#


نقد و بررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado)

نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado)
14 آگوست 2017 بدون نظر 4993 بازدید

نقد و بررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado)

آنچه مشخص است

تویوتا پرادو یک SUV بزرگ با کابین و هفت صندلی است، قابلیت اطمینان و خدمات پس از فروش آن ثابت شده. fi به عنوان وسیله نقلیه بزرگ 4WD  به عنوان یک ماشین خانواده در استفاده ی روزانه بسیار راحت است، اما این خودرو  فوق العاده قدرتمند ساخته شده است و یکی از بهترین انتخاب ها برای سفرهای طولانی مدت  است.

 

چه چیزی ممکن است شما را آزار دهد؟

در مدل دیزل، کارایی کم و بیش از حد انتظار است. موتور 2.8 لیتری که در سپتامبر 2015 معرفی شده است، به میزان قابل توجهی سریعتر ازمدل قبلی آن نیست.

بعضی از خودرو های واگن بزرگ دیگر می توانند به صورت قانونی بیشترباربکشند.  کشش پرادو 1000 کیلوگرم کمتر ازJeep Grand Cherokee و Land Rover Discovery است. (بدین معنی است که شما نمیتوانید از توانایی آن برای کشیدن یک وسیله نقلیه بزرگ 4WD در یک تریلر استفاده کنید.)

 

چه سبک های برای آن وجود دارد؟

تنها مدل واگن پنج درب، اما یکی از نسخه ها دارای هفت کرسی است. انتخاب ها محدود هستند و GX، که امکان انتخاب بین هفت صندلی و پنج را فراهم می کند.

همچنین مدل limited کم ارتفاع نیز وجود دارد که چرخ یدکی آن زیر خودرو قرار دارد و نه در درب عقب. این مدل بر اساس GXL اتوماتیک توربو دیزل (اما صندلی های چرم قابل تنظیم الکتریکی و دیگر پیشرفت ها) است.

همه پرادو ها دارای دو دیفرانسیل هستند، که تمام وقت چهار چرخ محرک هستند. پرادو به عنوان یک خودروSUV بزرگ، با قیمت پایین تر طبقه بندی شده است.

نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado) نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado)

پرادو چه ویژگی هایی دارد؟

یک دوربین عقب، کنترل کروز، تهویه مطبوع، اتصال تلفن با بلوتوث، تنظیم شیب و تنظیم فرمان، کنترل صوتی و تلفن روی فرمان و یک پورت USB.

در همه مدل ها، درب ها را می توانید تا زمانی که کلید خود را در جیب یا کیف خود داشته باشید باز کنید. برای روشن کردن موتور، یک دکمه را فشار دهید. تویوتا این را Smart Entry و Smart Start می نامد.

کنترل ثبات الکترونیکی، که کمک می کند تا راننده خودرو را در یک مسیر لغزنده کنترل کند. این در همه خودروهای جدید اجباری است.

کنترل کششی الکترونیکی، که کمک می کند تا از چرخش در شرایط لغزنده جلوگیری کند و کمک بزرگی به راننده در راه است.

چرخ های آلومینیومی آلیاژی، که به طور کلی سبک تر و جذاب تر از چرخ های فولادی هستند.

همه پرادوها با هفت کیسه هوا می آیند: دوعدد به طور مستقیم در مقابل راننده و مسافر؛ کیسه هوای جانبی برای هر مسافر جلو که از قسمت  فوقانی بدن محافظت می کند. محافظ های هوای پرده ای محافظ که پنجره های جلو و عقب  جانبی را پوشش می دهد؛ و یک کیسه هوا در مقابل زانو های راننده.

تمام پرادوها با 100،000 کیلومتر، گارانتی سه ساله ارائه می شوند.

نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado) نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado) نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado) نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado)

کدام موتور از سوخت  کمتری استفاده می کند و چرا من آن را انتخاب نمی کنم؟

موتور توربو دیزل از دو موتورموجود در Prado کممصرف تر و با حاشیه راحت تر است.

در تست رسمی مصرف آن(بر روی برچسب شیشه جلو اتومبیل)، با استفاده از جعبه دنده دستی 7.9 لیتر / 100 کیلومتر، و تنها با مقدار کمی بیشتر با جعبه دنده اتوماتیک . انتظار می رود که با رانندگی در دنیای واقعی و استفاده ازهر دو نوع جعبه دنده حدود 10.5 لیتر / 100 کیلومتر را مصرف کند.

دلیل اصلی که ممکن است آن را انتخاب نکنید این است که شما می خواهید قدرت بیشتری برای سبقت گرفتن در بزرگراه داشته باشید. پرادو  در سپتامبر 2015 ،یک موتور 2.8 لیتری توربو دیزل جدید به دست آورد، اما عملکرد آن به طور قابل توجهی بهتر از دیزل قبلی نیست. این قدرت برای رانندگی روزمره  کافی است اما در کل قدرت زیادی ندارد.

موتور بنزینی بزرگتر، V6 قوی تر است، اما با سوخت بیشتر، به طور رسمی 11.6 لیتر / 100km استفاده می کند.

