#


نقد وبررسی هیوندا سانتافه 2017 (Hyundai Santa Fe)

نقد وبررسی هیوندا سانتافه 2017
7 آگوست 2017 بدون نظر 5235 بازدید

نقد وبررسی هیوندا سانتافه 2017 (Hyundai Santa Fe)

هیوندا سانتافه این خودرو چگونه است؟

هیوندای سانتافه، یک خودروی SUV جاده ای هفت نفره با موتور هشت سیلندر با رانندگی هوشمند و یک موتور دیزلی با عملکرد عالی و با کارایی بالا است. این خودرو برای مسافرت های طولانی مناسب است و برای خانواده هایی که مایل به خارج شدن از شهر هستند مورد مناسبی است. بیشتر سانتافه ها چهار چرخ محرک هستند، و گران ترین مدل آن دارای ترمز اضطراری اتوماتیک است.

هیوندای اعلام کرده است که ترمز خودکار برای همه خودروهای جدید سانتافه که از هفته اول ماه اوت سال 2017 وارد بازار می شوند، ارائه خواهد شد. همچنین از Apple CarPlay و Android Auto نیز پشتیبانی خواهند کرد.

 

چه چیزی ممکن است من را آزار دهد؟

محافظ های سر Santa Fe، کیسه های هواپیما جانبی به صندلی های ردیف سوم گسترش نمی یابد. چشم انداز و فضای سر نیز در این قسمت کافی نیست.

گوش دادن به صدای موتور دیزل در حالی که عملکرد آن عالی است، مثل یک هواپیماهای بدون سرنشین کسل کننده است.

 

چه سبک هایی برای خودرو وجود دارد؟

سانتافه ههم میتواند محرک جلو باشد (Santa Fe Active X) و هم چهار چرخ محرک. (یک نسخه محدود Santa Fe 30 ویژه در سپتامبر 2016 نیز فقط محرک جلو بود.)

مدل چهار چرخ محرک سانتافه از سیستم AWD  استفاده می کند که به بهینه سازی مصرف سوخت نیز کمک می کند.در این مدل آنها همیشه چرخ های جلومحرک هستند و وقتی که نیاز باشد، قدرت را به چرخ های عقب نیز می رسانند. برای بهبود عملکرد در حال حرکت در سرعت های کم ، شما می توانید با فشار دادن یک دکمه در داشتبورد خودرو میزان  توزیع قدرت 50-50 را بین چرخ های جلو و عقب تقسیم کنید.

سانتافه به عنوان یک SUV بزرگ در قیمت پایین تر طبقه بندی شده است.

هیوندا سانتافه

هر سانتافه چه ویژگی هایی  دارد؟

کروز کنترل، اتصال تلفن به بلوتوث با فعال سازی صدا، یک دوربین عقب و سنسورهای پارکینگ عقب.

یک صفحه نمایش لمسی مرکزی: 7. 0 اینچ در نسخه های ارزان قیمت، مثل Active و Active X و 8.0 اینچ در مدل های Elite، Highlander و SR. درActive و Active X (فقط)، صفحه نمایش لمسی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto که به شما اجازه می دهند نقشه ها و برنامه های دیگر را از یک گوشی هوشمند سازگار روی صفحه نمایش دهید.

چراغ های جلو که به طور خودکار در شب یا در یک تونل روشن می شوند. سرعت سنج دیجیتالی کمکی. پشتیبانی از تنظیم کننده قدرت برای راننده.

همچنین دارای رینگ های آلومینیومی آلیاژی که سبک تر ارینگ های فولادی هستند و چرخ لاستیکی مناسب است.

هفت کیسه هوا: دو عدد در جلو برای کاهش ضربه های جلو؛ کیسه هوا در مقابل زانوی راننده؛ یکی در خارج از هر یک از صندلی ها جلو برای محافظت از بدن مسافر جلو درتصادفاتی که از کناره ها اتقاف می افتد؛ و یک کیسه هوای پرده ای در هر طرف برای محافظت از سر در ضربه جانبی. (کیسه های هوای پرده ای به ردیف سوم صندلی ها گسترش نمی یابند.)

