#


نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan)

نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan)
27 آگوست 2017 بدون نظر 3661 بازدید

نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan)

آنچه از فولکس واگن تیگوان مشخص است

نسل جدید فولکس واگن تیگوان (Tiguan) یک وسیله نقلیه متوسط از فولکس واگن است که با زیبایی حرکت می کند و در همه شرایط کارایی اطمینان بخشی را به نمایش می گذارد. شما می توانید از میان پنج موتور توربوشارژ انتخاب کنید، هیچ کدام از آنها سوخت زیادی مصرف نمی کنند و اکثر فولکس واگن تیگوان (Tiguan) ها  چهار چرخ محرک هستند. همه دارای ادغام گوشی های هوشمند و یک مجموعه ایمنی فعال هستند که شامل ترمز اتوماتیک است.

نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan)

چه مشکلی ممکن است وجود داشته باشد؟

سیستم توقف و شروع به رانندگی با انتقال خودکار، که گاهی اوقات تردید می کند و می تواند در هنگام شروع به حرکت سریع متناقض عمل کند.جعبه دنده اتوماتیک DSG Tiguan  هنگامی که شما در حال حرکت هستید،بسیار عالی است، اما بسیاری از رانندگان آن را به عنوان یک ماشین معمولی یا CVT   یکنواخت و آسان در نظر ندارند.

رانندگی پس از پنچری. فولکس واگن تیگوان (Tiguan) دارای چرخ یدکی space-saver است که سرعت را تا 80 کیلومتر در ساعت را محدود می کند.

پرداخت بیشتر برای سوخت: تمام سه موتور بنزینی نیاز به بنزین بدون سرب دارند، که هزینه های بیشتری نسبت به بنزین سربدار دارند.

صاحبان فولکس واگن طی چند ماه عدم اطمینان را پشت سر گذاشتند، به دلیل واکنش به رسوایی دیزل ژات که در سپتامبر 2015 آغاز شد،آنها اعلام کردند که 11 میلیون خودروی دیزلی که در سراسر جهان فروخته شده بود،در آزمایشات انتشار گازهای گلخانه ای آنها تقلب شده بود.اما حال، فولکس واگن می گوید تمام موتورهای عرضه شده با فولکس واگن تیگوان (Tiguan) فعلی مطابق با استانداردهای آلودگی است.

نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan)

نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan)

مطلب مرتبط:

چه سبک هایی برای آن وجود دارد؟

تنها واگن پنج در

برخی از فولکس واگن تیگوان (Tiguan)ها تنها محرک چرخ های جلو هستند، اما بیشتر آنها چهار چرخ دارند.

جایی که فولکس واگن تیگوان (Tiguan) اصلی به عنوان یک SUV طبقه بندی شده است، این جایگزینی کمی رشد کرده است و به عنوان یک SUV متوسط، قیمت پایین تر طبقه بندی شده است.

چه ویژگی هایی همه فولکس واگن تیگوان (Tiguan)ها دارند؟

یک سیستم صوتی هشت بلندگو با یک رادیو AM / FM، پخش کننده سی دی، یک اسلات کارت SD، ورودی های AUX و USB و جریان صوتی بلوتوثی. صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچ که از آن می توانید سیستم صوتی و سایر عملکردهای کابین را کنترل کنید.

پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto. اگر شما به یک گوشی هوشمند iPhone یا Android متصل کنید، برخی از برنامه های تلفن – از جمله نقشه و موسیقی – بر روی صفحه نمایش لمسی نمایش داده می شوند و می توانند از آنجا کنترل شوند.

کنترل کروز. شیشه پاک کن جلو که به طور خودکار در هنگام بارندگی کار می کند، و چراغهای جلو که به طور خودکار در نور کم تنظیم می شوند.

فرمان چرمی که دکمه های کنترل کروز، سیستم صوتی و تلفن شما بر روی آن قرار دارد.

یک دوربین عقب و سنسور پارکینگ جلو و عقب. همچنین یک سیستم پارکینگ خودکار وجود دارد که هنگامی که فضای کافی در خیابان پیدا کرده اید و می توانید ماشین را در آن جای دهید  به شما نشان می دهد.