در عمل، موتور بنزینی هنگام مسافرت در بزرگراه، بیشتر ازمدل دیزلی سوخت استفاده نمی کند. اما آن در توقف های رانندگی شهری تشنه تر میشود، و یا هنگامی که به تپه های سخت ، بکسل، و یا جاده ای سخت برخورد می کنید. همچنین برای پر کردن آن باید از بنزین سوپر بدون سرب استفاده کرد،البته بنزین بدون سرب معمولی نیز قابل قبول است. این موتور در ماه سپتامبر 2105 افزایش قدرت کمی داشت، اگر چه واقعا به آن نیاز نداشت.

از لحاظ آماری، 98 درصد از خریداران  پرادو مدل دیزل را انتخاب کرده اند.

جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته با هر دو موتور یه صورت استاندارد است. اگر شما جعبه دنده دستی شش سرعته  می خواهید، گزینه های ارزان قیمت GX و GXL درمدل دیزل تنها انتخاب شما است.

نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado

اگر بیشتر خرج کنم چه ویژگی های کلیدی را به دست می آورم؟

کم هزینه ترین مدل پرادو، GX است، که  صندلی های ردیف سوم، و کیسه هوا پرده ای توسعه یافته برای سرنشینان، به عنوان گزینه ی اختیاری ارائه می دهد. در GXL این موارد به صورت استاندارد هستند.

GXL همچنین ناوبری ماهواره ای، رکاب های جانبی را ارائه می دهد که باعث می شود ورود و خروج به خودرو راحت تر شود و ریل های سقف برای نصب سیستم های چمدان. این خودرو همچنین دارای چراغ های مه شکن جلو، یک کابین خلبان برای پنهان کردن هرچه که در منطقه بارگیری وجود دارد، و سنسورهای پارک عقب.

برای راننده، سرنشین جلو و صندلی های عقب نیز می توانند به طور جداگانه دمای کابین مورد نظر خود را از طریق کنترل از راه دور سه منطقه تنظیم کنند.

اگربرایVX بیشترخرج کنید بهترین ویژگی های اضافی شما  سیستم تعلیق جنبشی پویا آن خواهد بود، که  هر دو بخش  رانندگی در جاده و خارج از جاده را پوشش می دهد.(Kinetic Dynamic Suspension System) که همان  KDSS است به صورت خودکار در تنظیم تنش در میله های ضد رولینگ سیستم تعلیق کار می کند.

در مدل VX  چرخ های آلیاژی استاندارد 17 اینچی با آلیاژهای 18 اینچی تعویض شده است و دارای چراغهایی است که به طور خودکار هنگام تاریکی روشن می شوند. و زمانی که باران می بارد پاک کننده شیشه جلو فعال می شود.

شما همچنین صندلی هایی با چرم کمرنگ همراه با گرم کن، سیستم صوتی premium و سنسورهای پارک جلو را دریافت می کنید. صندلی های ردیف سوم می توانند مستقر شوند و به صورت الکتریکی عقب نشینی کنند.

در  محدوده بالا، Kakadu یک سیستم ایمنی قبل ازتصادف، که شامل یک نوع ترمز خودکار اضطراری است، اضافه می کند. اگر نتیجه گیری کند که یک تصادف ممکن است قریب الوقوع باشد، یک هشدار صوتی و تصویری ایجاد می شود، قبل از برخورد کمربند ایمنی جلو و در صورت لزوم فشار ترمز را اضافه می کند. اگر ترمزها اعمال نشوند، سیستم برای شما ترمز می کند.

Kakadu همچنین  وسایل نقلیه موجود در نقاط کور هر دو طرف راننده را هشدار می دهد و دارای کنترل کروز  راداری می باشد که به طور خودکار باعث کاهش سرعت خودرو در جلو می شود.

هنگامی که از یک  پارکینگ که دید خوبی برای خارج شدن ندارد،خارج می شوید،هشدار سنسور پارک ، شما را در هنگام نزدیک شدن یک اتومبیل به شما آگاه می سازد.

یک سانروف، یک جعبه یخچال در کنسول مرکزی وجود دارد، و صندلی راننده تنظیمات فردی را برای دو راننده متفاوت حفظ می کند. سیستم سرگرمی DV-D صندلی عقب می تواند  به سرگرم کردن کودکان  کمک کند.

ویژگی های خاص خارج از جاده Kakadu شامل قفل سوئیچ رانندگی برای دیفرانسیل عقب، که می تواند به شما در شرایط سخت 4WD کمک کند. برای چنین شرایطی نیز کنترل کشش وجود دارد که به طور اتوماتیک شتاب و ترمز را با سرعت انتخابی شما کنترل می کند: پس تنها کاری که باید انجام دهید هدایت فرمان است.

انتخاب Multi-Terrain به شما اجازه می دهد تا کنترل ثبات و کنترل کشش را برای شرایط مختلف جاده ای مناسب تنظیم کنید. Kakadu همچنین دارای تعلیق عقب با تنظیم خودکار ارتفاع و سطح می باشد و راننده می تواند تنظیمات تعلیق را برای سواری نرم تر و یا اسپورتی تر تغییر دهد.

نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado) نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado)

پرادو چقدر راحت است؟

تویوتا پرادو بزرگ است، خوش ساخت است و بسیار کاربر پسند است. تمام سوئیچ ها و دستگیره ها بزرگ و برای شناسایی  آسان هستند، در حالی که کنترل های اصلی نور هستند و برای استفاده بسیار آسان هستند. تنها جنبه چالش برانگیز، پیچیدگی و تعداد زیادی از سوئیچ ها در مدل Kakadu است.

در غیر این صورت، این یک خودرو بسیار آسان برای کار و رانندگی است.

صندلی ها در پرادو مجهز و راحت هستند وحتی برای سفرهای طولانی بسیار عالی می باشند. سازگاری،تعلیق نرم و سروصدای کم هنگام رانندگی در تمامی سطوح، حتی جاده های سنگی، این ماشین را به خودرویی تبدیل می کند که می تواند کیلومترها را بدون خستگی راننده یا مسافران طی کند.

موتور دیزلی 2.8 لیتری نیز با استاندارد موتورهای دیزلی بسیار آرام و بی سرو صدا است واصلا به نظر نمی رسد که موتور آن یک موتور دیزلی است.

موتور بنزینی V6 نیز آرام و بی سرو صداست. هر دو موتور به راحتی با جعبه دنده اتوماتیک شش سرعت شیبدار کار می کنند.

هر دو موتور همچنین عملکرد بسیار آسانی را برای اکثر رانندگی ها ارائه می دهند، اگر چه موتور 2.8 لیتری دیزلی جدید و شش سرعت اتوماتیک نسبت به مدل سریع  3.0 لیتری و پنج سرعت اتوماتیک پیشین پیشرفتی نداشته است. انتخاب های جایگزینی مثلJeep Grand Cherokee و Land Rover Discovery قدرت بیشتری دارند.

 ایمنی در تویوتا پرادو چگونه است؟

همه مدل های Prado از لحاظ ایمنی عالی هستند. همه مدل ها دارای هفت کیسه هوا و یک دوربین عقب هستند. پرادو کاکاادو با سیستم ایمنی قبل از تصادف خود که دارای ترمز اتوماتیک اضطراری است، قابلیت های قابل توجهی را به همراه می آورد. مانیتور با قابلیت نمایش نقاط کور خودرو، کنترل کروز رادار اتوماتیک  و کمک هشدار خروج از ترافیک از این ویژگی هاست.

برنامه ارزیابی خودروهای استرالیا (ANCAP) به تمام پرادوها حداکثر پنج ستاره ممکن برای ایمنی را اعطا کرده است.

نقد وبررسی تویوتا لندکروزر پرادو (2017 Toyota LandCruiser Prado)

نشتن در صندلی های عقب چگونه است؟

پرادو یک ماشین بزرگ است و این ویژگی در صندلی های عقب بزرگ نمایان شده است که می تواند به جلو و عقب، برای ایجاد فضای  بیشتر برای اتاق یا چمدان ها تنظیم شود. با این حال،اگر تنظیم نشوند هنوز برای سه بزرگسال به صورت شانه به شانه فضا وجود دارد.

با توجه به ارتفاع بالا و درب های بزرگ پرادو، ورود و خروج از صندلی عقببسیار آسان است.بنابراین دسترسی به صندلی های ردیف سوم خوب است. همانطور که در اغلب موارد وجود دارد، صندلی های ردیف سوم فقط برای کودکان یا بزرگسالان کوچکتر مناسب هستند.

تمام مدل ها دارای سیستم تهویه هوا برای مسافران عقب می باشند.

 برای حمل وسایل چطور است؟

پرادو دارای یک قسمت  بزرگ برای حمل چمدان است، اما هنگامی که صندلی های ردیف سوم  پایین آیند، حجم کلی بیشتری برای شما مهیا می کند. پرادو نمی تواند فضای چمدانی بزرگ Land Rover Discovery را فراهم کند، اما به اندازه  Ford Everest به شما امکان ذخیره سازی را می دهد، و همچنین نسبت به Jeep’s Grand Cherokee و جایگزین کوچک تر تویوتا، Fortuner فضای بیشتری به شما میدهد.

درب عقب که تنها به یک طرف باز می شود ، هنگامی که وسیله نقلیه بر روی شیب قرار می گیرد،باز و بسته کردن آن می تواند سنگین باشد.

ارتفاع مدل limited در اینجا بهتر است،همچنین درب عقب سبک تر است (به دلیل عدم اتصال چرخ یدکی به آن) و شیشه عقب آن نیز به طور جداگانه باز می شود.

ظرفیت بکسل پرادو 2500 کیلوگرم (تریلر ترمز) 1000 کیلوگرم از Discovery  و Grand Cherokee کمتر است و همچنین 500 کیلوگرم کمتر از Everest است اما هنوز هم برای نیازهای کششی شما مناسب است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.