کنترل پایداری الکترونیکی، که می تواند در هنگاه لغزش در جاده به کنترل خودرو شما کمک کند.به عقیده ی ما این ویژگی باید به تمام خودروهای جدید اضافه شود.

سانتافه با یک ضمانتنامه پنج ساله که توسط میزان کیلومتر پیموده شده محدود نمی شود، ارائه می شود.

کدام موتور از کمترین سوخت استفاده می کند و چرا من آن را انتخاب نمی کنم؟

موتور دیزل 2.2 لیتری توربو بهینه ترین مصرف سوخت را در بین سه موتور موجود در سانتافه دارد.که با استفاده از جعبه دنده اتوماتیک در آزمون های رسمی (شهر و کشور ترکیبی)مصرف 7.8 لیتر / 100 کیلومتر را دارد. تقریبا هر خریدار خودرو دیزلی مدل اتوماتیک آن را انتخاب می کند.

ر رانندگی در دنیای واقعی، شما ممکن است ارقام شما با این ارقام مطابقت نداشته باشد، اما اگر شما بتوانید به آرامی رانندگی کنید و سفرهای فراوانی را انجام دهید، می توانید به ان ارقام  نزدیک شوید. سانتافه Highlander با این موتور به طور متوسط 9.4 لیتر / 100kmمصرف می کند و در مقایسه با تست SUV های بزرگ برای شماره 2015 مجله چرخ، رتبه دوم را در بین پنج خودرو بررسی شده از لحاظ بهره وری سوخت دارد – و تنها کمی پایین تر از کیا Sorento قرار دارد.

همانطور که مدل دیزل نیز در بسیاری از شرایط رانندگی بسیار قدرتمندتر ازمدل  بنزینی است که توسط Santa Fes چهار چرخ محرک عرضه می شود، دلیل اصلی این که شما آن را سفارش نمی دهید، این است که قیمت فوق العاده ای را دارد می کند.

موتور دیگر AWD یک موتور بنزینی 2.4 لیتری، چهار سیلندر است که سوختی حدود 20 درصد بیشتر از مدل دیزلی مصرف می کند. این موتور فقط در ارزان ترین سانتافه یعنی Active ارائه می شود است.

با این وجود، دومین دلیل مهم برای اینکه شما مدل دیزل را سفارش ندهید این است که شما نیازی به AWD ندارید، و با مدل محرک جلو خوشحال خواهید شد. در این حالت شما می توانید یک موتور بنزینی بسیار قدرتمند داشته باشید – یک 3.3 لیتری V6.

این موتور تنها در Santa Fe Active X در دسترس است که در حدود آوریل 2017 عرضه می شود. (مگر اینکه می توانید یک نسخه ویژه Santa Fe 300 را که از همان موتور استفاده می کنید پیدا کنید. Kia از سال 2016 تنها 300 مورد از این مدل را وارد بازار کرده است.)

سانتافه هایی با موتور بنزینی V6 به میزان قابل توجهی سریعتر از سایر سانتافه ها هستند، اما آنها نیز بسیارپر مصرف تر هستند. Santa Fe 30 با این موتور به طور متوسط 13.8 لیتر / 100 کیلومتر در آزمایش چرخها مصرف می کند.

Santa Fe Active با یک گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک شش سرعته برای هر موتور AWD در دسترس است. همه سانتافه های دیگر فقط شش جعبه دنده سرعته اتوماتیک را ارائه می دهند.

اگر بیشتر خرج کنم چه ویژگی های کلیدی را به دست می آورم؟

کمترین هزینه برای مدل چهار چرخ محرک، Santa Fe Active است، که همراه با تجهیزات در همه سانتافه،صندلی های یکپارچه، چرخ های 17 اینچی، انتخاب شما از بنزین یا  دیزل(گران تر) ، و جعبه دنده دستی (یا در موارد اضافی هزینه) انتقال خودکار.مدل Active دارای یک صفحه نمایش لمسی 7.5 اینچی است که از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند.

