#


شکستن رکورد رانندگی توسط لامبورگینی

26 فوریه 2018 بدون نظر 2165 بازدید

شکستن رکورد رانندگی توسط لامبورگینی

لامبورگینی مورسیه لاگو، رکورد رانندگی را شکست

اتومبیل های سوپراسپرت گران ‌قیمت خیلی کم از پارکینگ‌ های مخصوص و مجهز خود بیرون می آیند؛ ولی نمونه ای از لامبورگینی مورسیه ‌لاگو وجود دارد که بیشتر از ۴۱۵ هزار کیلومتر، کار کرده است.

نخستین پرسشی که مطرح می ‌شود، قیمت مورسیه ‌لاگو، بعد از این مقدار کارکرد است. هر چند که صاحب اتومبیل نیت فروش آن را ندارد اما با مسافت طی شده و هزینه ‌ی زیاد تعمیر و نگهداری، قیمتی در حدود ۸۰هزار دلار داشته باشد.

بزرگ‌ ترین و عجیب‌ ترین نکته درباره سوپر اسپرت‌ ها که درست هم هستند، این می باشد که با وجود این که این مدل‌ ها جهت رانندگی با سرعت‌ زیاد و زیر‌فشار زیاد تولید ‌شده ‌اند اما آن‌ها مسافت‌های خیلی کمی را طی می ‌کنند؛ و بیشتر عمر خود را در پارکینگ ها می ‌گذرانند.

در زبان اسپانیایی مورسیه ‌لاگو به نام گاوی است که با وجود ۲۴زخم شمشیری که در جنگ کوردوبا به آن زده شده بود، زنده ماند. معنای دیگر آن خفاش می باشد، به همین علت، نمونه ای از این مدل لامبورگینی در فیلم شوالیه تاریکی تحت ‌عنوان اتومبیل بتمن مورد استفاده قرار گرفت. ایرودینامیک مورسیه ‌لاگو به صورتی است که قادر است با سرعت ۳۴۱کیلومتر بر ساعت حرکت کند بدون این که چرخ‌ های عقب آن لغزشی داشته باشد. کنترل اتومبیل در سر پیچ‌ ها به نسبت خودروهای مشابه بسیار راحت تر است. این موارد موقعی حاصل شد که مهندسان لامبورگینی توانستند بیشتر بخش ها از پانل گرفته تا بخش‌ های داخلی و سیستم اگزوز را با استفاده از الیاف سبک فیبر کربنی در حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌ تر کنند.لامبورگینی مورسیه ‌لاگوی پرتغالی رنگ آقای سیمون جورج هنوز هم از خیلی از قهرمانان سرعت پارک شده در پارکینگ‌ های شیک سرحال ‌تر می باشد و آن ‌ها را به مسابقه دعوت می ‌کند.حتی با وجود این که این نمونه بیشتر از ۴۱۵ هزار کیلومتر را طی کرده است و در بعضی مواقع تصادفات خیلی سختی داشته است ولی هنوز هم صاحب این اتومبیل در فکر شکست رکورد بی ‌ام ‌و ‌های سری M است. حتی خرید و مالکیت لامبورگینی توسط جورج کمی غیرعادی بود. سال‌ ها پیش، او یک مهندس ساده در شرکت گاز بریتانیا بود که مدلی کارکرده با قیمت خوب برای خرید پیدا کرد.

وی در سال ۲۰۰۴مبلغ سی هزار یورو به‌ عنوان پیش‌ پرداخت جهت خرید یک مورسیه‌ لاگو جدید پرداخت کرد. سیمون می‌ گوید که زندگی او همیشه با ریسک بسیار زیاد همراه بوده است و خرید این لامبورگینی هم یکی از ریسک‌ های خیلی بزرگ زندگی او به حساب می آمد:

انجام کارهای مالی خرید تقریباً سه ماه به طول انجامید. قیمت آخر خودرو ۱۸۰هزار یورو و اقساط ماهیانه آن ۴۰۰۰یورو بود؛ و من تنها پول کافی برای هشت ماه را داشتم؛ ولی می ‌دانستم که باید به هر صورت که شده این اتومبیل را نگهداری کنم.

