#


معرفی خودروهایی که باعث تغییر دنیا شد

9 فوریه 2018 بدون نظر 1609 بازدید

معرفی خودروهایی که باعث تغییر دنیا شد

بیست خودرویی كه باعث تغییر دادن دنیا شدند

از ابتدای ساخت خودروها ،نسخه های بسيار فراوانی توسط کمپانی ها وارد بازار شده ‌اند. بعضی از خودروها موفق و برخی ديگر ناموفق بوده ‌اند، ولی برخی از آن ها تاريخ ساز شدند که در این مقاله ذکر می ‌شوند.

۱- لندرور دیفندر، رفتن به هرکجا

با اين خودرو فرقی نم کند که به كجا می‌روید. با دیفندر، در مزرعه، جنگل یا مستقل از خانواده، احساس راحتي می‌ کنید. در اصل همچون چکمه‌ های چرم دست‌ دوز، اما توسعه یافته تر می باشد كه در همه ‌جا  با کمک از آن‌ ها احساس خوشايندی داريد.

۲- آئودی R10 TDI، آوردن قدرت دیزل به مسابقات سرعت

زمانی ‌که یکی از مدیران ارشد اجرایی آئودی برای نخستین بار صدای R10 را شنید، تصور می کرد که اشتباه بزرگی اتفاق افتاده است. در واقع موتور دیزلی آن بسیار بی ‌صدا کار می‌ کرد و فقط صدایی که به گوش می رسید اصطکاک تایرها بر روی آسفالت جاده بوده است. از سال ۲۰۰۶میلادی تا هنگامی که پورشه به مسابقات لمانز برگشت، TDI  فقط خودروی دیزلی بود که توانست قهرمان مسابقات شود.

۳- تویوتا پریوس، آغاز خودروهای هیبریدی

از لحاظ فنی، بالاتر از هوندا اینسایت بود اما به هیچ عنوان همچون نیسان لیف، به محبوبیت نرسید. پریوس یک‌ راه حل خوب و کارآمد برای نجات دنیا از آلودگی‌ های ناشی از احتراق خودروهای بنزينی بود.

۴- خودروی پلاستیکی cozy coupe، رانندگی در کودکی

احتمال دارد که فکر کنید که پرفروش‌ ترین خودرو در جهان، تولید تویوتا باشد.ولی نه، اشتباه است.در اصل بیشتر از یک میلیارد کودک نخستین رانندگی و علاوه بر این اولین تصادف خود را با چهارچرخه پلاستیکی cozy تجربه کرده ‌اند.

۵- تراست SSC، سریع‌ تر از سرعت صوت

احتمال دارد کمی از جانشین موفق خود Bloodhound SSC کندتر باشد اما در سال ۱۹۹۷میلادی موفق شد که نخستین خودرویی باشد که با سرعت ۷۶۳مایل در ساعت دیوار صوتی را بشکند. این رکورد را در آن سال به ثبت رسانده است، همچنان هم یک رقم فوق‌ العاده می باشد.

۶- فولکس‌ واگن بیتل، خودروی مردم

چندین میلیون‌ شهروند عادی روزانه با آن تردد می‌ کردند، با این که از سیستم موتورعقب پورشه911 برگرفته بود.

۷- بوگاتی ویرون، تبدیل‌ شدن به کنکورد خودروها

به نظر شما سرعت ۲۵۳مایل بر ساعت برای یک خودرو مورد نیاز می باشد؟ البته که نه؛ ولی ساخت ویرون، توان مهندسی انسان برای خودروهای پر سرعت را برای تمام افراد ثابت كرده است.

۸- نیسان قشقایی، اختراع کراس اور

در زمان نه خیلی دور دسته‌ بندی خودروها معلوم بود . مانند سدان و هاچبك. قشقایی تولید شد تا زمانی که به آن نگاه می‌ کنیم، متوجه شویم كه هر قسمت آن از مدل ‌های گوناگون در گروه ‌بندی‌ های مختلف قرض گرفته‌ شده است. با قشقایی، دنيای  خودروها برای همیشه تغییر کرد.

۹- آئودی کواترو، آوردن سیستم  چهارچرخ متحرك به رالی

پیش از این که این اتفاق رخ دهد. در خودروهای مسابقه ‌ای انتقال قدرت به چرخ‌ های عقب بود. با وارد شدن سیستم چهارچرخ متحرک به خودروهای مسابقه ‌ای لذت و كيفيت رانندگی آن‌ ها نسبتا بهتر از قبل شد.

۱۰- تویوتا هایولوکس، وانت خراب‌ نشدنی

تولید کنندگان خودرو سالانه چندین میلیون ‌ها خرج می‌ کنند تا اطمینان پیدا کنند که خودروهای شان چپ نمی ‌کنند و یا خراب نمی ‌شوند. تويوتا هايولوكس در اين زمينه نسبت به سایر خودروها سرآمد می باشد و به خاطر كيفيت و دوام بالای خود هر روز بر مشتریان آن اضافه می‌ شود.

