#


فهرستی از برخی خودروهای پر سرعت در قرن21

6 ژانویه 2018 بدون نظر 1657 بازدید

فهرستی از برخی خودروهای پر سرعت در قرن21

فهرستی از برخی خودروهای پر سرعت در قرن21

امروزه افراد در زمان طلایی سرعت زندگی می کنند. اکثر خودروهای جهان زمان بسیار پایینی را برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت صرف می کنند و حتی تصور این که خودرویی بتواند در کمتر از دو ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد بسیار سخت می باشد. با این وجود کسانی که علاقه زیادی به سرعت دارند همیشه منتظراین هستند که خودروی جدیدی ساخته شود تا بتواند در عصر فناوری این رکورد را بشکند و به عنوان سریع ترین خودروی جهان شناخته شود.

وب سایت کار اند درایو فهرستی از پر سرعت ترین خودروهای ساخته شده از سال 2000تا به امروز را جمع آوری کرده است که رده بندی آن را زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت توقف انجام داده است. روزانه خودروهای بسیاری تولید می شوند و یکی از مواردی که در بین خودروها اندازه گیری می شود سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت می باشد. در ادامه برخی از این خودروهای پرسرعت را به شما معرفی می کنیم. بیشتر خودروهایی که در این لیست قرار گرفته اند از یک شرکت می باشند.

1-پورشه918 اسپایدر مدل2015

این خودرو در اوت2014 تولید شده است و می تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 2.2ثانیه طی کند.

امروزه ما با تولید خودروهای سریع بسیار شگفت زده می شویم ولی این را بدانید که هنوز خودرویی سریع تر از پورشه918 تولید نشده است. پیش از این پرسرعت ترین خودرویی که وجود داشت بوگاتی ویرون16.4 بود که در سال 2008تولید شده بود. این خودروی غول پیکر قادر بود که سرعت صد کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 2.5ثانیه طی کند و در مدت 10.1ثانیه به یک چهارم مایل (200متر) برسد. ولی پورشه918 توانست این خودروی غول پیکر را با طی کردن سرعت صد کیلومتر در 2.2ثانیه و 200متر در 9.8ثانیه شکست دهد. ممکن است که بپرسید که 0.3ثانیه مدت زمان زیادی نمی باشد ولی این را بدانید که همین زمان کم نیز نشان دهنده دستاورد بزرگی برای این خودرو بوده است که موفق شده است تا این رکورد را بشکند.

2-بوگاتی ویرون مدل2008

این خودرو در دسامبر2008 تولید شده است که در مدت 2.5ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد.

بوگاتی به عنوان یکی از گران قیمت ترین خودروهای تاریخ به حساب می آید که تعد زیادی از افراد در آغاز آن را بدون رقیب می دانستند. این خودروی یک میلیون دلاری فرانسوی از زمانی که تولید شده است توانسته که رکوردهای زیادی را از خود به جا بگذارد که این ابر خودروی اسپرت را در نوع خود استثنایی کرده است. این خودرو دارای پیشرانه شانزده سیلندر هشت لیتری می باشد که قدرت آن 1001اسب بخار و گشتاور 1250نیوتن متر است که این مسئله باعث شده است که این خودرو در زمینه تمام رکوردهای شتاب و سرعت دست نیافتنی شود. البته رکورد زمان رسیدن به صد کلیومتر بر ساعت این خودرو را پرشه918 اسپایدر به خود اختصاص داده است که این مسئله چیزی از ارزش بوگاتی کم نمی کند.

3-پورشه911 توربو S مدل2015

این خودرو در مارس2015 ساخته شده است که در مدت زمان 2.5ثانیه سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را سپری می کند.

مدل اصلی این خودرو بسیار چابک و فرز با ریتم سریعی بود و مدتی بعد با تقویت پیشرانه آن باعث شد که قدرتمنتر شود. پیشرانه شش سیلندری به تنهایی می تواند قدرت زیادی را تولید کند ولی زمانی که تقویت توربو با آن همراه شود باعث می شود که رکوردهای شتاب و سرعت را به آسانی بشکند.

4- لامبورگینی هوراکان LP610-4 مدل2015

این خودرو در سپتامبر2014 تولید شده است که می تواند در مدت زمان 2.5ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

احتمال نام پیست آسفالت 12.5کیلومتری ناردو رینگ به گوش تان خورده است. در این مکان خودروسازان مشهور در سراسر دنیا خودروهای پر سرعت شان را آزمایش می کنند. پیست اختصاصی پورشه در بخش جنوبی ایتالیا در واقع یک اتوبان دایره شکلی است که هیچ ترافیکی در آن وجود ندارد و می توان پر سرعت ترین خودروها را بدون هیچ مشکلی در آن مورد آزمایش قرار داد. در این مکان می توان خودروی لامبورگینی هوراکان را با خیال راحت آزمایش کرد که مجهز به پیشرانه ده سیلندر و حداکثر سرعت 325کیلومتر بر ساعت می باشد. عامل رسیدن این خودرو به سرعت عالی آیرودینامیک بسیار فوق العاده و غرش پیشرانه پرقدرت این خودرو می باشد.

5-پورشه911 توربو S مدل2014

این خودرو می تواند در زمان 2.6ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که در مه2014 تولید شده است.

این خودرو دارای سیستم دو کلاچه اتوماتیک می باشد و به خاطر این پیشرانه ی پر قدرت که بهبود یافته است توانست رتبه مناسبی را در بین خودروهای هم طرازش به خود اختصاص دهد.

6-پورشه911 توربو S مدل2017

این خودرو در جولای 2016ساخته شده است که قادر است در مدت زمان 2.6ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت برسد.

بسیاری از خودروهای اسپرت دارای امکانات آیرودینامیک و تجهیزات مسابقه ای پیشرفته می باشند. ولی این خودرو همچون یک کوپه معمولی و بدون هیچ امکانات مسابقه ای، ساختار بدنه و دیفیوزرعقب می باشد و تنها تفاوتی که دارد بهینه سازی پیشرانه توربو می باشد. ممکن است که این خودرو برای تان کمی خسته کننده باشد ولی زمانی که بتوانید در مدت زمان 2.6ثانیه به صد کیلومتر سرعت برسید شاید باورتان بشود که این خودرو واقعا یک خودروی پر قدرت می باشد.

7-پورشه911 توربو S کابریولت مدل2017

این خودرو در ژوئن 2017تولید شده است که می تواند سرعت صد کیلومتر در ساعت را در مدت زمان 2.6ثانیه طی کند.

تیم کار اند درایو دو نمونه از پورشه911 توربو S را در جنوب کالیفرنیا مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این خودروی روباز پر سرعت ترین کانورتیبل چهار صندلی می باشد که تا به امروز مورد آزمایش قرار گرفته است.

8-پورشه911 توربو مدل2017

 این خودرو در فوریه 2017تولید شده است و قادر است که در مدت زمان 2.6ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

پورشه911 توربو خودروی پر سرعتی می باشد و دارای قدرت 540اسب بخار و 710 نیوتن متر گشتاور است و می تواند در مدت زمان 10.6ثانیه مسافت 200متر را طی کند. حداکثر سرعت این خودرو 210 کیلومتر بر ساعت می باشد. البته به خاطر قرار گرفتن پیشرانه ی دوقلو در قسمت عقب این خودرو باعث شده است که زیبایی آن را کاهش دهد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.