با توجه به این وی شروع به کار برای یک شرکت کرایه ‌ی اتومبیل های سوپر اسپرت کرد و برای این کار مجوزهای مربوطه را از آموزشگاه راننده ‌های مسابقه‌ ای دریافت نمود تا تحت ‌عنوان یک مربی فعالیت کند و در کنار افرادی قرار بگیرد که دنبال احساس شادی و لذت حاصل از رانندگی با ابرخودروها می باشند. موقعی که جورج اشتیاق افراد را برای نشستن پشت فرمان اتومبیل های اسپرت و سریع مشاهده کرد به فکر تأسیس یک شرکت اجاره اتومبیل های سوپر اسپرت افتاد. پس از گذشت دو سال او و شریک تجاری‌ اش اندی کامینگز از آن موسسه جدا شده و شرکت خود را تأسیس کردند. آن‌ها اسم شرکت خود را دنده شش نامیدند که ارائه ‌دهنده تجربه رانندگی با مدل‌ های سوپراسپرت بود. در بالاترین جایگاه خودروهای اسپرت آن‌ ها، لامبورگینی مورسیه‌ لاگو قرار داشت.

در پنج سال نخست تأسیس شرکت، لامبورگینی آن ‌ها تقریباً بدون توقف به کار خود ادامه می ‌داد. آن ها در طول سال بیش از ۹۰ فستیوال برگزار می‌ کردند که در هر کدام، ده‌ها راننده‌ ی مشتاق به آرزوی خود و رانندگی لامبورگینی می ‌رسیدند. در هر هفته مسافتی برابرهزار کیلومتر در سفر به اقصی نقاط انگلستان طی می‌ شد.

البته هزینه ‌های جانبی لامبورگینی هم زیاد بود. مصرف سوخت مورسیه ‌لاگو هیچ وقت پایین تر از ۲۰ لیتر در صد کیلومتر نبود و کلاچ اتومبیل باید هر ۵۰ هزار کیلومتر و لاستیک ها هرماه تعویض می ‌شدند. مخارج و درآمد مورسیه‌ لاگو، زیاد بود اما اتفاق دیگری افتاد که جورج هیچ وقت برای آن آمادگی نداشت. در اواخر ۲۰۱۲یک مشتری کنترل لامبورگینی را از دست داد و با سرعت ۶۵کیلومتر بر ساعت، مستقیما به درخت برخورد کرد.

جورج می ‌گوید خوشبختانه در این تصادف کسی آسیب جدی ندیده بود اما نمای جلوی مورسیه ‌لاگو مثل یک ظرف غذا مچاله شد. سقف آن هم خم ‌شد و شاسی هم درهم ‌شکست.او می‌ دانست که باید پیش از این که این اتومبیل زیر گرد و غبار زمان به فراموشی سپرده شود، تعمیر شود و شروع به حرکت نماید؛ ولی این کار چهار سال به طول انجامید و نود هزار یورو جهت برگرداندن مورسیه ‌لاگو به خیابان ها هزینه شد. این کار شامل صاف کردن شاسی خودرو با ابزارهای ویژه اتومبیل های سوپر اسپرت و دیگر قطعات گران‌قیمت بود. ارزش هرکدام از چراغ‌های جلو ۶۰۰۰ یورو بود.البته هزینه‌های تعمیر می‌توانست بیشتر از این مبلغ باشد؛ اما سیمون جورج خدمات ویژه‌ای را از نمایندگی لامبورگینی در منچستر دریافت کرد. بعضی از مکانیک‌ های شرکت دنده شش هم به ‌صورت داوطلبانه تمام تجربه‌های خود را در این رابطه به کار گرفتند تا هزینه‌های تعمیر پایین بیاید. اکنون پس از مدتی که این گاو خشمگین، دوران نقاهت را می‌ گذراند، مجددا با پلاک SG54LAM به زندگی بازگشته است. مسلما دیگر همچون گذشته کرایه داده نمی‌ شد. کسب و کار جورج، رونق گرفته بود و مورسیه‌ لاگوی او، به خودروی روزانه برای سپری کردن مسافت شفیلد تا ساختمان شرکت در ساتون کلدفیلد تبدیل شد. سفرهای طولانی ‌تری هم به اسکاتلند و علاوه بر این کارخانه لامبورگینی در سنت آگاتا در برنامه این گاو خشمگین جای داده شده است.

هم اکنون این خودروی تازه تعمیر ‌شده از تایرهای LP640 و دیسک ترمزهای بزرگ‌ تر به کار می برد. به همین دلیل به نظر می‌ رسد که تازه از کارخانه خارج‌ شده است. زمانی که از نزدیک این خودرو را می نگریم علائم عمر طولانی و روزهای سخت، بر بدنه‌ ی آن، مشاهده می ‌شود.