۱۱- تسلا مدل S، خودروی الکتریکی خانوادگی

پیش از ساخت مدل S، خودروهای برقی باید اگر چه مایل و یا بیشتر، باطری‌ های شان را شارژ می ‌کردند. دنیا به خودروهای برقی نيازمند می باشد که بتواند با هر دفعه شارژ یک سفر و یا حداقل ۲۵۰مایل را سپری کند. تولید تسلا مدل S جواب مناسبی به اين درخواست بود.

۱۲- خودروهای استریت ویو گوگل، برای  نقشه‌ برداری از سطح زمین

این خودروها بیشتر از پنج میلیون مایل را سپری کردند و بیست پتابایت نقشه و تصاویر جمع آوری کرده ‌اند. آن ‌ها مسیریابی را عوض کرده اند و همین مسئله باعث می شود که  کمک کنند تا بهترین راه ها را  انتخاب کنیم. ولی بعضی از افراد هستند که این سیستم را قبول ندارند.

۱۳- جیپ چروکی، اولین شاسی‌بلند قابل‌قبول 

خودروهای  شاسی‌بلند و یا SUV به‌ عنوان یک مفهوم ضعیف به حساب می آید که از سی سال پیش وجود داشته است. همچون  فورد برونکو که در سال ۱۹۶۶میلادی ساخته شده است. ولی جیپ چروکی در سال ۱۹۸۴میلادی ارائه شد و مدل تکمیل شده از یک خودروی افرود، شاسی ‌بلند و جان ‌سخت به حساب می آمد.

۱۴- مینی، کوچک بودن و خوب بودن

هنگامی که مینی ارائه شد، اتومبیل‌ های کوچک هیچ‌ چیز جذابی نداشتند و هیچ یک از آن ها طراحی هوشمندانه ‌ای نداشتند. مینی با نصب موتور خودرو در قسمت جلو و بالا بردن فضای اتاقک سرنشینان طراحی خاص انگلیسی را در معرض دید قرار می داد و آن را برنده رالی مونت‌ کارلو کرد.

۱۵- G-wiz، سمبل ناایمن بودن

با وجود این که مینی نشان داد که در ساخت خودروهای کوچک تخصص دارد، خودروهایی مانندG-wiz  به طور دقیق در مقابل آن قرار داشت. زشت، ضعیف و با طراحی بسیار بد.

۱۶- فورد موستانگ، اسپرت و خوش‌ قیمت

در شش ماه اول این خودرو به ‌عنوان پرسرعت ‌ترین خودروی تاریخ محسوب شد. در هجده ماه اول بیش از یک‌ میلیون دستگاه از این خودرو بفروش رسید. در انگلستان هم این خودرو با فرمان سمت راست ارائه می‌ شود.

۱۷- لونار رور، رانندگی در ماه

این خودرو از زمین با استفاده از یک موشک جدا شد و بعد از طی ۲۵۰هزار مایل با سفینه بر روی ماه فرود آمد و به تحقیق در سطح ماه شروع کرد. به فضانوردان کمک کرد تا مسافت بسیاری را بسپارد و سنگ‌ ها و نمونه‌ های زیادی  را گرد ‌آوری کنند.

۱۸- کوپر T43، اسطوره ‌ی خودروهای فرمول یک

زمانی که T43 مسابقه گرندپری ۱۹۵۸میلادی  آرژانتین را به انتها رساند، نخستین خودروی موتور وسط بود که در مسابقات فرمول یک توانست برنده شود. این مدل برگرفته از تولید کنندگان خودرو برای ساخت نمونه ‌های جدید فرمول یك  و سوپراسپرت شد.

۱۹-  فورد GT، نابودگر فراری

پس از این که انزو قرارداد خرید فراری از طریق فورد را کنسل کرد، هنری فورد به قسمت مسابقه ‌ای خود دستور داد خودرویی را طراحی کنند که قابلیت این را داشته باشد فراری را در مسابقات لمانز شکست دهد. در سال ۱۹۶۶میلادی وی به آرزوی خود رسید و سه خودروی GT40 موفق شدند به‌ عنوان برنده ‌ی اول ،دوم و سوم از خط پایان عبور کند.

۲۰- بنز موتور واگن۱۸۸۶، آغاز رقابت با اسب ‌ها

این خودرو مقداری بیش از یک کالسکه با سه‌ چرخ بود. کارل بنز روی این خودرو یک موتور تک سیلندر وصل ‌کرده بود که عملکرد قابل ‌قبول و موفقی داشت. این ابداع در تکمیلی خودروهای مدرن بسيار با اهمیت و تأثیرگذار بود.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.