#


موتور سیکلت الکتریکی ایمفلاکس وان معرفی شد

21 فوریه 2018 بدون نظر 2645 بازدید

موتور سیکلت الکتریکی ایمفلاکس وان معرفی شد

رونمایی از موتور سیکلت الکتریکی ایمفلاکس وان

کمپانی نوپای ایمفلاکس هند از موتورسیکلت اسپرت الکتریکی خود با عنوان ایمفلاکس وان در نمایشگاه دهلی ‌نو پرده برداری کرد. تاریخچه موتورسیکلت‌ الکتریکی اسپرت خیلی کوتاه می باشد؛ ولی در همین مدت کوتاه، کمپانی هایی همچون میشن موتورز، MotoCzysz و لایتنینگ موتورسایکل (Lightning Motorcycle) به بازار موتورسیکلت عرضه شدند.

چند وقتی است که دیگر خبری از میشن موتورز یا لایتنینگ وجود ندارد و با این که از نظر فنی در بازار حضور دارند، ولی محصول تازه ای عرضه نمی کنند. به خاطر این‌ که هند در حال حاضر بزرگ‌ ترین بازار دوچرخه و موتورسیکلت را در دنیا دارد، منطقی به نظر می ‌رسد که کمپانی های نوپایی در ارتباط با موتورسیکلت الکتریکی در آن جا فعالیت شان را آغاز کنند. در این اواخر استارتاپ ایمفلاکس موتورز (Emflux Motors) با کمک شش سرمایه‌ گذار اصالتا بنگالی و ۲۵کارمند، در حوزه ساخت موتورسیکلت الکتریکی کارش را آغاز کرده است و نخستین مدل تولیدی خود را در نمایشگاه خودرو دهلی ‌نو۲۰۱۸ به نمایش گذاشته است.

این موتورسیکلت اسپرت الکتریکی که با عنوان ایمفلاکس وان (Emflux One) می باشد، با وزن ۱۶۹کیلوگرم می تواند در مدت ۳ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این ادعای جسورانه‌ ای می باشد که به نظر می‌ رسد به کمک موتور الکتریکی القایی AC با نهایت توان پنجاه کیلو وات و با حداقل بهره ‌وری ۹۵درصد صورت گیرد. موتور الکتریکی قدرتی برابر با۷۱اسب بخار و ۸۴نیوتن ‌متر گشتاور در ۸۴۰۰دور بر دقیقه تولید می ‌کند و این قدرت از راه زنجیر به چرخ عقب منتقل می شود. این گونه قدرتی به موتورسیکلت الکتریکی اجازه می دهد که به حداکثر سرعت ۲۰۰کیلومتر بر ساعت برسد. حد رانندگی این محصول با یک مرتبه شارژ کامل به ۲۰۰کیلومتر بر ساعت می ‌رسد.

 موتور AC القایی انرژی اش را از پکیج باتری ماژولار ایمفلاکس اخذ می ‌کند که شامل باتری لیتیوم- یون ۹.۷کیلو وات ساعت با سلول‌ ‌های یکپارچه قدرتمند SDI سامسونگ می باشد و از طریق مایع خنک خواهد شد. به غیر از محدوده رانندگی شهری حدوداً ۲۰۰کیلومتر و محدوده بزرگراهی ۱۵۰کیلومتر، بسته باتری ایمفلاکس وان قادر است در مدت زمان ۳۶دقیقه به هشتاد درصد شارژ برسد؛ البته در صورتی که از شارژر ویژه وارپ (WARP Charger)  به کار برده شود. ولی با  استفاده از شارژ دیواری معمولی پانزده آمپری، باتری به سه ساعت زمان نیاز دارد؛ باتری شامل ضمانت پنج ساله (۱۰۰هزار کیلومتر عملکرد) از کمپانی سازنده می باشد.

