#


آشنایی با خودروی میتسوبیشی ASX (آ اس ایکس)2017

میتسوبیشی
26 نوامبر 2017 بدون نظر 1913 بازدید

آشنایی با خودروی میتسوبیشی ASX (آ اس ایکس)2017

آشنایی با خودروی میتسوبیشی ASX (آ اس ایکس)2017

در حال حاضر جدیدترین نسخه شاسی بلند میتسوبیشی ASX در حال پیش فروش می باشد. در ادامه می خواهیم این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم و در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

مدل شاسی بلندهای کوچک و سایز متوسط بیشتر از سایر خودروها در سال گذشته تقاضا کننده داشته است. در این روزها علاوه بر اینکه جوانان این خودروها را می پسندند بلکه افراد میانسال و خانواده های پر جمعیت این خودرو را به سدان های معمولی و حتی لوکس نیز ترجیح می دهند. به همین دلیل خودروسازی های تویوتا و بی ام و پیش بینی کرده اند که بیشترین فروششان در سال های آینده مختص کراس اورها می باشد.

در اوایل دهه 70شمسی زمانی که خودروهای خارجی به تعداد کمی وارد می شدند و برای مدت کوتاهی بودند. در آن دوره تنها شاسی بلند مدرن در بازارهای ایران میتسوبیشی پاجیرو بود. با اینکه خودروهای کراس اوری چون نیسان پاترول، مدل قدیمی لندرور و لندکروز نیز در بازار ایران وجود داشت و جزو گزینه هایی بود که برای علاقه مندان به شاسی بلند مناسب بودند. در این بین میتسوبیشی پاجیرو توانست توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کند و با کیفیت خوبی که در سواری داشت و امکانات رفاهی بسیار به موفقیت رسید. پاجیرو توانست همراه با سدان اسپرت لنسر یک خاطره ی خوب از این برند را در ذهن مردم ایران بگذارد.

میتسوبیشی

میتسوبیشی

شرکت میتسوبیشی موتورز حدود صد سال پیش تاسیس شد. این شرکت قبل از اینکه شروع به خودروسازی کند به عنوان یک غول کشتی سازی ژاپن به حساب می آمد. در سال 1917میلادی اولین خودروی بنزینی خود را تولید کرد. این کمپانی رشد خود را تا دهه 80میلادی ادامه داد و جزو سودآورترین برندهای خودرویی در دنیا قرار گرفت. ولی از اوایل دهه نود میلادی فروشش کاهش یافت و با کمبود سرمایه روبه رو شد. این برند قدیمی از آغاز قرن بیست و یکم در سراشیبی سقوط قرار گرفت و در نتیجه مجبور شد تا تمامی خطوط تولید خود را در خارج از کشور به فروش برساند. برند تیسان توانست میتسوبیشی را نجات دهد و با خرید 34درصد از سهام این شرکت آن را از ورشکستگی نجات داد. خودروهای جدیدی که امروزه میتسوبیشی آن را وارد بازارهای ایران کرده است با ظاهری بهتر از مدل های گذشته ی این شرکت عرضه می شود.

تا قبل از سال2010 تنهای کراس اورهای میتسوبیشی، پاجیرو اوتلندر بودند. این کمپانی طبق پلت فرم مدل RVR که آن را به عنوان یک محصول هاچبک و شبیه به مینی ون می شناسند، شروع به معرفی ASX در کلاس کراس اورهای کوچک کرد. در برخی از کشورهای جهان مانند آمریکا این خودرو را با نام اوتلندر اسپرت می شناسند و در تاریخچه برند سازنده آن به عنوان نسل سوم RVR محسوب می شود. همچنان خودروی ASX با نسل اولش در بازار جهانی وجود دارد. در حال حاضر این خودرو با فیس لیفتی که در سال 2017بر روی آن انجام داده اند باعث شده است تا جذابیت بیشتری را در خود داشته باشد. در حال حاضر این خودرو در ایران پیش فروش می شوند.

میتسوبیشی

میتسوبیشی

پلت فرم میتسوبیشی ASX با کد GS در سال 2005میلادی با همکاری گروه دایملر_ کرایسلر تولید شد. این پلت فرم با اندکی تغییر در خودروهای اکلیپس کراس، لنسر، جیپ پاتریوت و جیپ کامپس، سیتروئن C4، کرایسلر200و پژو 2008استفاده شده است. هم اکنون این خودرو با هفت تیپ جدید در خط های تولید ژاپن ، چبن، مالزی، برزیل و اندونزی قرار گرفته است. قرار است که در سال آینده این خودرو را با پلاگین هیبرید نیز عرضه می شوند. هم اکنون پر فروش ترین شاسی بلند در اکثر نقاط جهان مانند استرالیا بعد از مزدا CX-3، میتسوبیشی ASX قرار گرفته است.

