#


نقد و بررسی رنو کلیو (Renault Clio)

نقد و بررسی رنو کلیو (Renault Clio)
9 سپتامبر 2017 بدون نظر 2251 بازدید

نقد و بررسی رنو کلیو (Renault Clio)

رنو کلیو آنچه مشخص است

رنو کلیو (Renault Clio) یک خودرو جذاب کوچک است که استعداد فرانسوی به آن اضافه شده.همچنین دو موتور بنزینی توربو پر جنب و جوش ، سواری و فرمان دهی راحت را ارائه می دهد. پارک کردن آن آسان است ، و با گارانتی 5 ساله تحت پوشش قرار می گیرد.

نقد و بررسی رنو کلیو (Renault Clio)

چه مشکلی ممکن است وجود داشته باشد؟

اجرای کنترل کروز.از دکمه های پر سر و صدایی استفاده می کند که دور از دسترس در کنسول مرکزی قرار می گیرند، به جای اینکه در نزدیکی فرمان که در اکثر اتومبیل هاست باشند.

پارک کردن و رانندگی با آن در سرعت های کم با سیستم انتقال قدرت خودکار: کلاچ دوگانه ی همراه با گیربکس اتوماتیک  در رنو کلیو (Renault Clio) های گران تر، هنگامی که شما در حال حرکت هستید بسیار عالی است،اما این مدل در شرایط توقف و شروع به آرامی و راحتی یک سیستم معمولی یا CVT خودکار نیست.

شما می توانید با آن در سرعت های کمتر از 80km / h با لاستیک یدکی space-saver  رانندگی کنید، تا زمانی که شما بتوانید لاستیک کامل خود را تعمیر کنید.

پرداخت هزینه بیشتر برای سوخت: رنو بنزین سوپر بدون سرب را برای هر دو موتور کلیو توصیه می کند.

چه سبک هایی برای رنو کلیو (Renault Clio) وجود دارد؟

تنها هاچ بک پنج درب.

این بررسی شامل Renault Clio و Clio GT می شود. همچنین نسخه های Renault Clio اسپورت نیز وجود دارند که  قدرت و تمرکز بیشتری روی راننده دارند. اینها در یک بررسی جداگانه بررسی می شوند.

رنوکلیو (Renault Clio) محرک چرخ های جلو است و به عنوان یک ماشین سبک با قیمت پایین طبقه بندی می شود.

چه ویژگی های در هر رنو کلیو (Renault Clio) وجود دارد؟

-تهویه مطبوع و کنترل کروز با محدود کننده سرعت.یک سرعت سنج دیجیتال (که به راحتی می توانید سرعت خود را دقیقا در یک نگاه مشاهده کنید).

-سیستم صوتی سازگار با MP3 با ورودی های رادیویی، USB و اتصال بلوتوث برای تماس های تلفنی و جریان صوتی.

-سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی، که به طور خودکار ترمزها را اعمال می کند، باعث می شود بالا رفتن آسان تر شود.

-چرخ یدکی space-save ولاستیک.

-چهار کیسه هوا: دو عدد به طور مستقیم در مقابل راننده و مسافر جلو؛ و یکی در کنار هر مسافر جلو برای محافظت از سر و قسمت بالایی بدن از اثرات جانبی.

-کنترل ثبات الکترونیکی، که می تواند به شما کمک کند تا خودرو در حال لغزش را کنترل کنید. همه خودروهای جدید باید این ویژگی داشته باشند.

-هر رنو کلیو (Renault Clio) دارای یک گارانتی 5 ساله، همراه با مقدار کیلومتر نامحدود است.

رنو کلیو (Renault Clio) رنو کلیو (Renault Clio)

کدام موتور از سوخت  کمتری استفاده می کند و چرا من آن را انتخاب نمی کنم؟

موتور 0.9 لیتری، سه سیلندر، بنزینی توربو که بر روی دو مدل  ارزان قیمت Clio قرار دارد -موتور 0.9 Authentique و Expression – از کمترین سوخت در آزمون رسمی استفاده می کند، تنها 4.5 لیتر در 100km (شهر و ترکیبی) مصرف می کند.

این موتور که رنو آن را TCe90 نامیده است، مایل است و می تواند برای رانندگی درسرعت های کم درون شهر مناسب باشد. همچنین دارای یک نت اگزوز خروجی بی نظیر است که ممکن است سرگرم کننده باشد.

یکی از دلایلی که ممکن است آن را انتخاب نکنید این است که شما قصد دارید Clio خود را در سفرهای طولانی به حومه شهر ببرید، و از سبقت گرفتن آسان لذت ببرید و در مسیر بزرگراه ها به راحتی رانندگی کنید،مدل دیگری برای شما توسط موتور دیگر، 1.2 لیتری، چهار سیلندر، توربو بنزین که TCe120 نامیده می شود،ارائه شده است.

