#


قدیمی ترین پورشه911 در دنیا بازسازی می شود

29 دسامبر 2017 بدون نظر 2023 بازدید

قدیمی ترین پورشه911 در دنیا بازسازی می شود

قدیمی ترین پورشه911 در دنیا بازسازی می شود

موزه پورشه بعد از اینکه سه سال زمان را صرف کرد است، پروژه بازسازی قدیمی ترین مدل 911جهان، مدل 1964میلادی را به اتمام رساند. در سال2014 خبری را منتشر کردند که مبنی بر کشف انبار قدیمی به دست یک گروه مستندساز آلمانی بود که داخل آن دو خودروی پورشه با شرایط بسیاری بدی دیده می شد. یکی از این پورشه که شماره شاسی آن ۳۰۰۵۰۷ بوده است ظاهرش شبیه به مدل 911بوده است. بعد از اینکه بررسی های دقیق تری را انجام دادند معلوم شد که پورشه ی نام برده پنجاه و هفتمین 911می باشد که تا به حال ساخته شده است و با منتشر کردن این خبر هیجان آور توجه مسئولان پورشه که در اشتوتگارت هستند را به خود مجذوب کرده است.

هنگامی که پورشه برای نخستین مرتبه در ماه اکتبر سال میلادی۱۹۶۴ ساخت این کوپه ‌ی قرمز رنگ را شروع کرد، تصمیم  داشت کد901 را به‌ عنوان نام اسپرت جدیدش انتخاب کند. ولی فقط چند هفته گذشته که از آغاز تولید انبوه 901، کمپانی پژو از پورشه به خاطر ابطال قانون مالکیت تجاری شکایتی را از آن  کرد. طبق ادعایی که پژو می کند در آن هنگام ، حق استفاده از کد های سه‌ رقمی که در وسط آن ها صفری قرار گرفته است، به ‌طور انحصاری در اختیار این تولید کننده خودروی فرانسوی بود. با ایجاد این شکایت، کمپانی پورشه به‌ عنوان جایگزینی برای نام901،  نام 911 را برگزیده است و به این شکل بود که یکی از پرطرفدارترین کوپه ‌های جهان متولد شد.

بعد از این که این شکایت انجام شد، تمام خودروهای ساخته شده تا آن دوران که به نام 901 بود، نامش را به 911 تغییر دادند و هم اکنون این خودروها با کد 901 روی شاسی، به یکی از نادرترین و در همان سان با ارزش ترین اتومبیل ‌های اسپرت تاریخ تبدیل شده ‌اند. بعد از آن‌ که موزه ‌ی پورشه از پیدا شدن پنجاه‌ و هفتمین911 ساخته شده خبردار شد، برای خرید و بازسازی این نمونه ‌ی با ارزش دست به کار شد تا بتواند آنها را به زمان با عظمت گذشته ‌اش برگرداند. در روند بازسازی این خودرو، همه ی لوازم و قطعات آن کاملا به دست پورشه بازسازی و به شکل نخستین خود تولید شده است. حالا بعد از این که سه سال از پیدا شدن پورشه911 مدل۱۹۶۴ میلادی می گذرد ، کار بازسازی ای که این خودرو داشته است به اتمام رسید و این اثر ۵۳ ساله به شکوه نخستین خود برگشته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.