انتخاب  AWD و خرج کردن برای Santa Fe Elite باعث می شود که شما یک موتور دیزل، جعبه دندهخودکار و تجهیزات بسیار بیشتری داشته باشید. قطر چرخ به 18 اینچ افزایش می یابد، که لاستیک ها را با این مشخصات کمی پایین ترمی آورد (برای فرمان دهی نسبتا واضح تر و ظاهر اسپورت بیشتر). تهویه مطبوع دوگانه به شما اجازه می دهد درجه های مختلفی را برای هر طرف کابین تنظیم کنید.  صفحه نمایش لمسی بزرگتر 8.0 اینچی (که از Apple CarPlay پشتیبانی نمی کند) و ناوبری ماهواره ای وجود دارد.کلید هوشمند ورود  به شما اجازه می دهد درب های جلو را باز کنید و موتور را شروع کنید، در حالی که کلید در جیب یا کیسه شما جای امنی دارد. درب عقب به طور خودکارباز می شود اگر کلید در مدت سه ثانیه نزدیک آن باشد. برف پاک کن های شیشه جلو اگر  باران ببارد،به طور خودکار روشن می شوند.

صندلی ها در مدل Elite در مخلوطی از چرم واقعی و جعلی اراسته شده اند و به صورت برقی قابل تنظیم به جلو هستند. صندلی راننده تنظیمات قبلی خود را به یاد می آورد (به طوری که شما می توانید آنها را به راحتی پس از رانندگی یک فرد دیگر با ماشین شما به حالت اولیه بازگردانید). سیستم صوتی دارای 10 بلندگو، یک آمپلی فایر خارجی و یک sub-woofer و تقویت کننده باس است. و برای کسانی که در صندلی های ردیف وسط هستند، پرده وجود دارد.

با صرف هزینه های بیشتری در AWD، سانتافه به شما یک Highlander می دهد که دارای چرخ های 19 اینچی و لاستیک هایی با مشخصات پایین تر و چسبندگی بیشتر است. Highlander یک سقف آفتابی دارد که صندلی های جلو و عقب را پوشش می دهد. صندلی های جلو و وسط می توانند گرم شوند، صندلی های جلو نیز دارای سوراخ  و فن برای تهویه هستند. چراغهای HID جلو بسیار واضح هستند.

Highlander همچنین برای شما مجموعه ای از ویژگی های ایمنی فعال را به ارمغان می آورد، که سربرگ همه ی آنها ترمز خودکار اضطراری که در شهر و سرعت های بزرگراه ها کار می کند. همچنین  کروز کنترل هوشمند (که سرعت شما را به سرعت یک وسیله نقلیه که در جلو شماست کاهش می دهد) وجود دارد. Highlander به شما هشدار می دهد در مورد وسایل نقلیه ای که در کنار نقطه ای کور قرار دارند یا شما مواردی که در حال سبقت از شما هستند یا زمانی که به عقب می رید از پشت سرتان عبور می کنند. و دارای یک سیستم پارکینگ خودکار است که می تواند به صورت خودکار به داخل یا خارج از فضای پارک حرکت کند، در حالی که راننده پدال گاز و ترمز را کنترل می کند.

هیوندای همچنین نسخه ای از AWD SR Santa Fe را ارائه می دهد که اکثر تجهیزات Highlander را نگه می دارد (آن ها  پارک خودکار ندارند)، اما ظاهری اسپورتی تر دارد و دارای بدنه ی  پلاستیکی در قسمت پایین تر بدنه هست. چرخ های سیاه، ترمزهای بزرگتر و قوی تر با کالیپرهای قرمز متمایز شده اند و یک سیستم تعلیق قوی تر، به طوری که ماشین کمتر در گوشه ها چرخش می کند و به طور مستقیم به سمت جلو حرکت می کند.

به جای درخواست یک AWD Santa Fe، شما می توانید به جای آن خود را با مدل محرک جلوی Santa Fe Active X راضی کنید. Active X برای شما یک موتور V6 بنزینی پر سرعت همراه با جعبه دنده اتوماتیک، برای قیمتی کمتر از آنچه شما برای AWD Active خودکار پرداخت می کنید،ارائه می دهد. اما به جای سیستم پیچیده AWD، برخی ویژگی های راحتی ومتقاعد کننده را برای شما فراهم می کند. این شامل کنترل آب و هوا دوگانه، چرم در صندلی ها، گرمایش و تهویه برای صندلی های جلو و شیشه پاک کن های  اتوماتیک است. Active X همچنین دارای چرخ های 19 اینچی با لاستیک های کم عاج( مشخصات آن مانند AWD Highlander و SR می باشد. اما مانند مدل Active  دارای صفحه نمایش لمسی کوچکتر7. 0 اینچی است) که به این معنی است که شما میتوانید گوشی هوشمند خود را از طریق Apple CarPlay به آن متصل کنید.

