#


سوزوکی بولیوارد C90 معرفی شد

25 فوریه 2018 بدون نظر 2535 بازدید

سوزوکی بولیوارد C90 معرفی شد

رونمایی از سوزوکی بولیوارد C90

نمونه ویژه ای از سوزوکی B.O.S.S  با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی و نمایی خشن، برای رقابت جدی ای وارد بازار آمریکا شده است. این نمونه، بازار هارلی‌ دیویدسن رامورد هدف قرار داده است. مسلما بازار موتورسیکلت ‌های کروزر آمریکایی هر روز داغ ‌تر از روز قبل می‌ شود و با توجه به این مسئله، کمپانی سوزوکی تصمیم دارد با موتورسیکلت بولیوارد C90 Blacked-Out در این کلاس بدرخشد. جدیدترین کار برجسته موتورسیکلت‌ ساز ژاپنی قدرتش را از پیشرانه ۱۴۶۲سی‌سی V دوقلو می ‌گیرد و همان طور که از نامش معلوم است، در قسمت ‌های گوناگون پوشش مشکی دارد تا نمای شیطانی و هندلینگ تندوتیز خود را حفظ کند. سوزوکی، ظاهر سفت ‌و‌ سخت و جدی این موتورسیکلت را نیز به ‌عنوان اصلی اساسی حفظ کرده است.

هارلی دیویدسون بازار تازه و رو به پیشرفت موتورسیکلت ‌های سوزوکی در کشور هند را تهدیدی بزرگ به حساب آورده است؛ بنابر این در آسیا نیز سوزوکی رقابت سختی را در پیش خواهد داشت. در این که سوزوکی محصول خوبی تولید کرده است هیچ شکی وجود ندارد؛ ولی رقابت با محصولات آمریکایی به ثبت رسیده کار بسیار سختی می باشد. موتورسیکلت بولیوارد به‌ گونه ای مقلد هارلی دیویدسون FLST می باشد و از همان فرمول پیروی می‌ کند؛ تایر جلوی بزرگ، گلگیر پرحجم و پررنگ و دو شاخ‌ های جادار با قطر بالا جزو خصوصیات موتورسیکلت هارلی می باشند. به همین دلیل اهمیت تقلید به ‌عنوان بهترین و نخستین راه رقابت با محصولات شرکت بزرگی مانند هارلی دیویدسون در این پروژه معلوم می ‌شود.

طراحی

در بخش جلو، طراحی خلوت، به خطوط این اجازه را می ‌دهد تا اطراف پنل اطلاع ‌رسانی و محفظه سوخت جریان یابند. این خصوصیت تا زیر زین و در امتداد بال یا دوشاخ سفت‌ و‌ سخت کناری ادامه دارد. سوزوکی در طراحی قاب موتورسیکلت بولیوارد از نسخه سافتیل (Softail) هارلی دیویدسون الهام گرفته است؛ این گونه ظاهری ذهن را به سوی عصری که هارلی از قاب ‌های محکم و ظاهر سریده (Glide) به کار می برد، هدایت می ‌کند. همه ی این جزئیات، بولیوارد را برای مشتریان خاصی در بازار آمریکا، متمایز می ‌کند.

تعلیق

در این قسمت نخستین واژه ای که برای تعریف موتورسیکلت به ذهن می ‌رسد، «کوتاه» و «عریض» می باشند. سوزوکی قاب سنگینی همراه با لوله‌ های دوتایی و علاوه بر این نگهدارنده ‌ای (Cradle) دوبل برای پیشرانه بولیوارد در نظر گرفته است و به حالت مخروطی آن را ادامه داده است تا نمای ریترو یا معاصری به وجود بیاید. بال کناری مثلثی به خاطر هیدروک شاک مخفی در داخل خود، تصویری وهم ‌آمیز به وجود می آورد. این بال با وجود ظاهر سطحی خود، با نماهای ظاهری مرسوم ‌تر قابل مقایسه می باشد و بخش پشتی را عاری از شلوغی و زیباتر کرده است.

اسلایدر‌های دوشاخ با قطر بالا همراه با شرودهای (Shroud) فلزی، وزن قابل ‌چشمگیری به بخش جلو اضافه کرده اند. تعلیق سیزده سانتی ‌متری دو شاخ‌ ها در سطوح ناهموار، حرکت راحتی را به همراه  دارد. تعلیق این موتورسیکلت با گزینه ‌های باشکوه یا تیونینگ خودکار سروکار ندارد؛ ولی بولیوارد۲۰۱۸ موتورسیکلتی نیست که به این گونه موارد بی ‌اهمیت توجه کند.

تایر جلوی هفده اینچی و تایر عقب شانزده اینچی موجب حرکت روان چرخ‌ دنده خواهد شد. رینگ‌ های مشکی بولیوارد، وزن بصری زیادی به بخش پایین می افزاید. درست همانند تعلیق، ترمز‌های بولیوارد نیز بدون هیچ گزینه مکمل و ریزسیستمی ارائه می ‌شوند و با این وجود به‌ خوبی مسئولیت خود را اجرا می کند و کنترل خوب و پاسخ مناسبی نیز دارند.

