#


شاسی بلندهایی که از روی مدل خودروهای اسپرت شبیه سازی کردند

17 دسامبر 2017 بدون نظر 1841 بازدید

شاسی بلندهایی که از روی مدل خودروهای اسپرت شبیه سازی کردند

شاسی بلندهایی که از روی مدل خودروهای اسپرت شبیه سازی کردند

امروزه بازار خودروهای شاسی بلند بسیار داغ است و تقریبا اکثر کمپانی ها دنبال این هستند که خودروهایی را در این کلاس عرضه دهند. ولی نمونه شاسی بلند خودروهای اسپرت مانند کامارو، موستانگ و یا استون مارتین ونتیج چگونه خواهد بود؟ تمام کمپانی های خودروسازی در سراسر دنیا مانند کیا کره ای و ایتالیایی های باوقار از جمله مازراتی، آلفارومئو و حتی لامبورگینی به دنبال این هستند که خودروهای شاسی بلند عرضه کنند. با توجه به اینکه درخواست های زیادی از این خودروها می شود، احتمالا روز به روز به مدل های این کلاس خودروها  افزوده می شود و مدل های متنوع تری از این خودرو ها به بازار عرضه می شود.

از زمانی که خودروی شاسی بلند لوکس و اسپرت لامبورگینی اوروس رونمایی شد اکثراً آن را در کلاس حدید سوپر شاسی بلند قرار دادند و طراحان وب سایت جنینگز موتور شروع به کار کردند و مدل شاسی بلند از هشت خودروی اسپرتی که طرفداران زیادی را به همراه داشت را طراحی کردند.

فورد موستانگ

تصور اینکه موستانگ افسانه ای با ظاهر جذابی که دارد بخواهد در طرح شاسی بلند که بر گرفته از فورد ادج است باشد دردناک است. شاید بهتر این است که از طراحی شاسی بلند اکسپلورر برگرفته شود و یا اینکه موستانگ را به حال خودش بگذاریم و آن را وارد بازار شاسی بلندها نکنیم. در هر صورت این پونی کار آمریکایی یکی از افسانه های تاریخ صنعت خودروسازی می باشد و در حال حاضر به عنوان پرفروش ترین خودروی اسپرت در سراسر دنیا به حساب می آید. بهترین گزینه این است که بگذاریم تا این خودروی افسانه ای در کلاس خودش بماند. بدون شک مقامات فورد به این مدل اهمیت می دهند.

آلفارومئو 4C

یک جمله ی معروفی است که می گوید: «تا زمانی که یکی از مدل های آلفارومئو را نداشته باشید، طرفدار واقعی دنیای خودرو نمی باشید.» کمپانی ایتالیایی و اصیل آلفارومئو در این روزهای اخیر شاسی بلند استلویو را معرفی کرد. ولی طراحان جنینگز موتور شاسی بلند اسپرت تری را در نظر دارند. نمی توان از زیبایی نسخه اسپرت و کامپکت C4 چشم پوشی کرد و همچنین می توان گفت که طرحی که از مدل شاسی بلند این خودرو ارائه شده است چندان هم بد نمی باشد. احتمالا دلیل آن شباهت این خودرو به مینی کوپر می باشد و شاید هم توانیم بگوییم که برخی از علامت های استلویو در این طرح وجود دارد. در هر صورت آفاروئو چه اسپرت باشد و چه شاسی بلند همیشه خودرویی خاص خواهد بود.

مک‌لارن 720S

این خودرو در ابتدا در بازار اصلا جلب توجه نمی کرد. ولی هم اکنون با نمایش خیره کننده فنی و قدرت زیادی که دارد در بین خودروهای سوپر اسپرت و حتی ابر خودروها جایگاه خودش را پیدا کرده است. در بین محصولات مک لارن تا به الآن هیچ خودروی شاسی بلندی وجود نداشته است و امیدواریم که نخستینم شاسی بلندی که طراحی می کنند نمای جلوی آن شباهتی به این رندر نداشته باشد. طرح رکاب های این مدل خودرو تقریبا جذاب است ولی چراغ هایی که در قسمت جلو به کار برده اند برای یک شاسی بلند پر قدرت هرگز مناسب نمی باشد.

بی‌ام‌و i8

به جز خودروهای شاسی بلند، خودروهای هیبرید هم در بازار بسیار پرفروش هستند که ترکیب این دو نمونه را می توان  در مدل شاسی بلند بی‌ام‌و i8 پیدا کرد. مسلما زبان طراحی که در خانواده ی i این شرکت آلمانی وجود دارد و مخصوصا در مدل i8 خاص و انقلابی می باشد. شاید بهتر است که بگوییم شاسی بلند این خودرو را همانند همین مدل بسازند. چون این نسخه با وجود جزئیات زیبایی که در قسمت درب کاپوت و رکاب ها دارد از تمام شاسی بلندها و کراس اورهایی که امروزه در بین محصولات بی ام و وجود دارد بهتر می باشد. البته اگر قسمت عقب آن کمی ارتفاع کمتری داشته باشد بهتر است. ولی چراغ های باریکی که در قسمت جلوی این خودرو در کنار جلو پنجره به کار برده اند کاملا با هم هماهنگ هستند.

فراری 488

زمانی که لیستی از خودروهای اسپرت داشته باشیم و نمونه ای از خودروی فراری در آن نباشد آن لیست هیچ ارزشی ندارد. پس طبق صحبت هایی که مدیر عامل این شرکت ایتالیایی در نمایشگاه خودروی فرانفورت کرده است انتظار می رود که نخستین شاسی بلند این شرکت ساخته شود. مسئولان این شرکت قصد دارند که برای رقابت با رقیب دیرینه شان یعنی لامبورگینی نخستین شاسی بلندشان را تولید کنند. با اینکه باید برای رونمایی از شاسی بلند این خودرو چند سال صبر کنیم ولی امیدواریم که طراحی آن به این خودرو شباهتی نداشته باشد. با یک دید کوتاه می توان به شلختگی و ناپختگی این خودرو پی ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.