 

آیا ارتقا موجب هیچ کاهش کیفیتی در بردارد؟

افزایش در اندازه چرخ باعث کاهش کمی کیفیت سواری می شود، زیرا تایرهای با مشخصات عاج پایین تر هوای کمتری را بین چرخ و جاده قرار می دهد.

سانتافه با یک گیربکس اتوماتیک دارای ظرفیت بکسل کمتر است: 2000 کیلوگرم در مقابل 2500 کیلوگرم .

اگر به صورت Step-by-Step از ارزان ترین مدل سانتافه، Active، به سمت مدل مجهز چهار چرخ محرک حرکت کنیم بدین معنی است که شما قادر به استفاده از Apple CarPlay نیستید، که اجازه می دهد صفحه نمایش لمسی ماشین برای نمایش و کنترل برخی از برنامه ها از iPhone سازگار باشد. (با این وجود دیگر مدل ها با ارائه ناوبری ماهواره سعی  دارند که  این قضیه را جبران کنند.)

رنگ سفید تنها رنگ استاندارد است، با هشت رنگ دیگر که هزینه  اضافی دیگری دارد.

 

هیوندا سانتافه چقدر راحت است؟

ظاهری ظریف در فضای داخلی سانتافه، به لطف رنگ های نقره ای که  به دقت قرار داده شده اند و طرح کاربر پسندانه آن وجود دارد.

صندلی های جلو راحتی خوبی را فراهم می کنند، بافضای آزاد زیر ران های شما. صندلی راننده برای ارتفاع تنظیم می شود و  از کمربندهای الکتریکی (پشت سر) در تمامی نسخه ها  پشتیبانی می کند. فرمان برای ارتفاع و رسایی بیشتر تنظیم می شود، اما ممکن است شما  تنظیمات بهتری برای رسایی بخواهید.

یک محفظه ذخیره سازی عمیق در کنسول مرکزی دارای یک قفسه متحرک است و یک محفظه بزرگ پیش ازدسته ی  دنده با خروجی های برق دوگانه و یک پورت USB وجود دارد.

قابلیت دید در جلو و طرف مقابل خوب است،و با دوربین عقب، تصویر عقب را کامل تر می کنید.

سانتافه با سیستم تعلیقای استرالیایی خود بسیار سازگار است، و این خودرو ساز و کار خوبی را برای جلوگیری از سر و صدای ناخواسته به کار برده است، به استثنای  موتور دیزل که مثل هواپیمای بدون سرنشین زمانی که تحت بار است.با این وجود سواری کمتری نسبت به بسیاری از اتومبیل های این رده  دارد و با افزایش اندازه چرخ، دشوارتر می شود. “تعلیق آن به طور مداوم مشغول به کار است، پایین تند و سریع مانند یک ماساژ،” ناتان Ponchard می نویسد: یک نسخه ویژه سانتا فای 30 است که مانند Highlander و SR دارای چرخ های 19 اینچ بزرگ در بررسی مجله چرخ در اکتبر 2016 .موتور بنزینی 2.4 لیتری اغلب  شما را با خواستن قدرت بیشتری تنها می گذارد. موتور دیزل لذت بخش تر و برای جاده های خارج از شهر با خانواده راحت تر است.

 

هیوندا سانتافه درایمنی چگونه است؟

سانتا فا دارای ایمنی استاندارد بسیار خوبی است که با دوربین استاندارد عقب اتومبیل  و چراغ های اتوماتیک (چراغ های جلو نسبت به راننده واکنش نشان می دهند) این ایمنی  افزایش می یابد.