چرخ های آلومینیومی آلیاژی که سبک تر و شیک تر از چرخ های فولادی هستند. چرخ یدکی space-saver (تا سرعت  80km / h توصیه می شود).نظارت بر فشار تایر، که به شما هشدار می دهد اگر یک تایر در حال از دست دادن هواست.

هفت کیسه هوا. کنترل پایداری الکترونیکی، که می تواند به کنترل لغزش یا اسکید (همه اتومبیل های جدید باید این ویژگی داشته باشند)کمک کند.

ترمز اضطراری مستقل و کمک به نگهداری در بین خطوط.

فولکس واگن تیگوان (Tiguan) با یک ضمانت نامه سه ساله بدون هیچ محدودیتی در مقدار کیلومتر ارائه می شود.

نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan)

نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan)

کدام موتور از سوخت  کمتری استفاده می کند و چرا من آن را انتخاب نمی کنم؟

پنج موتور در فولکس واگن تیگوان (Tiguan) در دسترس است، دو توربو دیزلی و سه توربو بنزینی و این موتور دیزلی است که از کمترین سوخت استفاده می کند.

Tiguan 110TDI و 140TDI هر کدام دارای مصرف 5.9 لیتر در 100 کیلومترهستند که البته مقداری است که در آزمایش رسمی مصرف می کنند (چرخه های شهری و ترکیبی). این موتورها بسیار شبیه به موتورهای 2.0 لیتری چهار سیلندر هستند، اما موتور مدل 140 قدرت بیشتری را تولید می کند.انتظار می رود که هنگام رانندگی در دنیای واقعی از سوخت بیشتری استفاده کند، اگر به طور معمول این قدرت اضافی را استفاده کنید.

یکی از دلایلی که شما ممکن است دیزل را انتخاب نکنید این است که TDI Tiguanها هزینه بیشتری و قابل توجهی نسبت به مدل بنزینی و TSI Tiguanها برای شما دارند.

دلیل دیگر،ممکن است شما انتظار داشته باشید که فولکس واگن تیگوان (Tiguan) شما زمان زیادی را صرف رانندگی های کوتاه مدت در شهر کند. TDI Tiguans از یک فیلتر ذره ای استفاده می کند که تودە ی گازی سوخت دیزل را از بین می برد. شما باید هر دو هفته یک بار در سرعت های بزرگراه رانندگی کنید تا فیلتر بتواند به اندازه کافی گرم شود تا خودتان آن را تمیز کنید.

دلیل سوم  که ممکن است  شما مدل دیزلی را دوست نداشته باشید این است که، موتورهای بنزینی Tiguan احساس راحتی بیشتری دارند و تقریبا به همان اندازه کارآمد هستند. در حقیقت،کم قیمت ترین مدل  بنزینی Tiguans – مدل 110TSI – که تنها مقدار کمی سوخت بیشتر از دیزل مصرف می کنند. مدل 110TSI یک چهار سیلندر بنزینی 1.4 لیتری است که قدرتی به همان اندازه قدرت110DDI را ارائه می دهد، هرچند که در ابتدایی که شما پدال گاز را فشار دهید،خودرو با شتاب زیادی حرکت نمی کند.

Tiguan 132TSI دارای یک سطح میانی خوب بین دو دیزل است. این مدل دارای موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری است که قدرت بیشتری را نسبت به 110TSI به ارمغان می آورد، با استفاده از حدود 20 درصد سوخت بیشتر در آزمون.

قوی ترین مدل Tiguan 162TSI است، یک چهار سیلندر 2.0 لیتری با قدرت بالا و مصرف 8.1 لیتر / 100 کیلومتر است و همچنین پرمصرف ترین نیز هست. (عدد تعیین کننده هر موتور نشان دهنده حداکثر توان خروجی آن در کیلووات است.)

همه تیگوین های بنزینی نیازمند بنزین بدون سرب سوپر هستند، که گران تر از بنزین معمولی بدون سرب و E10 (ترکیبی از اتانول و بنزین) است.

110TSI همراه با یک جعبه دنده دستی شش سرعته و یا DSG شش سرعته (برای جعبه دنده مستقیم) خودکار می باشد. 110TDI، 132TSI، 140TDI و 162TSI تنها با یک DSG هفت سرعته اتوماتیک می آیند.گیربکس اتوماتیک DSG بسیار شبیه یک جعبه دنده دستی با کنترل رباتیک عمل می کند. این مدل تعویض دنده را بسیار راحت و سریع میکند و در مصرف سوخت صرفه جویی می کند.

