#


معرفی لوتوس اگزیج اسپرت410

6 می 2018 بدون نظر 1961 بازدید

معرفی لوتوس اگزیج اسپرت410

رونمایی از خودروی لوتوس اگزیج اسپرت410

لوتوس که به عنوان یکی از زیرشاخه های جیلی شناخته می شود خودروی جدیدی را به نام اگزیج اسپرت410 معرفی نموده است که کلیه امکانات قرار داده شده در آن از مدل اگزیج کاپ430 می باشد.

لوتوس تصمیم دارد محدوده ی خودروی اگزیج که طراحی نموده است را با عرضه ی مدل جدیدی به نام اسپرت410 توسعه بدهد که در آن برخی از قطعات و قابلیت های خودروی اگزیج کاپ430 در نظر گرفته شده است. این خودروی جدید لوتوس که توانسته رتبه بالاتری در مقایسه با مدل350 برای خود به دست بیاورد در بخش هایی همچون پیشرانه و سیستم ایرودینامیک و سیستم تعلیق از ویژگی های اگزیج کاپ430 استفاده نموده است و همین مساله موجب شده به عنوان یک خودروی اسپرت و بسیار زیبا و جذاب معرفی شود.

اگزیج اسپرت410 دارای پیشرانه ی3.5 لیتری خورجینی می باشد که6 سیلندر بوده و دارای سوپرشارژر کاپ430 می باشد که می تواند قدرت410 اسب بخار را به همراه420 نیوتن متر گشتاور کالیبره را فراهم نماید. این خودروی اسپرت مجهز به سیستم خنک کننده روغن و کلاچی می باشد که بزرگ تر بوده و به لوتوس کاپ430 تعلق دارد. برای اینکه قدرت پیشرانه به چرخ های خودرو منتقل شود از جعبه دنده6 سرعته دستی استفاده شده که نسبت دنده های آن بسیار نزدیک به هم می باشد در صورتی که اتصال تعویض دنده در قسمت داخلی به وضوح دیده می شود. تازه ترین محصول اسپرتی که به وسیله لوتوس طراحی شده این قابلیت را دارد در مدت زمان3.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت96 کیلومتر بر ساعت برسد و این بین بیشترین سرعت290 کیلومتر بر ساعت مدل اگزیج کاپ430 را با پیکربندی مدل کوپه داشته باشد.

در خصوص خودروی اگزیج اسپرت410 لاستیک های میشیلین پایلوت اسپرت کاپ2 قرار داده شده که رینگ های فوق سبک و دست سازی که به رنگسیاه و نقره ای است آن را همراهی می کنند. برای این که این خودروی اسپرت ترمزگیری بهتری داشته باشد کالیبرهای ترمز چهار پیستونی AP Racing استفاده شده که با دیسک های ترمز دوتکه J-hook  ترکیب شده است. لوتوس برای این که وزن این خودروی اسپرت را کاهش دهد از یک سیستم اگزوز تیتانیومی کامل استفاده کرده است که موجب شده وزن این خودروی اسپرت به میزان10 کیلوگرم کاهش پیدا کند تا وزن آن به1054 کیلوگرم برسد. این برند بریتانیایی که زیر مجموعه ی جیلی است برای برخی از اجزای قابل مشاهده همچون پوشش پادری تجهیزات داشبورد و سقف و سپر خودرو به سراغ فیبر کربن رفته و این محصولات را با فیبر کربن تولید نموده است.

علیرغم اینکه لوتوس اگزیج اسپرت410 به عنوان یکخودروی جاده ای شناخته می شود اما لوتوس گزینه های مختلفی از تجهیزات موتور اسپرت همچون سوئیچ برقی الکتریکی و دکمه خاموش کننده آتش و حذف کیسه هوا و مهار چهار نقطه ای و فرمان بدون لوازم کیسه هوا را در اختیار مشتریان و علاقه مندان این خودروی اسپرت قرار داده است. علاوه براین مشتریان این خودروی اسپرت می توانند هزینه بیشتری را پرداخت کرده و قفس غلت گیر که با مسابقات فرمول یک سازگاری دارد را خریداری نمایند. لوتوس اگزیج اسپرت410 زمانی که در بهترین حالت خود قرار داشته باشد این قابلیت را دارد که نیروی روبه پایینی برابر با150 کیلوگرم را تولید نماید.

در قسمت داخلی این خودروی اسپرت فرمان آلکانترا قرار داده شده که به همراه صندلی های اسپرت که از فیبر کربن لوتوس است به خوبی خود را نشان می دهد که با تریم چرم خالص و یا آلکانترا و چرم می باشد که با دوخت متضاد ارائه خواهد شد. پکیج رنگ داخلی در بخش های گوناگونی همچون محفظه های سیستم تهویه مطبوع و کنسول مرکزی با رنگ های متضادی به همراه قاب پنجره الکتریکی عرضه خواهد شد. گزینه های دیگری که می توان در این خودرو نام برد سیستم تهویه مناسب و قابلیت های آی پاد و بلوتوث می باشد که می تواند نظر علاقه مندان بسیاری را به خود جلب نماید.

آخرین و تازه ترین سبک طراحی که لوتوس در این خودروی اسپرت به کاار برده دربرگیرنده ی طراحی جلو پنجره مشبک و برخی ویژگی های اصلاح شده آیرودینامیکی می باشد. طراحی به کار رفته برای این خودرو در خصوص خودروی اگزیج اسپرت350 لوتوس نیز افزوده می شود. لوتوس عنوان کرده که خودروی اگزیج اسپرت410 در بازارهای آمریکا به فروش نخواهد رسید و هم اکنون بازارهای بریتانیا و اروپا محل فروش این خودروی اسپرت خواهد بود. هنوز جزئیات دیگری که در ارتباط با این خودروی اسپرت مدرن باشد به وسیله این کمپانی سازنده عنوان نشده است اما شاید تا روزهایی که به تاریخ فروش آن منتهی می شود اخبار بیشتری انتشار پیدا کند و لوتوس قیمت مشخص شده ای را برای این خودروی اسپرت اعلام نماید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.