#


معرفی جذاب ترین خودروهای کلاسیک همراه با تجهیزات امروزی

12 فوریه 2018 بدون نظر 6073 بازدید

معرفی جذاب ترین خودروهای کلاسیک همراه با تجهیزات امروزی

زیبا‌ترین خودروهای کلاسیک با امکانات مدرن

بازسازی و ارتقاء اتومبیل های قدیمی با مهندسی به روز، میان خودروسازان، تیونرها و طرفداران آن ‌ها رواج یافته است. در این مطلب دوست داشتنی ترین مدل ‌های کلاسیک را که با مهندسی به روز بازسازی شده‌ اند، معرفی می ‌کنیم.

یکی از جالب ‌ترین جملاتی که اغلب از بزرگ‌ ترها شنیده ایم، می ‌تواند برای اتومبیل ها نیز صدق کند: «در زمان گذشته همه چیز بهتر بود.»

باید قبول کنیم که حس نوستالژیک زیاد هم منطقی به نظر نمی ‌رسد؛ ولی جذابیت ویژه ای دارد. اتومبیل های قدیمی و کلاسیک با فاکتور گرفتن از ظاهر و طراحی ، در قسمت قابل اعتماد بودن، ایمنی، موتور و قوای فنی و همچنین سختی های تعمیر و نگهداری در برابر اتومبیل های مدرن و جدیدتر به هیچ عنوان قابل قیاس نمی باشند.  ولی از طرفی دیگر، افراد بسیاری می باشند که طراحی و خاص بودن اتومبیل های کلاسیک را فدای ظاهر آینده‌ نگرانه و ماشینی خودروهای به روز نمی ‌کنند. با این تفاسیر باید میان دو مورد خودروی قدیمی زیبا، اصیل، خطرناک، پرخرج و خودروی به روز بی‌ روح، راحت و بی ‌دردسر انتخاب دشواری داشت. به‌ لطف طرفداران زیاد اتومبیل های کلاسیک و منطق گروه های مهندسی کمپانی ‌های اتومبیل سازی، مدتی است که بازسازی و بازتولید این اتومیبل ها با موتور و قوای محرکه‌ ی به روز شایع شده است.

تعداد زیادی از کمپانی ها، به‌ صورت رسمی نمونه های کلاسیک و پرطرفدار را به تکنولوژی ‌های جدید در سیستم انتقال قدرت، تعلیق و شاسی تجهیز می‌ کنند تا بدون تغییرات ظاهری یا همراه تغییرات کم در طراحی بدنه و اتاق، با نرخ تقریباً بالا به فروش رسانند. یکی از برترین مدل ها، کمپانی ایتالیایی آرس دیزاین (Ares Design) است. این کمپانی با درک تقاضای نمونه ‌های کلاسیک با تکنولوژی ‌های به روز، نیت دارد در آینده چند نمونه کلاسیک مشهور را به شیوه خاص خود احیا کند. گروه مهندسی آرس دیزاین از مرسدس G کلاس تا سوپراسپرت پنترا (Pantera) را در برنامه ‌‌ی بهینه‌ و بازسازی قرار داده است.

در ادامه دوست داشتنی ‌ترین اتومبیل های کلاسیک که با مهندسی به روز و مدرن باز تولید شده‌ اند، معرفی می ‌کنیم.

لندرور Defender Works V8

این خودروی شاسی ‌بلند تولید اندک از معدود ‌ترین مدل هایی می باشد که کمپانی اصلی تولید کننده ‌ی آن، به بازتولید و بهینه‌ سازی آن پرداخته است. آخرین نمونه از مدل دیفندر لندرور که با موتور ۸سیلندر V شکل کارخانه ‌ای همراه بود، حدود بیست سال قبل عرضه شد. این نسخه‌ ی خاص به موتور V8 تنفس طبیعی جگوار با قدرت ۴۰۰اسب بخار و گیربکس به روز ۸سرعته‌ ی اتومات همراه شده است. دیفندر Works V8 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت، به ۵.۶ثانیه زمان نیاز دارد و به علت طراحی خاص بدنه، سقف سرعت آن به ۱۷۰کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بخش مهم این شاسی‌ بلند افسانه ‌ای، سیستم تعلیق جدید و به روز در کنار طراحی جذاب و کلاسیک دیفندر همیشگی است. کمپانی ‌های خصوصی زیادی به بهینه‌ سازی و بازسازی لندرور دیفندر می ‌پردازند؛ به ‌عنوان مثال کارهای JE Engineering، Zulu یا Twisted Automotive در مقابل دیفندر Works 8 با قیمت تقریبی ۲۰۵هزار دلار، شاید انتخاب‌های عاقلانه ‌تری به‌ نظر برسند.

