#


محکوم شدن مدیر اجرایی فولکس واگن به 7سال حبس

مدیر اجرایی فولکس واگن
9 دسامبر 2017 بدون نظر 1485 بازدید

محکوم شدن مدیر اجرایی فولکس واگن به 7سال حبس

محکوم شدن مدیر اجرایی فولکس واگن به 7سال حبس

به گزارش ازمن بپرس، مدیر اجرایی شرکت فولکس واگن به خاطر ماجرای آلایندگی خودروهایی که این شرکت داشته است به 84ماه حبس و 400هزار دلار محکوم شده است.

ایندیپندنت نقل کرده است: نتیجه ی دادگاه آمریکا مدیر اجرایی فولکس واگن «الیور اشمیت» به خاطر ماجرای دستکاری کردن نرم افزار تعیین مقدار آلایندگی اتومبیل های این شرکت آلمانی متهم شد و او را به مدت هفت سال به زندان محکوم کردند.

البته در ماه اوت نیز از طرف مسئولان قضایی آمریکا وی را به خاطر تبانی برای کلاهبرداری در بازار اتومبیل در این کشور و همچنین ابطال قانون هوای پاک در آمریکا به عنوان متهم شناخته شد.

وی به خاطر آگاهی از استاندار نبودن مقدار آلایندگی تولیدان خودروی فولکس واگن با معیارهای آمریکا از طرف دادگاهی که در ایالات متحده برگزار شده است به 84ماه زندان و 400هزار دلار پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.

مدیر اجرایی فولکس واگن

مدیر اجرایی فولکس واگن

این پرونده لطمه بزرگی را به این شرکت معروف آلمانی وارد کرده است. همچنین اجرای این پرونده باعث شده است تا سی میلیارد دلار هزینه برای این شرکت بر جای بگذارد و قبل از این مسئله مسئولان این شرکت با پرداخت جریمه ی 4میلیارد و 300میلیون دلاری و برگرداندن پول های مشتریانی که این اتومبیل ها را خریداری کرده اند موافقت خود را اعلام کرده بودند.

«اولیور اشمیت» مدیر اجرایی شرکت فولکس واگن در دادگاه گفت: فقط می توانم خودم را سرزنش کنم و این موضوع را قبول دارم که تلاش می کردم تا این تقلب را مخفی کنم. همچنین بعد از اینکه دادگاه رای نهایی را صادر کرد گفت: مدیرش به وی دستور داده بود تا در مورد این پرونده دروغ بگوید و از دادگاه این درخواست را کرد که مجازاتش را به چهل ماه کاهش دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.