نشان v12 6.2 L حک ‌شده بر روی نقطه انتهایی خودرو شدیدا خراشیده شده است. علاوه بر این پلاستیک‌ های محافظ درهای مخصوص آن‌ که به سوی بالا باز می ‌شود به خاطر هزاران بار باز و بسته شدن، فرسوده شده است و کارایی خود را تقریبا از دست‌ داده است. در زیر رنگ نارنجی این خودرو که به Arancio Atlas شهرت دارد، میزان بسیاری بتونه ‌کاری صورت گرفته است.

کابین خودرو هم همواره علائمی از آن تصادف سخت را با خود دارد. کف ‎پوش ‌های پلاستیکی موجود در زیر درها، با گذشت زمان فرسوده و  قسمت ‌هایی از تریم داخل کابین از بین رفته ‌اند. همچنین نشان حک ‌شده روی دکمه مربوط به باک بنزین، بر اثر بارها فشرده شدن، خراشیده شده است. سیمون جورج می‌ گوید، هیچ‌ کدام از کارکنان ایستگاه ‌های پمپ‌ بنزین در انگلستان به ‌اندازه وی این مکان ‌ها را نمی ‌شناسند، زیرا مصرف بالای مورسیه ‌لاگو، جورج را به سوخت ‌گیری ‌‌های مختلف در هر مکان مجبور می ‌کرده است.

چراغ Check Engine همچنان روشن می باشد. این ممکن است تنها نکته مشترک لامبورگینی و هر خودروی دیگری با ۴۱۵هزار کیلومتر کارکرد به حساب بیاید. جورج می ‌گوید: «هنگامی که مورسیه ‌لاگو همواره در خط تولید بود من یکی از آن را خریداری کرده ام. اما امروز زمانی که با آن تردد می ‌کنم مردم آن را یک سوپر اسپرت قدیمی می‌ بینند».

این نخستین مدل لامبورگینی پس از تصاحب آن به وسیله آئودی بود. این خودرو شاهکار طراحی ارگونومیک نسبت به جایگزین آن دیابلو می باشد که بعد از ۱۵سال همچنان هم به کار برده می ‌شود. با توسعه علم ارگونومی در کابین سوپر اسپرت‌ ها، کابین مورسیه‌ لاگو، کوچک و تنگ احساس خواهد شد. اهرم فلزی کروی دسته ‌دنده هم بوی کهنه‌ گی می ‌دهد. بسیاری از نمونه ‌های مورسیه ‌لاگو شامل سیستم انتقال قدرت الکترونیکی می باشند؛ ولی جورج نمونه دستی را ترجیح می ‌دهد. دیدن این لامبورگینی خسته احساس غم ‌انگیزی دارد. ترکیبی از هوای مرطوب و تایرهای زمستانی موجب می ‌شود تا این خودروی ۱۲سیلندر قدیمی برای شتاب گیری در جاده ‌های بارانی انگلستان سعی فراوانی از خود نشان دهد. خوشبختانه در روزهای آفتابی موتور ۱۲سیلندر این خودرو به ‌راحتی توانایی رسیدن به ‌شتاب و دور موتور بالا را برای سرنشینان خود مهیا می سازد. باید افزود که این خودرو همچنان از همان پیشرانه و گیربکس نخستین خود استفاده می ‌کند.

مسلما موتور آن تا به حال چندین بار مورد بازسازی اساسی قرارگرفته است. وضعیت این خودرو همچنان اجازه شتاب گیری‌ های سریع و شگفت ‌انگیز را به آن می ‌دهد. با این که احتمال دارد لامبورگینی‌ های جدید سریع ‌تر باشند. اما این خودرو مطمئناً هیجان‌ انگیز می باشد. خیابان ‌های بیرمنگام و ولورهمپتون از مکان ‌هایی می باشد که این مورسیه ‌لاگو در آن به چشم می خورد؛ همانند هر خودروی دیگر که مسافت بسیاری را طی کرده است. این گاو خشمگین هم، از لحاظ ساختار بدنه و کابین، ضعیف شده است. جورج می ‌گوید مصمم است تا کیلومتر شمار این مورسیه‌ لاگو از عدد ۵۰۰هزار کیلومتر نیز عبور کند تا رکوردی در عرصه بیشترین مسافت پیموده شده با لامبورگینی به نام او، به ثبت برسد. مسلما برای بسیاری از فروشندگان خودروهای سوپر اسپرت حتی یک‌ دهم این میزان هم قابل ‌تصور نمی باشد. این مورسیه ‌لاگو ثابت کرد که همچون مهندسان سازنده ‌اش دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.