رنجرور کلاسیک کانگلتون سرویس

شاید تعجب کنید که کارگاهی کوچک در ایالت ورمانت آمریکا، به بازسازی رنجرور کلاسیک بپردازد. برعکس بیشتر کارگاه‌ های تیونینگ آمریکا، محصولات گروه مهندسی کانگلتون سرویس (Congleton Service)، با ضمانت کارایی پنجاه ساله به فروش می رسند. بهینه ‌سازی‌ های سفارشی قسمت ویژه ای از خدمات این کمپانی را شامل می ‌شوند؛ اما قسمت عمده‌ ی کار گروه مهندسی کانگلتون در برطرف کردن ایرادات این نمونه کلاسیک و آماده کردن آن برای عمر حداقل ۵۰ساله صرف می ‌شود. البته آن طور که انتظار می ‌رود، خدمات با ارزش کینگلتون و فروش یک نمونه رنجرور کلاسیک به طور کامل به روز ‌شده ارزان نیست و در حدود ۱۸۵هزار دلار قیمت می ‌خورد.

دفاینت؛ رینگ برادرز

کمپانی تیونینگ رینگ برادرز (Ring Brothers) که مدیریت آن بر عهده جیم و مایک است، از تیونرهای مشهور آمریکا به حساب می آید که محصولات خاص و زیبایی تولید می ‌کند. از مدل ‌های محبوب این دو برادر، می‌توان Ardnin (نسخه بهینه ‌شده ‌ی پنترا دی توماسو)، جی- کود (نسخه بهینه ‌شده ‌ی شورولت کامارو ۱۹۶۹)، دفاینت (نسخه بهینه ‌شده ‌ی AMC Javelin) ، رکویل (نسخه بهینه ‌شده ‌ی شورولت شِوِل ۱۹۶۶) و دفکتور (نسخه بهینه ‌شده ‌ی دوج چارجر ۱۹۶۹) نام برد. آخرین محصول آن‌ ها؛ دارای  پیشرانه ‌ی هشت سیلندر V شکل ۶.۲لیتری هلکت می باشد که همه ی قدرت ۱۰۸۰اسب بخاری که دارد، از طریق جعبه ‌دنده ‌ی خودکار برند بولر ((Bowler به چرخ ‌های قسمت عقب انتقال داده می شود. جلوبندی سفارشی که قبل از این در کامارو به کار برده شده است همراه با فرمان امروزی، میله ‌های تعادلی و دستگاه تعلیق سفارشی برند RideTech، قسمت جلویی AMX را کامل می‌ کنند. برادران رینگ با کمک از مهندسی امروزی و حفظ ظاهر کلاسیک همراه با تغییرات اندک شخصی در محصولات خود مشهور می باشند. خودروهای این دو برادر چندین بار در نمایشگاه تیونینگ SEMA مورد توجه قرار گرفته ‌اند.

پورشه911 سینگر

یکی از معروف ترین کمپانی های فعال در این زمینه، تیونر سینگر (Singer Vehicle Design) و پورشه ‌های911 خاص آن‌ می باشد. گروه مهندسی سینگر تنها به یک نسخه از پورشه911 تولید سال ۱۹۸۹میلادی تا ۱۹۹۴میلادی (کد 964) نیاز دارد تا این کوپه ‌ی اسپرت جذاب را با مهندسی امروزی و تزئينات سفارشی، به دست مشتری برساند. مستحکم بودن شاسی، پنل ‌های بدنه‌ ی مقاوم، فنربندی و سیستم تعلیق امروزی، بهینه‌ سازی پیشرانه به وسیله شرکت با سابقه ‌ی ED Pink Racing تنها قسمتی از خدمات این گروه خوش‌ ذوق را در بر می گیرد. گروه مهندسی سینگر حتی با گروه ویلیامز هم در بهینه ‌سازی و باز تولید پورشه‌ های911 زیبا همکاری کرده است. البته قیمت هر نسخه سینگر حداکثر ندارد و برای بهینه ‌سازی اولیه، باید چند صد هزار دلار هزینه کرد. محصولات سینگر چندین بار ستایش کارشناسان رسانه ‌های معتبر خودرویی دنیا را به‌ دنبال داشته است.

ایگل اسپایدر GT

ایگل اسپایدر جی ‌تی (Eagle Spyder) را سال ها پیش همراه با جرمی کلارکسون و برنامه‌ ی تاپ‌ گیر (Top Gear) قدیمی دیده ایم. ایگل نسخه بازسازی شده‌ ی جگوار E تایپ فوق العاده می باشد که برای فهم اهمیت این مدل، باید شور و شعف کلارکسون در زمان رانندگی با آن را مشاهده کرد. ایگل با حفظ بدنه ‌ی خوش‌ تراش E تایپ، شاسی ارتقاء داده ‌شده، سیستم هیدرولیک فرمان ، سیستم ترمز و رادیاتور مدرن، پیشرانه ‌ی ۴.۷لیتری و امکانات صوتی و تصویری را به هواداران خودروهای کلاسیک پیشکش می‌ کند. ایگل در دو مدل Spyder GT و Low Drag GT ارائه می‌ شود.