طراحی ظاهری و بدنه

مهم ترین تفاوتی که در خودروی ASX مدل2017 با مدل گذشته اش دارد نمای جلو و جلو پنجره و ادوات کروم می باشد. طراحی جدیدی که در محصولات جدید این خودرو شده است بیش از دیگران اوتلندر و ASX را تحت تاثیر قرار داده است. فیس لیفتاین خودرو بسیار هنرمندانه انجام شده است که در چشم بیننده متفاوت تر از نمونه قبلی این خودرو می آید. در حالی که با پایین ترین هزینه تولید شده است و حتی چراغ های آن همان قبلی می باشد. نسبت به مدل2010 این خودرو دارای حس اسپرت تر و جوان پسندانه تری دارد که تقریبا لوکس و جذاب می باشد.

میتسوبیشی

میتسوبیشی

در قسمت جلوی این خودرو به خاطر پنل های کروم، چراغ ها و جلو پنجره کاملا متمایزتر از بدنه به چشم می خورد. در قسمت بالا و هم سط با چراغ های اصلی، قطعه ای فلزی و براق استفاده شده است. جلو پنجره و راه هدایت هوا در بین سپر، سیاه رنگ و فلزی می باشد تا با خطوط موازی و انحنا در گوشه ها، هماهنگ باشد. در طرفین سپر این خودرو از مه شکن های دایره ای و نسبتا معمولی به کار برده شده است که جایگاه آن ها مشکی و پلاستیکی می باشد. قطعه ی پلاستیکی در قسمت نزدیک به زمین قرار گرفته است که در سفرهای خارج از جاده دچار آسیب دیدگی می شود. در کل طراحان میتسوبیشی به گونه ای در سپر از پلاستیک سیاه رنگ به کار برده اند که علاوه بر صرفه جویی در قیمت آن، ظاهر خودرو را لوکس و جذاب کرده است.

نمای جانبی این خودرو تفاوت زیادی با مدل2010 آن ندارد. رینگ های طرح جدیدی که در این خودرو به کار برده اند با سایز 18اینچ، باعث شده است تا جذابیت بیشتری را در این خودرو به وجود بیاید. خط حجم دهنده ای در راستای دستگیره ها و از گلگیر جلو تا چراغ عقب وجود دارد. قطعه ای پلاستیکی و سیاه رنگ که بسیار باریک می باشد در قسمت زیر در ها به کار برده شده است. آینه بغل های این خودرو همچنان ساده است و نوار ال ای دی راهنما و اسپویلر کوتاه در عقب وجود دارد که خیلی اسپرت و چشم گیر نمی باشد. ولی با به کار بردن آنت کوسه ای و ریل باربند ظاهر این خودرو بسیار قابل قبول شده است.

در قسمت پشت این خودرو با استفاده از چراغ های مثلثی که زاویه های تیزی در گوشه آن ها دارد باعث شده است تا حس ژاپنی انتقام جوی این خودرو حفظ شود. جایگاه پلاک بر روی درپوش صندوق بسیار مناسب است و با خط متحنی و عرضی، بخش مربوط به شیشه ی عقب را از سایر بدنه متمایز می کند. سپر عقب این خودرو بسیار قدیمی است و سنسورهایی که از سطح آن بیرون زده است و چراغ ترمزهای قرمز رنگ باعث شده است تا چندان جالب به نظر نرسد. ولی حجم دهی که بر روی سپر این خودرو وجود دارد باعث شده است تا برجسته و اسپرت به نظر برسد.

فضای داخلی و کابین

فضای داخلی ASX هیچ حس عجیبی به سرنشینان این خودرو نمی دهد. با اینکه همه چیز در همان جایی قرار گرفته است که در تمام کراس اورها وجود دارد. ساختار آن تکراری و بدون هیچ خلاقیت می باشد. این خودرو در بازار ایران قیمت نسبتا بالایی دارد ولی از لحاظ زیبایی همانند رقبای خود و هزینه ای که برای آن می شود به نظر نمی آید.

میتسوبیشی

میتسوبیشی

پیشرانه توانایی های فنی

این خودرو در هر نقطه ای از جهان دارای قوای محرک متنوعی می باشد. در ایران این خودرو با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی وجود دارد. پرفروش ترین مدل ASX در سراسر جهان مربوط به مدل دارای پیشرانه ی دو لیتری می باشد که توربو شارژر ندارد. قدرت خروجی این خودرو 148اسب بخار در 6000دور و گشتاور آن 196نیوتن متر در 4200دور در دقیقه می باشد. این خودرو دارای دو پیشرانه لیتری، جعبه دنده نج سرعته دستی و شش سرعته ی CVT ساخته شده است. سرعت صفر تا صد کیلومتر را می تواند در 10.5ثانیه طی کند و برای رسیدن به سرعت 160، حدود 30ثانیه وقت لازم دارد. حداکثر سرعت در این خودرو 190کیلومتر می باشد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.