دلیل دیگر این است که شما یک جعبه دنده اتوماتیک را ترجیح می دهید. Clio TCe90ها فقط با جعبه دنده دستی به فروش می رسد.

موتورTCe120 بر روی مدل Clioهای گران تری سوار می شود – Expression و Dynamique TCe120s، GT و GT Premium. این مدل حدود 35 درصد سریعتر از TCe90 است، در حالیکه مصرف سوخت آن حدود 15 درصد بیشتر است.

جعبه دنده دستی در خودروهای TCe90 پنج سرعته است. تمام Clioها که با موتور TCe120 هستند فقط به صورت جعبه دنده شش سرعته، دو کلاچه  اتوماتیک ارائه می شوند.

کلاچ دوگانه  بسیار شبیه یک جعبه دنده دستی با کنترل رباتیک است. این باعث صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد و در بزرگراه بسیار سریع و هموار تغییر خواهد کرد، اما به طور کلی به عنوان یک جعبه دنده معمولی در هنگام توقف و شروع عمل نخواهد کرد.

TCe90 (اما نه TCe120) مصرف سوخت در شهر را با یک سیستم توقف و شروع ،کاهش می دهد،به این صورت که موتور را درهنگام توقف خاموش می کند و هنگامی که پای خود را از روی پدال ترمز برداشتید،دوباره روشن می کند و میتوانید به حرکت خود ادامه دهید.

رنو بنزین بدون سرب سوپر را برای مصرف همه Clioها توصیه میکند.

اگر بیشتر خرج کنم،چه ویژگی های کلیدی را به دست می آورم؟

کمترین هزینه ترین کلیو مدلAuthentique است، و تنها با موتور TCe90 سه سیلندر و گیربکس دستی 5 سرعته عرضه می شود. چرخ های فولادی آن با پوشش پلاستیکی، 15 اینچ قطر دارند.

با صرف هزینه بیشتر برای یک Expression Clio، شما یک انتخاب برای موتور را خواهید داشت:موتور TCe90 یا مدل قوی تر، چهار سیلندر، TCe120 با جعبه دنده اتوماتیک. با انتخاب هر موتور،شما یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی مرکزی، ناوبری ماهواره ای و چرم بر روی فرمان و دستگیره ها را می گیرید. چرخ ها یک اینچ بزرگتر بوده( 16 اینچ )و ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم سبک تر و بهتر هستند. آنها دارای لاستیک هایی با مشخصات پایین تر هستند که کمی فرمان را حساس تر میکند.

اگر دوباره هزینه کنید،شما یک Clio Dynamique با یک موتور TCe120 و ورودی هوشمند بدون کلید و شروع (که به شما اجازه می دهد تا خودرو را باز کنید و بدون برداشتن کلید از جیب یا کیسه خود رانندگی کنید) به دست می آورید. سیستم تهویه مطبوع خودرو می تواند یک دمای ثابت را حفظ کند. چراغهای جلو هنگامی که تاریک می شود، به طور خودکار روشن می شوند و هنگامی که باران می آید،شیشه پاک کننده ها اتوماتیک کار می کنند. یک دوربین عقب دار و سنسورهای پارکینگ جلو وجود دارد (که به شما نشان می دهد که  موانع چقدر از شما فاصل دارند).

گران ترین کلیو ها  Clio GT و GT Premium هستند. هر دو از موتور TCe120 استفاده می کنند اما چاشنی اسپورتی را به ارمغان می آورند.

انتخاب Clio GT به شما تعلیق قوی تر، چرخ های 17 اینچی و دوباره لاستیک های با مشخصات پایین تر می دهد، که همه آنها باعث حساسیت فرمان و فرمان دهی می شوند. پدال هایی در ستون فرمان به شما اجازه می دهد که به صورت دستی دنده عوض کنید با استفاده ازانتخاب جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچ. و شما RS Drive را دریافت می کنید که به شما اجازه می دهد که خودرو چقدر سریع  به پدال گاز و فرمان پاسخ دهد. (در حالت اسپورت، فرمان کمی کمی احساس سنگینی دارد، تا حساسیت بیشتری نسبت به خودرو به شما بدهد.)

با این حال، GT دوربین عقب دار ندارد.

انتخاب گران ترین مدل GT Premium تزئینات داخلی پارچه ای را با چرمی جایگزین می کند وگرم کننده برای صندلی های جلوی  وسانروف ثابت ارائه می دهد. یک سیستم صوتی بهتر، اتصال به اینترنت از طریق تلفن زوج شده و سیستم اطلاعاتی R-Link رنو (که دارای برنامه های از پیش نصب شده است و می تواند توسط صدا کنترل شود) وجود دارد. ناوبری ماهواره ای از داده های ترافیکی در زمان واقعی برای کمک به جلوگیری از ورود به ترافیک استفاده می کند و دوربین عقب مانده در جای خود قرار دارد.