اگر بیشتر خرج کنم چه ویژگی های کلیدی را به دست می آورم؟

کم قیمت ترین مدل Tiguan 110TSI Trendline است،که دارای صندلی هایی با پوشش پارچه و چرخ های 17 اینچی است و فقط محرک جلو است. جعبه دنده دستی به صورت استاندارد است،همراه با جعبه دنده خودکار که به صورت یک انتخاب با هزینه اضافی است.

اگر بیشتر هزینه کنید Tighuan Comfortline و انتقال خودکار به صورت استاندارد خواهند بود.همچنین  شما می توانید ناوبری ماهواره ای را دریافت کنید. سیستم تهویه هوا سه منطقه ای اجازه می دهد تا مسافرین عقب درجه حرارت خود را انتخاب کنند،و میزهای کوچک می توانند در پشت صندلی های جلو باز شوند.

انتخاب Comfortline همچنین به موتور بنزینی قوی تر 132TSI و دیزل 110TDI دسترسی پیدا می کند، که هر دو چهار چرخ محرک (که Volkswagen آن را 4Motionمی نامد) هستند.

کسانی که مایل هستند  Comfortline بیشتری داشته باشند ،می توانند بسته های لوکس را برای حدود 5000 دلار انتخاب کنند.در این بسته ،چرم بر روی صندلی ها قرار می گیرد، برای صندلی های جلو سیستم گرم شونده اضافه خواهد شد، تنظیم برقی برای صندلی راننده، و حافظه برای تنظیمات سه راننده. دسترسی بدون کلید اجازه می دهد تا درهای خودرو را باز کنید و بدون خارج کردن کلید از کیف یا جیب خود رانندگی کنید و اگر پای خود را در زیر درب عقب تکان دهید، به صورت برقی درها باز می شوند. یک sunroof بزرگ وجود دارد و آینه های بیرونی هنگام پارک کردن بر روی بدنه به طور خودکار جمع می شوند (که آنها را از آسیب دیدن دور می کند).

Comfortline همچنین می تواند یک بسته کمک راننده داشته باشد. این باعث می شود که شما کنترل کروز انطباقی (که می تواند سرعت خودرو شما را با یک خودرو کندتر در جلوی شما در بزرگراه مطابقت دهد، حتی اگر آن خودرو متوقف شود). همچنین یک نمایش اطلاعات فعال وجود دارد که دسته ابزار شما را با یک صفحه رنگی قابل تنظیم 12.3 اینچی جایگزین می کند. و همچنین دارای کمک های تغییر مسیر (به نام Side Assist) و هشدار متقابل ترافیکی در عقب است.

اگر دوباره مبلغ بیشتری را برای یک Tiguan Highline خرج کنید، از دو موتور قدرتمندتر، بنزین 162TSI و دیزل 140TDI را می توانید انتخاب کنید، و دوباره هر دو مدل دارای AWD  هستند.

Highline Tiguans دارای چراغ های LED بسیار روشن و با عمر طولانی هستند که پرتوهای خود را در سطح خود قرار می دهند و در گوشه ها می درخشد. چراغ عقب LED نیز وجود دارد، پنجره های عقب کابین برای حفظ حرارت و انعکاس نوررنگی شده اند، و یک دستگاه چند رسانه ای بهتر اجازه می دهد تا صدای کنترل sat-nav را کنترل کنید. چرخ ها در 18 اینچ بزرگتر هستند و آنها دارای لاستیک هایی با profile پایین تر هستند که کمی پهن تر هستند (آنها مقداری چسبندگی را در جاده های خشک اضافه می کنند). همچنین آنها ویژگی های Comfortline Luxury Pack به عنوان استاندارد دارند.

شما می توانید Highline را با بسته کمک راننده انتخاب کنید. شما همچنین می توانید یک بسته R-Line اضافه کنید که به شما یک بال عقب کوچک، دیگر افزودنی های بدنه، چرخ های 20 اینچی، تغییرات اصلاح داخلی و کنترل شاسی های Adaptive Chassis را اضافه می کند (که تنظیم می کند که چگونه ماشین به طور خودکار برای شرایط مختلف خود را آماده کند، که از کنترل کننده های تعلیق الکترونیکی کاهنده بهره می برد).