برونکو ICON

کمپانی Icon که در لس‌ آنجلس واقع شده است ، با بهینه ‌سازی تویوتا FJ ارائه شد. این کمپانی خاص پس از آن با ارائه ی چند مدل گوناگون نظیر Icon BR، Icon TR و Delerict توانست به صورت جهانی به شهرت برسد. نسخه ی بهینه ‌شده ‌ی فورد برونکو که با کد Icon BR ارائه می‌ شود، با کمک از پیشرانه ‌ی ۵ لیتری فورد موستانگ با قدرت بالای۴۰۰اسب بخار، یکی از حیرت انگیزترین پروژه ‌های این گروه آمریکایی به حساب می آید.

آلفاهولیکس GTA-R 290

برخی از هواداران  سرسخت آلفارومئو با گشایش کمپانی آلفاهولیکس (Alfaholics) در بریستول انگلستان، یکی از نسخه ‌های محبوب برند ایتالیایی آلفارومئو را به درجات بالا رسانده‌ اند.  GTA-R 290 که نسخه بهینه ‌شده ‌ی آلفارومئو GTA می باشد، با استفاده از سیستم تعلیق امروزی و پیشرانه ‌ی ارتقاء داده ‌شده، کوپه‌ ی اسپرت کلاسیک ایتالیایی را با کوچک‌ ترین تغییرات در بدنه، به‌ عنوان هیولای خوش ‌صدا شناسایی می ‌کند. پیشرانه ‌ی ۲.۳لیتری با قدرت ۲۴۰اسب بخار در ۷۰۰۰دور ، همراه با گیربکس پنج سرعته، لبخند هر راننده ‌ای را به دنبال دارد.

مرسدس ‌بنز W111 مکاترونیک

چنانچه اهل برند آلمانی مرسدس‌ بنز، مخصوصا نسخه ‌های قدیمی و کلاسیک آن هستید، نسخهW111  با پیشرانه‌ ی AMG امروزی محصول کمپانی آلمانی مکاترونیک (Mechatronik) توجه تان را به خود جلب می کند. علاوه بر پیشرانه ‌ی هشت سیلندر V شکل ۵.۵لیتری، دستگاه تعلیق و امکانات ایمنی امروزی این نسخه محبوب را جذاب‌ تر از همیشه می کند.علاوه بر پیشرانه‌ ی پرقدرت تازه، سیستم ترمز ABS سفارشی و تازه، شاسی به روز و موارد ایمنی و راحتی نظیر کمربند ایمنی سه اتصالی در بنز W111 متصل شده است. چنانچه فقط به نمای W111  نگاهی بیندازیم، به هیچ عنوان نمی‌ توانیم به وجود پیشرانه ‌ی V8 آن پی ببریم که هدف باز تولید این خودروها هم دقیقا همین می باشد؛ حفظ ظاهر و حس کلاسیک همراه با کارکرد امروزی و توسعه یافته. البته حتی چنانچه مشتری با تغییرات ص.رت گرفته مخالف و خواستار همه ی قطعات اصلی کارخانه ‌ای باشد، گروه مهندسی مکاترونیک این‌ کار را انجام می دهد. هدف گروه مهندسی مکاترونیک این است که اصالت طراحی مرسدس و افزودن کارکرد فنی غیر منتظره را حفظ کند.

لوتوس اِلان Spydercars

کمپانی انگلیسی اسپایدرکارز، متخصص بهینه‌ سازی و مدرنیزه کردن نسخه های قدیمی و کلاسیک لوتوس می باشد. لوتوس در زمان قدیم همیشه به خرابی‌ های پی در پی و غیر قابل اطمینان بودن شهرت داشته است. گروه مهندسی اسپایدرکارز با بر طرف کردن معایب نسخه الان (Elan) و افزودن امکانات سفارشی، این خودروی ۵۶ساله را در کنار مدل ‌های اسپرت امروزی قرار داده است.

فرانتلاین MG

سابقه ‌ی ۲۵ساله در بهینه ‌سازی و بازسازی نسخه های گوناگون MG کار دشوار گروه مهندسی فرانتلاین (Frontline) بوده است. از بازسازی نسخه ‌های گوناگون MGC تا Midget و حتی MGB با پیشرانه ‌ی ۲۹۰اسب بخاری و توانایی رسیدن به سرعت ۲۶۰کیلومتر بر ساعت، در برنامه ‌ی این گروه موفق وجود دارد. البته این کارکرد فنی بی نظیر نسخه ‌های کلاسیک MG و زمان زیر چهار ثانیه در تست سرعت صفر تا صد کیلومتر، بالای صد هزار دلار هزینه دارد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.