با این حال، کیسه های هوای پرده ای جانبی  – که سطح بالای سر را از ضربه های جانبی حفاظت می کنند – فقط مسافرین در صندلی های جلو و ردیف دوم را پوشش می دهند. کسی که در ردیف سوم سوار است محافظت از کیسه هوا را ندارد.

سانتافه Highlander و SR یک سیستم پیشرفته ترمز اضطراری را فراهم می کنند که در سرعت های بین 8 کیلومتر در ساعت و 180 کیلومتر در ساعت عمل می کند و در این بین سیستم های هشدار دهنده ای طراحی شده برای جلوگیری از حوادث ناشی از تغییر مسیردر راه آزاد و پارک خودرو نیز وجود دارند.مدل Highlander این ویژگی ها را با به روز رسانی سری دوم ماه نوامبر 2015 به دست آورد.

در دسامبر 2012 برنامه ارزیابی خودروهای استرالیا (ANCAP) حداکثر پنج ستاره را برای ایمنی در Santa Fe اعطا کرد.

 

نشستن در صندلی های عقب چگونه است؟

در ردیف وسط واقعا خوب است. صندلی گسترده ای که به سه نفر اجازه می دهند که به راحتی  در سراسر آن بنشینند (به دلیل شکل بالشتک های صندلی بیرونی، فرد وسط به سمت بالا قرار می گیرد). فضای بزرگی برای قرارگیری سر وجود دارد و مقدار زیادی فضا برای قرار گیری پا در صندلی های جلو وجود دارد. لمس های کوچکی مانند لگن خفیف در پشت صندلی های جلو، فضای کافی برای شما فراهم می کند، و اگر شما حتی بیشتر می خواهید می توانید صندلی های  میانی را به عقب حرکت دهید.

صندلی های Santa Fe Highlander و SR همچنین برای صندلی های ردیف متوسط دارای گرم کن است و پنجره های مش دار که ازرسیدن نور خورشید وبیدار کردن یک کودک خواب ،جلوگیری می کند.

تهویه در اطراف کابین نیز خوب است. دریچه های تهویه مطبوع در ستون بین درب جلو و عقب و خروجی برای مسافرین عقب در هر دو ردیف دوم و سوم است.

فضای صندلی های ردیف سوم، نسبت به ردیف دوم بسیار کوچکتر است، با این حال، با فضای مناسب قرارگیری سر  برای کودکان مناسب است و تقریبا هیچ فضایی برای قرار گیری پا در جلو صندلی ها وجود ندارد. و کسانی که در آنها قرار می گیرند،دید زیادی را دریافت نمی کنند.

مثل بسیاری از SUV های هفت نفره، نقاط لنگر قرار گیری صندلی کودکان در ردیف وسط قرار دارند. بنابراین وقتی از صندلی های کودکان استفاده می شود، رفتن به ردیف سوم صندلی ها سخت تر می شوند.

هیوندا سانتافه

هیوندا سانتافه برای حمل وسایل چطور است؟

با استفاده از تمامی هفت صندلی ،فضای بسیار زیادی وجود ندارد. با این حال، شکاف پوشش چمدان جمع و جور به طور منظم در زمانی که استفاده نمی شود به محفظه زیر طبقه میرود  ،  فضای کمی را که شما دارید،به حداکثرمی رساند -تقریبا  برای کیسه کافی است.همچنین فضای زیر کف خودرو برای موارد کوچک نیز وجود دارد.

فضای صندوق بسیار مفید خواهد شد اگر تنها پنج صندلی را برای استفاده قرار دهید. همچنین تقسیم بندی50/50 صندلی های ردیف سوم در کف خودرو، برای ایجاد یک فضای چمدان وسیع و مسطح.

صندلی ردیف وسط در یک پیکربندی 40/20/40 تقسیم می شوند که برای انعطاف پذیری عالی است. شما می توانید به عنوان مثال، فقط بخش مرکزی را،  برای قرار دادن یک آیتم طولانی بخوابانید، و هنوز دو صندلی بیرونی راحت برای شما وجود دارد.

سانتافه می تواند تا 2500 کیلوگرم را بکشد، اما این فقط برای مدل هایی با یک جعبه دنده دستی است. خودرو محبوب تر قدرت کشش 2000 کیلوگرم را دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.