هر AWD Tiguan دارای مشخصات رانندگی با 4MOTION کنترل فعال است. این به شما اجازه می دهد که چقدر کند و یا سریع، ماشین  به ورودی های کنترل شما پاسخ دهد. و همچنین بهینه سازی آن برای رانندگی برف یا جاده. اگر Tighuan Highline دارای کنترل شاسی سازگار با بسته R-Line باشد، می توانید تعلیق (برای راحتی بیشتر) را نرم و راحت کرده و یا آن را (برای دستیابی دقیق تر) در هنگام رانندگی سفت کنید.

فولکس واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan) چقدر راحت است؟

در هر Tiguan، صندلی های جلو برجسته هستند. کفپوش کاملا محکم است اما به شما  راحتی زیادی را در فاصله های طولانی می دهد. چشم انداز  تمام دور هم عالی است.

دکمه ها و شماره گیری ها به خوبی قرار داده شده است. صفحه نمایش لمسی در بالای داشبورد است و منوهای سرگرمی آن آسان است.

میزان فضا در داخل کابین نیز بسیار عالی است، از binnacles در کنسول مرکزی تا فضای بزرگ درب و حتی یک حفرهپوشیده شده در بالای صفحه داشبورد.

فولکس واگن تیگوان (Tiguan) بی سر و صدا در جاده های کشور سفر می کند، سر و صدای موتور نیز خوب است.

تعلیق ها بسیار ضعیف هستند، اما به طرز ناراحت کننده ای. فرمان به سادگی کنترل می شود، و به طبیعت رانندگی آسان اتومبیل اضافه می کند.

در بسیاری از مواقع همه موتورها ضربه زیادی دارند، هرچند ممکن است 110TSI احساسی شبیه به رانندگی در تپه های طولانی را با تعداد زیادی از افراد در خودرو را داشته باشد.

انتقال خودکار DSG احساس راحتی و نرمی در اجرا دارد. با این حال،در هنگام پارکینگ یا در توقف و شروع های  ترافیک،عملکرد آنها نسبت به سایر خودروها قابل بخشش تر هست.

نقد و بررسی فولکس واگن تیگوان (2017 Volkswagen Tiguan) - عکس های فولکس واگن تیگوان

عکس های فولکس واگن تیگوان

ایمنی در فولکس واگن تیگوان (Tiguan) چطور است؟

هر فولکس واگن تیگوان (Tiguan) دارای کنترل الزامی ثبات الکترونیکی ، چراغهای جلو و شیشه پاک کن خودکار، یک دوربین عقب، سنسور پارکینگ جلو و عقب، چراغ های در حال اجرا در روز (که به دیگر رانندگان  کمک می کند تا شما را ببینند) و هفت کیسه هوا می باشد.

علاوه بر این، تمام Tiguans دارای ترمز خودرو اضطراری خودکار در شهر، یک هشدار برخورد با سرعت پیشرو در بزرگراه، کمک به نگهداری در بین خطوط، و نظارت بر خستگی راننده است.

دو کیسه هوا از قسمت فوقانی بدن مسافر و راننده از ضربه های جلو محافظت می کند، ویک کیسه هوای سوم برای محافظت از زانو های راننده است. یکی در خارج از هر صندلی جلو در سطح قفسه سینه از اثرات جانبی محافظت می کند. و کیسه های هوا پرده ای که از هر دو طرف اتومبیل گسترش می یابد در سطح سر،برای محافظت از مسافران جلو و عقب از اثرات جانبی پوشیده شده است.

سیستم های پشتیبانی از راننده استاندارد Tiguan از سنسورهای رادار و دوربین برای نظارت بر جاده پیش رو، هنگام رانندگی استفاده می کنند.

ترمز اضطراری مستقل، که فولکس واگن آن را  ترمزهای اضطراری شهر می نامد، در سرعت های تا 30 کیلومتر / ساعت عمل می کند و می تواند به طور خودکار ترمز کند، اگر تشخیص دهد که تصادف ممکن است اتفاق بیفتد (به طور معمول زمانی که سرعت وسیله ای جلویی به شدت کاهش می یابد). در تمام سرعت های بالا Front Assist هشدار می دهد که شما یک برخورد پیش رو دارید اما ترمزها را برای شما اعمال نمی کند.

