#


خودروهای پرفروش در کشورهای مختلف

خودروهای پرفروش
17 اکتبر 2017 بدون نظر 2533 بازدید

خودروهای پرفروش در کشورهای مختلف

خودروهای پرفروش در کشورهای مختلف

برای قرار گرفتن نام یک خودرو در لیست پرفروش ترین ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. این خودروها باید با توجه به اقلیم، سلیقه مردم و سیاست های وارداتی خودرو در این لیست جای بگیرند. در کشورهای گوناگون معیارهای خرید خودرو با همدیگر فرق می کنند و نمی توانیم بگوییم که مثلا اگر خودرویی در بازار آمریکا موفق شد می تواند در بازارهای کشورهای دیگر هم به موفقیت برسد. به طور مثال باید بگوییم که تویوتا کمری چندین سال است که در بازار آمریکا جزو پروفروش ترین ها قرار گرفته است ولی در بازارهای ژاپن نتوانسته است که به موفقیت راه پیدا کند. در این می خواهیم از چند نمونه خودرو که در کشورهای مختلف جزو پرفروش ترین ها قرار گرفته اند مطلبی را ارائه دهیم.

هوندا سیویک: پرفروش ترین خودرو در کانادا

هوندا

هوندا

در کشور کانادا پرفروش ترین خودرو هوندا سیویک می باشد. این خودرو توانسته در سه سال پی در پی جای خود را در بین خودروهای کوچک حفظ می کند. سایر خودروهایی که در کانادا جزو پرفروش ترین ها هستند عبارتند از هیوندای النترا و تویوتا کرولا.

هوندا سیویک دارای یک موتور 1.8لیتری است که قدرتش به 143اسب بخار در 6500دور می رسد و گشتاورش 175نیوتن متر در 4300دور است. وزن این خودرو 1230گرم است که با هر 8.6کیلوگرم یک اسب بخار دارد. این خودرو به طور میانگین در هر 100کیلومتر 7.7لیتر سوخت مصرف می کند.

تویوتا کمری: پر فروش ترین خودرو در آمریکا

کمری

کمری

همه ی افراد به بودن کمری در لیست پرفروش ترین ها آشنا هستیم. در ایالات متحده افراد زیادی این خودرو را دوست دارند و چند سال است که کمری در رتبه اول قرار گرفته است. خودروی دیگری از این خانواده توانسته که رتبه دوم را نصیب خود کند و آن هم تویوتا کرولا نام دارد. مقام سوم در این کشور می رسد به نیسان آلتیما که جزو پرفروش ترین ها می باشد.

خودروی تویوتا کمری از دو موتور احتراقی بهره می برد که در آمریکا عرضه می شود. موتور 2.5لیتری چهار سیلندر آن قدرتش به 178اسب بخار می رسد و گشتاورش 231نیوتن متر می باشد ولی موتور 3.5لیتری V6 آن دارای 268 اسب بخار می باشد.

فیات پاندا: پر فروش ترین خودرو در ایتالیا

فیات پاندا

فیات پاندا

در ایتالیا خودروی فیات پاندا در رتبه اول پر فروش ترین ها قرار گرفته است و بعد از آن فیات پونتو در رده دوم و فیات L500 در رده سوم. فیات پاندا دو پیشرانه بنزینی و دیزلی را در خود قرار داده است. موتور 900سی سی بنزینی TwinAir توانسته با رفاهی که داشته است 90اسب بخار را در اختیار خود قرار دهد و پیشرانه 1.3لیتری MultiJet II دیزلی موتوری با 80 اسب بخار دارد.

ماروتی سوزوکی آلتو: پرفروش ترین خودرو در هند

سوزوکی

سوزوکی

پرفروش ترین خودروها در هند که در سه رده ی اول تا سوم قرار گرفته اند عبارتند ازآلتو، سوئیفت و دیزیر. این سه خودرو متعلق به ماروتی سوزوکی می باشند. در طول این سال ها انجمن سازندگان خودرو در هند می گویند که صنعت خودرو هند نباید اهداف بلند پروازش را از دست بدهد. این خودرو با طرح چشم نوازی که داشته است توانسته با وجود کم شدن در خواست های جهانی و بازارهای راکد داخلی سود زیادی را داشته باشد.

تویوتا آکوآ: پر فروش ترین خودرو در ژاپن

تویوتا

تویوتا

سه خودرویی که در ژاپن در سه رتبه اول قرار گرفته اند عبارتند از: تویوتا، هوندا و نیسان. نخستین خودرویی که در ژاپن در رده اول قرار گرفته است تویوتا آکوا می باشد. این خودروی هیبریدی دارای پلت فرم و سیستم انتقال قدرت مشترک با پریوس می باشند. از نظر کارشناسان موفقیت این خودروی کوچک به خاطر مالیات سنگین دولت می باشد.

ولوو V70: پر فروش ترین خودرو در سوئد

ولوو

ولوو

در سوئد پنج اتومبیلی که به موفقیت دست پیدا کرده اند متعلق به ولوو و فولکس واگن می باشد. فورد فوکوس تنها نامی است در تجارت آمریکایی بین 20 خودروی پر فروش این کشور رتبه 16 را در اختیار خود قرار داده است. این شرکت تولید ولوو را از سال 1996 شروع کرده است و توانسته که در رتبه اول قرار بگیرد. این خودرو دارای سه موتور دیزلی گوناگون می باشد که با مصرف 3.9لیتری در هر 100کیلومتر و با گیربکس شش سرعته ای که دارد مدعی سازگاری با محیط زیست می باشد.

هیوندای سولاریس: پرفروش ترین خودرو در روسیه

سولاریس

سولاریس

در این اواخر در کشور روسیه بازار خودرو چندان خوب به نظر نمی رسید. به دلیل تحریم های اقتصادی واحد پول آن ها بی ارزش شده است که باعث شد فروش خودرو تا 40 درصد کاهش یابد. امسال به لطف دولت جدید در کشور روسیه فروش هیوندای سولاریس با فروش بالایی برخودار بود. این افزایش فروش هم چنان ادامه دارد.

فورد فیستا: پرفروش ترین خودرو در انگلیس

فورد

فورد

پر فروش ترین خودروها در انگلیس فورد فیستا و فورد فوکوس می باشد. شرکت فورد با تولید این دو خودرو توانسته است که بالاترین رتبه را در اختیار خود قرار دهد. در ردیف سوم 2خودروی دیگر با هم قرار دارند و این دو خودرو عبارتند از اپل و سوپر مینی کورسا هاچ بک.

فولکس واگن: پرفروش ترین خودرو در آلمان

فولکس واگن

فولکس واگن

پر فروش ترین خودرو در اروپا فولکس واگن گلف است. هر چهار برندی که در کشور آلمان پر فروش است تعلق دارد به همین کشور، این مسئله نشان می دهد که این کشور به برندهای خود وفادار است. البته این را بدانید که این کشور این حق را دارد زیرا تمام خودروهایش ازکیفیت بالایی برخوردارند و با طراحی ها و تکنولوژی هایی که دارد توانسته است صنعت خودرو را در تمام دنیا رهبری کند. نام تجاری فولکس واگن سه برابر بیشتر از نام های دیگر است که توانسته رتبه اول را در اختیار خود قرار دهد. مرسدس بنز در رتبه دوم و آئودی در رتبه سوم و بی ام و در رتبه چهارم قرار دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.