سایر بخش ‌های موتورسیکلت برقی وان همگی منحصر به فرد و تولید برندهای درجه یک و مشهور می باشند؛ فریم و شاسی کمکی و دوشاخه عقب به ظاهر نخستین قطعاتی می باشند که از طریق یک شرکت هندی تولید می ‌شوند و همگی از واحدهای ورق فولادی لوله ‌ای ساخته شده ‌اند. شاسی موتورسیکلت به دوشاخه ۴۳میلی ‌متری جلو وصل شده است و دو شاخه عقب از طریق کمک‌ فنر بادی ۴۶میلی ‌متری، کنترل ارتعاش را بر عهده دارد. می ‌توان هر دو بخش تعلیق جلو و عقب را با قیمت بیش‌ تر به کمک‌ فنرهای قابل تنظیم و خوب اُهلینز (Ohlins) پیشرفت داد. تمامی سخت‌ افزار سیستم ترمز از برند بربمو فراهم می‌ شود و دارای دیسک ۳۰۰میلی ‌متری دوگانه با کالیبرهای شعاعی و چهار پیستون در چرخ جلو و یک دیسک ۲۲۰میلی ‌متری دارای کالیبر دوگانه در عقب می باشد. هر دو ترمز جلو و عقب از طریق سیستم ضد قفل ABS مدیریت می‌ شوند.

بدنه موتورسیکلت اسپرت الکتریکی ایمفلاکس وان که با عنوان «مدل یک» معروف می باشد، بسیار به طرح‌ های سازندگان بزرگ ایتالیایی شباهت دارد. یک مخزن (باک)‌ جعبه ‌ای زاویه‌ دار به‌ عنوان حالت استاندارد، بسته ‌ی باتری در آن قرار دارد اما با پرداخت هزینه بیش ‌تر می ‌توان آن را به پوشش فایبرگلاس سبک‌ وزن به روزرسانی کرد. کار تولید رینگ‌ های آلیاژی چدنی در کارخانه تولید کننده صورت می گیرد و در لاستیک پیرلی دیابلو روسو (Pirelli Diablo Rosso II) جای می ‌گیرد. البته با پرداخت هزینه ‌ی بیش ‌تر می‌ توان از رینگ‌ های آلیاژی فولادی استفاده کرد.

موتورسیکلت اسپرت الکتریکی جدید هندی ‌ها شامل تمام تجهیزات توسعه یافته ای می باشد که سایر موتورسیکلت‌ های مدرن جهان در اختیار دارند. این تجهیزات دارای صفحه نمایش لمسی هوشمند ۶.۸اینچی با قابلیت تشخیص عیب همزمان، دو دوربین داخلی در جلو و یکی در عقب، WiFi، ناوبری GPS، بلوتوث کامل، چراغ‌ های LED کامل در تمام بدنه و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) Emflux می باشد؛ این برنامه به کاربران اجازه می‌ دهد جای ایستگاه شارژ را یافت کنند یا از راه آن جا رزرو کنند. علاوه بر این سیستم ۴G به نرم ‌افزار متصل شده اجازه می ‌دهد تا به روزرسانی آب و هوا را کسب کند.

گروه مهندسی ایمفلاکس با کمک از موتور الکتریکی این توانای را مهیا کرده است که با فشار دادن یک دکمه می‌ توان دستیار پارک موتورسیکلت را فعال کرد. دستیار پارک این اجازه را به راننده می ‌دهد که با سرعت ۳.۲کیلومتر بر ساعت به جلو یا عقب حرکت کند. از این دستگاه برای موقعیتی می ‌توان استفاده کرد که راننده قصد داشته باشد با سرعت کمی بدون گاز دادن حرکت کند.

همچنان قیمت موتورسیکلت اسپرت الکتریکی ایمفلاکس وان تعیین نشده است؛ ولی این طور که به نظر می ‌رسد با توجه به نیاز بازار هند باید قیمت ارزانی داشته باشد. ایمفلاکس در حال حاضر سفارشات اولیه خرید موتورسیکلت را شروع کرده است و ساخت آن از ابتدای سال۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. با توجه به شاخصه ‌های جمعیت‌ شناسی جامعه هند، جالب است که یک کمپانی هندی قادر باشد موتورسیکلت برقی اسپرت با مشخصات امروزی بسازد. البته مرور زمان موارد بیش ‌تری را مشخص می کند و باید تا سال۲۰۱۹ صبر کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.