پیشرانه

مهندسین کمپانی سوزوکی در برگزیدن پیشرانه موتورسیکلت بولیوارد، کمبود اجزای فرعی و گجت ‌های ترمز و تعلیق را در نظر گرفته اند. آن ‌ها از پیشرانه بزرگ V تویین که کم و بیش به‌ عنوان نمونه ای در موتورسیکلت‌ های آمریکایی رواج دارد، به کار برده اند. با این که این ایستگاه قدرت‌ رسانی در زاویه ‌ای بیش از ۴۵درجه (که در محصولات هارلی دیویدسون رایج است) تنظیم شده می باشد؛ ولی همانند یک دونات غول‌ پیکر به نظر می ‌رسد.

این پیشرانه در کلاس خود، بزرگ‌ ترین نمونه نمی باشد؛ اما با حجم نود اینچ مکعب (۱۴۶۲ سی‌ سی) برای ارضای نیاز راننده سریعا و علاوه ب این بخ وجود آوردن محدودیت معقول، مناسب می باشد. رادیاتور بزرگی که روی لوله ‌های پایینی قرار گرفته است، وظیفه خنک کردن پیشرانه را بر عهده دارد و در مقایسه با سایر بدنه مخفی و نامحسوس به نظر می‌ رسد.

مثل همیشه ، سوزوکی از پوشش سیلندر SCEM و یا نیکل- فسفر- سیلیکون- کاربید و علاوه بر این رینگ‌ های کروم نیترید در امتداد کاهش زوال مکانیکی حاصل از اصطکاک به کار برده است تا گرمای تلف ‌شده از اجزای مکانیکی دور شود. ورود سوخت و هوا به پیشرانه از طریق سیستم Auto Fast Idle کنترل می ‌شود. این سیستم دمای خنک‌ کننده را می ‌سنجد و با مشخص کردن ترکیب مشخصی از سوخت و هوا، به صورت درجا و هنگامی که پیشرانه خنک است، عملکرد روانی را رقم می ‌زند. دریچه گاز دوگانه سوزوکی نیز به خاطر تسهیل ورودی بهتر، مچ راننده را یاری می ‌دهد و قدرت نرم و کاربردی را طبق شرایط چرخش مچ، عرضه می ‌دهد.

سیستم دستیار کلاج سوزوکی، تعویض دنده و کشیدن اهرم کلاج را راحت ‌تر و سبک ‌تر خواهد کرد و البته یک توقف ضروری کوچک را نیز از یاد نبرده است. سیستم انتقال قدرت پنج سرعته نیز سایر امکانات را کامل می‌ کند و برای پرسه‌ زنی در بزرگراه ‌ها در دور معقول، دنده‌ بندی شده است.

قیمت

جدیدترین مدل سوزوکی C90 B.O.S.S تقریبا ۱۲,۴۴۹دلار (کمی بیشتر از سال قبل) قیمت دارد. گارانتی دوازده ماهه نیز به مشتری ارائه می ‌شود که برای این گونه موتورسیکلتی بد نیست. بولیوارد در رنگ خاکستری و مشکی قابل سفارش می باشد.

رقیب

برای شخصی که نمی ‌خواهد پولش را برای برند هارلی صرف کند و در عین حال به کروزرهای آمریکایی علاقه بسیاری دارد، بولیوارد B.O.S.S ارزش توجه را دارد. از آن جا که نخستین دید اصلی ترین عامل انتخاب مشتریان می باشد، بد نیست نگاهی به مدلی مشابه از موتورسیکلت‌ های کروزر بیندازیم که به غیر از شباهت بسیار به سوزوکی بولیوارد C90، رقیبی مؤثر در تیم کروزر به‌شمار می رود. نام این موتورسیکلت هارلی دیویدسون فت بوی (Fat Boy) می باشد. بارزترین تفاوت طراحی آن با C90 در چرخ‌ های آن می باشد. جایی که C90 به شکل اسپوک ‌دار ارائه می ‌شود، با وجود این که فت بوی روی رینگ‌ های سوراخ ‌دار خالص سوار می باشد که جذاب به نظر می‌ رسند؛ ولی باد بسیاری تولید می ‌کنند. این اتفاق حسی همانند عبور در باد مخالف یا هنگامی که بین ایالت ‌ها جا به ‌جا می ‌شوید، دارد.

هر دو موتورسیکلت دارای مرکز  ثقل پایین و ایستایش عریضی می باشند؛ ولی ارتفاع محل نشستن هارلی (۶۶سانتی ‌متر) در مقایسه با بولیوارد (۷۲سانتی ‌متر) کمتر می باشد. با وجود این که هر دو خیلی به زمین نزدیک می باشند، باید عرض ‌آن‌ ها را نیز در نظر گرفت؛ زیرا تصویر پاهای راننده در دو طرف موتورسیکلت ‌ها، با حالت معمولی تفاوت دارد.

همچون همیشه، در مباحثه قیمت‌ گذاری، هارلی خیلی طمعکار می باشد. نمونه ویوید سیاه هارلی دیویدسون فت‌ بوی ۱۸,۹۹۹دلار قیمت دارد و با اجرای گزینه ‌هایی مانند رنگ دلخواه و موارد امنیتی تا نوزده هزار دلار اضافه می شود. سوزوکی C90 تقریبا سیزده هزار دلار قیمت دارد و با این که در یک رنگ ارائه می ‌شود، ولی تقریبا پنج هزار دلار ارزان ‌تر می باشد. شاید همین تفاوت قیمت و سایر ترفند‌های سوزوکی برای رقابت با هارلی بتواند مشتریان آمریکایی را به سوی این برند جذب کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.