نقد و بررسی رنو کلیو (Renault Clio)

رنو کلیو (Renault Clio) چقدر راحت است؟

رنو کلیو (Renault Clio) احساس یک خودرو کوچک با قدرت و استحکام را دارد. درب ها با یک ضربه قابل توجه بسته می شوند و صندلی های جلو کاملا محکم هستند. یک فرمان حجیم که با چرم پوشیده شده است، اما در Clio مناطقی چسبنده برای انگشت جود دارد.

پلاستیک های نرم و در سطوح بالایی داشبورد و تزئینات درب به کیفیت خوب این خودرو می افزایند.

اکثر کنترل های جزئی، از قبیل تهویه مطبوع، به طرز محسوسی مشخص و ساده هستند و استفاده از آنها احساس خوبی دارد. کنترل های انگشتی برای سیستم صوتی در یک بلوک که از سمت راست ستون فرمان عبور می کند وجود دارد. در حالی که موقعیت آنها غیر معمول است، استفاده از آنها راحت است.

سرعت سنج دیجیتالی با حلقه های بیضوی  که به طور مرکزی روی پانل دستگاه قرار گرفته بین نشان دهنده ی سوخت و سرعت غیر معمول است اما مؤثر و روشن است.گلگیرهای کرومی،تریم پلاستیکی سیاه و سفید و رنگی، باعث احساس زنده بودن کابین می شود.

صندلی های پارچه ای به صورت استاندارد (فقط GT Premium دارای چرمی است) کمی چسبنده هستند و هنگام نشستن بر روی آنها احساس راحتی ندارید. صندلی های جلو اگرچه سفت هستند ،اما برای رانندگی های طولانی راحت هستند. و حتی وقتی که با اشتیاق در پیچ ها رانندگی می کنید، از شما حمایت می کند.

راحتی سواری در Clio عالی است.سیستم تعلیق احساس جذب بالایی دارد و سواری هنوز هم در سیستم های تعلیق مدل اسپورت و لاستیک های کناره دار کهClio GTها از آن استفاده می کنند ،بسیار خوب است.

Clio همچنین یکی از ساکت ترین خودروهای سبک برای سوار شدن است.

ایمنی در رنو کلیو (Renault Clio) چطور است؟

کنترل پایداری، چهار کیسه هوا و چراغ های هشدار دهنده کمربند ایمنی برای سرنشینان  جلو و عقب، یک بسته ایمنی خوب را برای شما فراهم می کند. و همچنین Clio در آزمون های تصادف مستقل به خوبی عمل کرد. نسخه های Dynamique، GT و GT Premium شامل چراغ های اتوماتیک جلو و شیشه پاک کن خودکار  می باشند.

با این حال، در حالی که کیسه های هوا سرنشینان صندلی جلوی را از اثرات جانبی و روبرو محافظت می کند، هیچ کیسه های هوای  پرده ای برای محافظت از مسافران عقب  ازضربات جانبی وجود دارد.

و تنها Clio Dynamique و GT Premium دارای یک دوربین عقب هستند (عجیب است! این ویژگی در خودروی کوچکی مثل این کم اهمیت است).

همچنین سیستم ترمز اضطراری مستقل در هر هیچ مدل از Clio ارائه نشده است.

برنامه ارزیابی خودکار خودروهای استرالیا (ANCAP) حداکثر پنج ستاره را برای ایمنی به Clio اعطا کرد. این خودرو نمره کامل در آزمون تیر و ضربه جانبی دریافت کرد، و فقط در آزمون انحراف جلو امتیاز از دست داد. (Clio قبل از تست ضربات جانبی برای کیسه های هوا برای پنج ستاره، مورد آزمایش قرار گرفت.)

چه اتومبیل های مشابهی ممکن است با خرید کلیو از دست بدهم؟

شاید ترمز اضطراری مستقل در سرعت های شهری، که در بعضی از مدل های مزدا 2 (به شکل سیستم پشتیبانی از ترمز هوشمند شهری که حدود 400 دلار هزینه دارد) وجود دارد. چنین سیستم هایی موانع را در مقابل خودرو تشخیص می دهند – به طور معمول یک وسیله نقلیه آهسته تر – و اگر به هشدار واکنش نشان ندهید، ترمزها را به طور خودکار اعمال می کند.

اگر شما به دنبال یک ماشین کوچک با ویژگی های ون مانند هستید، ممکن است قابلیت فضای بارز و چند منظوره Honda Jazz، که صندلی عقب تاشو قابل تنظیم دارد،شما را جذب کند.

از دیگر خودروهای مورد توجه Volkswagen Polo، Peugeot 208 و Ford Fiesta هستند.

و اگر می خواهید قدرت بیشتر و تمرکز دقیق تیر بر روی راننده داشته باشید، شاید باید به Clio Renaultsport ، Fiesta ST یا Polo GTI نگاهی کنید.

 

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.