#


هر آنچه باید راجع به اوپل موکا بدانید

اوپل موکا
18 سپتامبر 2017 بدون نظر 1341 بازدید

هر آنچه باید راجع به اوپل موکا بدانید

هر آنچه باید راجع به اوپل موکا بدانید

شرکت اوپل حدود 155 سال پیش توسط آدام اوپل تاسیس شد. نخستین محصولاتی که توانست در اروپا به خوبی به فروش برساند مدل های مختلف چرخ خیاطی بود. بعد از چندین سال در اواخر سال های قرن نوزدهم اوپل توانست دوچرخه را تولید کند. ولی بعد از اینکه بنیان گذارش فوت کرد به ساخت ماشین روی آورد و توانست نخستین خودروی خود را در سال 1899 تولید کند. اولین مدل ماشین این شرکت با آن در سراسر اروپا به شهرت رسید کد PS 8/4 بود که در سال 1909 به جاده های آلمان راه پیدا کرد و آن را با نام خودروی پزشکان می شناختند.

برند اوپل در بین سالهای 1929 تا 2017 زیر نظر جنرال موتورز آمریکا به فعالیت خود ادامه داد. این شرکت به تازگی قسمت مهم سهام خود را به پژو و سیتروئن که گروه PSA را تشکیل می دهند داد. کمپانی اوپل هیچ وقت رابطه خود را با جنرال موتورز قطع نخواهد کرد و مثل قبل تعدادی از مدل های این برند آلمانی مشابه به محصولات بیوک آمریکا و واکسال انگلیس خواهد بود.
مدل موکا از این برند در 2012 برای اولین بار معرفی شد و هم اکنون با گذشت 5سال از تولید این خودرو هم چنان تولیدش ادامه دارد. برند اوپل و واکسال این خودرو را با نام موکا می نامند ولی در کارخانه های جنرال موتورز با اسم بیوک و نام انکور ارائه می شود.

کشورهای کره جنوبی، اسپانیا، چین و روسیه دارنده مهم ترین خطوط مونتاژ موکا هستند. این ماشین در آمریکا و چین با نام انکور به فروش می رسد ولی در کشورهای انگلستان و استرالیا از لوگوی واکسال برای این خودرو استفاده می شود.

طراحی ظاهری و بدنه موکا ایکس

وقتی از روبه رو به این خودرو نگاهی می اندازی بیش از هرچیزی چراغ های درشتتش نظر شما را جلب می کند. برای روشنایی در روز از دو ردیف LEDاستفاده شده است که طرحش مانندZ می باشد وحس تهاجمی و اسپرت این ماشین را تقویت می کند. قاب کروم و زه کشی میانی جلو پنجره ی این ماشین را تشکیل می دهند که وقتی با نوار LED چراغ ها هماهنگ می شود نظر همه را به لوگوی اوپل جلب می کند. سپر جلوی این ماشین حجم دهی ساده ای دارد ولی علاوه بر این استادانه است که ضمن اینکه سایز موکا ایکس را بزرگتر نشان می دهد جایگاه خوبی برای قرار گرفتن چراغ های مه شکن می باشد. جنس قسمت پایینی سپر از پلاستیک است و فضای زیادی را برای رفت و آمد هوا دارد.

اوپل موکا

اوپل موکا

این بخش با قطعه ای نقره ای رنگ عرضه می شود که تصور صرفه جویی سازنده را در تولید موکا ایکس کاهش می دهد. طراحی این نوع خودرو از شرکت اوپل از سطح بالایی برخوردار است.
چراغ های عقب این ماشین به حالت قطره طراحی شده است که با این که بیش از حد بزرگ به چشم می آید ولی با دیگر اجزاء این ماشین اسپرت و مناسب است.در امتداد شیب سقف بالچه ی عقب همراه با چراغ ترمز قرار دارد که تقارن خوبی را با فرو رفتگی درب صندوق عقب به وجود می آورد. در مجموع باید به طراحی بیرونی این خودرو نمره خوبی بدهیم.
طول این خودرو 4.280 متر، عرضش 1.775 متر و ارتفاع سقفش 1.646 متر و فاصله محورهای آن به 2.555متر می رسد.

طراحی داخلی و کابین

وقتی که به داخل اوپل موکا ایکس پا می گذارید با طراحی مدرن و بیشتر از چیزی که فکرش راهم می کردید بر می خورید. این ماشین در کلاس کراس اورهای کوچک ارائه می شود و قیمت نهایی این خودرو برای تولید کننده و کسی که آن را خریداری می کند بسیار مهم است. بعد از فیس لیفت سال 2016 دابورد موکا با ظاهر جدیدی عرضه شد که بسیار شیک و جذاب تر از قبل به چشم می آید. این قسمت همانند ظاهر بیرونی اش از فضای داخلی آسترا الهام گرفته است.
در میان داشبوردها نمایشگر لمسی 7اینجی به چشم می خورد که همراه با دو دریچه هوای نسبتا بزرگ در دو طرف ماشین طراحی شده است.

جنس بخش بالایی داشبورد از پلاستیک سخت می باشد ولی حالت آن یک نواخت نیت. قسمت رو به رو از چرم مصنوعی که متناسب با متریال صندلی ها هستند از زیر نمایشگر تا آخر داشبورد و روبه روی سرنشین کنار راننده ادامه دارد. استارت این خودرو دکمه ای می باشد که شما باید از کلید فشاری که در گوشه ی نزدیک فرمان قرار دارد استفاده کنید.

اوپل موکا

اوپل موکا

پیشرانه و قوای فنی

سوخت این ماشین با سه نوع پیشرانه ی بنزینی و دو نسخه ی دیزلی به بازار دنیا عرضه می شود. در کشورمان ایران از مدل بنزینی این ماشین استفاده می کنند.
قدرت این مدل ماشین 115 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن است که دور موتور آن به 4000 دور در دقیقه می رسد. سرعت 0 تا 100 این خودرو حدود 12 ثانیه طول می کشد و آخرین سرعتش به 170 کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف سوخت موکا ایکس به طور میانگین کمتر از 7 لیتر در 100 کیلومتر است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.