Lane Assist(دستیار کمک کننده به نگهداری در بین خطوط) از دوربین برای نظارت بر نشانگرهای خط استفاده می کند. در سرعت های بیش از 55 کیلومتر در ساعت، اگر نتیجه گیری کنید که شما از خط خود رانده می شوید – شاید از حواس پرتی – فرمان را به آرامی تنظیم میکند تا  توجه شما را دوباره برگرداند. اگر همچنان منحرف شوید، فرمان می لزد و یک هشدار را نشان می دهد.

تشخیص خستگی حرکت  فرمان شما را کنترل می کند. اگر آنها فکر کند که ممکن است شما دچار خواب آلودگی باشید، پیشنهاد می کند که یک استراحت کوتاه انجام دهید.

اگر هیچ کدام از این ها از تصادف جلوگیری نکنند (شاید به خاطر آنکه شما از پشت برخورد داشته اید)، ترمز Multi-collision برای جلوگیری ازانحراف شما به مسیر خودرو دیگری، پس از ضربه، به طور خودکار اعمال می شود.

در مدل های Comfortline و Highline  شما می توانید تجهیزات ایمنی استاندارد با یک بسته کمک راننده را با هزینه اضافی داشته باشید. در میان ویژگی های دیگر، کمک جانبی و هشدار ترافیک عقب   را اضافه می کند – هر دو با استفاده از سنسور عقب.که به شما کمک می کند تا از برخورد با دلیل تغییر مسیر یک خودرو مجاور که در حال سبقت از شماست جلوگیری کنید،برای این کار به شما در نور آینه های بقل بیرونی هشدار می دهد و حتی به دنبال هدایت شما از خطر است. آخرین گزینه زمانی است که شما به عقب می روید،در این حالت در دو طرف خودرو به دنبال  وسایل نقلیه عبوری پشتی است تا از برخورد جلوگیری کند.

برنامه ارزیابی خودروهای جدید ANCAP، پنج ستاره برای ایمنی به Tiguan در اواخر 2016 اختصاص داده است.

 برای حمل وسایل چطور است؟

فضای صندوق در فولکس واگن تیگوان (Tiguan) اصلی برای وظایف خانوادگی کوچک بود. این فضای جایگزین دیگر می تواند جای چمدان بسیار بیشتری را اداره کند.

کف صندوق صاف است، گسترده و عمیق است و در هر دو گوشه عقب برای موارد کوچکی که مایل نیستید در کف صندوق پخش کنید،فضایی وجود دارد.

صندلی های عقب در حال حاضر ترکیب 40-20-40 است، که انعطاف پذیری را برای ترکیب مسافران عقب با بارهای طولانی اضافه می کند. شما می توانید هر یک از صندلی های  بیرونی بزرگ یا هر دو را،خم کنید. یا شما می توانید دو مسافر  را در حالی که هنوز اقلام طولانی و باریک در داخل کابین است،قرار دهید.

به علاوه، کل قسمت صندلی های عقب ،به جلو و عقب میچرخند، به این ترتیب می توان یک فاصله بین اتاق عقب و فضای صندوق ایجاد کرد.

مدل 110TSI دارای 1800 کیلوگرم قدرت کششی است و تمام Tiguan ها دارای 2500 کیلوگرم قدرت کششی هستند.

 

 

چه خودرو های مشابهی وجود دارند که ممکن است من آنها را از دست بدهم؟

احتمالا ردیف سوم صندلی ها، به طوری که شما می توانید هفت نفر را حمل کنید. نیسان X-Trail و میتسوبیشی Outlander این را در SUV ارائه می دهند که هنوز هم به عنوان متوسط محسوب می شوند.

در غیر این صورت شما خیلی چیزی را از دست نخواهید داد. فولکس واگن تیگوان (Tiguan) با مدل ها و گزینه های متنوعی از سلیقه ها بسیار مجهز است.

در میان اتومبیل های دیگر شما ممکن است  مزدا CX-5، فوردEscape، سوباروForester، هیوندای توسان، کیا Sportage، جیپ Cherokee و Suzuki Vitara را در داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.