده ‌ای استفاده کرد و در مجموع می ‌توان گفت که کارایی ‌های آفرود لکسوس GX460 بالاتر از انتظار و بسیار خوب می باشد. با این حال نمی ‌توان از نبود تکنولوژی ‌های مدرن در این خودرو را چشم پوشی کرد.

قیمت

به این خودرو از لحاظ قیمت می توان امتیاز۶.۵ از ۱۰ را داد. قیمت‌ اصلی لکسوس GX460 هم اکنون، ۵۱ هزار و ۸۵۵ دلار می باشد که رقم مناسبی برای یک شاسی ‌بلندی که سه ردیف صندلی دارد به حساب می ‌آید. از جمله اصلی ‌ترین رقبای این خودرو می توان به اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۸، در نسخه پایه ۱۴ هزار دلار ارزان ‌تر از لکسوس اشاره کرد. از طرفی دیگر، در صورتی که بخواهید لکسوس GX460 را با همه ی تجهیزات و آپشن‌ هایش سفارش دهید قیمت این خودرو بیشتر خواهد شد. قیمت تیپ لاکچری لکسوس GX460 که مدل فول این خودرو به حساب می آید،‌ ۶۳ هزار و ۵۳۰ دلار می باشد.

طراحی خارجی

امتیازی که می توان به طراحی خارجی لکسوس GX460 داد ۵ از ۱۰ می باشد. این خودرو دارای ابعاد بزرگی می باشد و طراحی این خودرو تقریبا جعبه ‌ای و ساده می باشد؛ اما می ‌توان المان ‌های طراحی لکسوس را درنمای جلو مشاهده کرد. ولی در مجموع نمی ‌توان طراحی لکسوس GX460 را بسیار چشمگیر یا فوق ‌العاده به حساب آورد. در واقع طراحی این خودرو مقداری ازمدافتاده است و قدیمی جلو می‌ کند. چرخ‌ های خودرو سایز بزرگی دارند که گلگیرهای بزرگ ‌تر از آن ها، چرخ ها را احاطه کرده ‌اند. سایز لاستیک‌ های این خودرو 256.60R18 می باشد. البته این چرخ‌ های بزرگ به همراه همین طراحی، زاویه ورود و خروج از سراشیبی بسیار بزرگ‌ تری برای این خودرو به وجود آورده‌ اند که از این لحاظ یک نکته‌ ی مثبت به حساب می‌ رود.

طراحی داخلی

برای طراحی این خودرو می توان امتیاز ۷ از ۱۰ را داد. با رفتن به داخل کابین این خودرو، خواهید دید که فضای ردیف‌ های صندلی اول و دوم این خودرو مخصوصا در قسمت فضای پا و سر خیلی خوب و به طور کامل کافی می باشد و علاوه بر این خودرو دارای عرض مناسبی می باشد و سرنشینان در اطراف شانه ‌های شان فضای کافی را احساس می کنند. ردیف سوم این خودرو اندکی تنگ می باشد و صندلی ‌های این ردیف مجهز به ابعاد کوچک‌ تری نسبت به سایر صندلی ‌ها می باشند و در کف خودرو قرار دارند که همین مسئله باعث شده است فضای پای ردیف سوم خیلی مناسب نباشد. در صورتی که در مسافرت‌ ها بیش از پنج سرنشین‌ را با خودتان به همراه دارید، پیشنهاد می شود به طرف مدل بزرگ ‌تر لکسوس، یعنی مدل LX بروید. در صورتی که هر سه ردیف صندلی‌ ها را باز کنید، حدودا فضایی برای لوازم و بار باقی نخواهند مانند. به همین دلیل صندلی ‌های ردیف سوم را فقط باید در زمانی که لازم است باز کرد؛ چرا که تقریبا همه ی فضای بار را به خود اختصاص خواهند داد.

چنان چه صندلی ‌های ردیف سوم تا شده باشند، لکسوس GX460 از فضای صندوق بسیار خوبی برخوردار می باشد. البته ارتفاع این خودرو از سطح زمین بالاتر می باشد و همین مسئله بارگیری و برداشتن وسیله ‌ها از صندوق عقب را راحت تر خواهد کرد. درب صندوق بار به گونه ای است که به یک طرف باز می ‌شود. نکته ‌ی منفی که در مورد این درب‌ ها وجود دارد این است که رانندگان چپ دست خیلی در استفاده از آن راحت نمی باشند؛ ولی در هر حال درب ‌ها کیفیت خوبی دارند و به ‌راحتی باز و بسته می شوند. از جمله دیگر نکات منفی این درب‌ ها، این است که در کشورهایی که فرمان‌ آن ‌ها در طرف چپ می باشد، باز کردن درب می‌ تواند مسیر رفت و آمد به پیاده ‌رو را اشغال کند. یکی از نکات مثبتی که در لکسوس GX460 وجود دارد این است که شیشه ‌ی عقب خودرو به‌ تنهایی و از صندوق بار به طور جداگانه باز می ‌شود و این مورد هنگامی کارآمد دارد که بخواهید اشیاء کوچک را از صندوق بردارید و دیگر لزومی ندارد درب را به ‌طور کامل باز کنید.

امکانات ایمنی

برای امکانات ایمنی این خودرو می توان امتیاز ۲ از ۱۰ را اختصاص داد. لکسوس GX460 در قسمت ایمنی نمره خوبی دریافت نمی ‌کند و علت این مسئله، این است که اکثر فناوری ‌های به روز ایمنی فعال در این خودرو وجود ندارند و بسیاری از سیستم ‌های ایمنی به شکل آپشن و با پرداخت هزینه روی آن وصل می ‌شوند. این را بدانید که لکسوس GX460 هیچ نوع سیستم ایمنی فعالی ندارد و سازنده فقط به دوربین دید عقب کفایت کرده است.

سیستم هشدار نقطه کور و هشدار خودروی پشت سر با هزینه کردن ۸۰۰ دلار اضافه روی این خودرو وصل می ‌شود. مسلما تیپ لاکچری که دارای بیش از ۶۳ هزار دلار قیمت می باشد، به طور استاندارد به این تجهیزات مجهز می باشد. سنسورهای پارک جلو و عقب دارای پانصد دلار قیمت می باشد و باید به طور جداگانه آن‌ها را سفارش داد. یک پکیج با نام Driver Support هم می‌ توان برای این خودرو سفارش داد که ۴ هزار و ۱۴۰ دلار قیمت آن می باشد و دارای تجهیزاتی مانند چراغ ‌های هوشمند، سیستم هشدار خروج از مسیر، دربین دید جلو، دوربین ‌های دید جانبی، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار تصادف می باشد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.