#


با خودروهای تسلا آشنا شوید

16 می 2019 بدون نظر 1733 بازدید

با خودروهای تسلا آشنا شوید

به احتمال بسیار زیادی زمانی که از خودروهای تسلا صحبت می شود فکر می کنید که نام شرکت تسلا از دانشمند معروف گرفته شده است و اما این تفکر کاملا اشتباه است و این نام گذاری به ابرهارد برمی گردد و اما زمانی که با همسرش  در یک رستورانی که به دزدان دریایی بودند این نام به ذهنش رسید. بودجه اولیه که برای این کار درنظرگرفته شده بود برای مارتین ابرهارد بوده است .

شرکت تسلا برای اولین بار توانست با ارائه موتورهایی از سری A سرمایه خود را به میزان هفت و نیم میلیون دلار افزایش داد.برنامه ریزی هایی در این زمینه صورت گرفت و پنج سال بعد از این توانست اولین خودروی رسمی خود را وارد بازار کند.

شرکت تسلا

خودروهای شرکت تسلا

اولین خودروی شرکت تسلا ، تسلا رودستر نام داشت و نخستین خودروییبوده است که در آن از باتری لیتیومی استفاده شده است و می توانسته ایت با هر بار شارژ به اندازه 320 کیلومتر را طی کند . هم چنین این خودرو می توانسته است در زمان 3.7 ثانیه ازسرعت  صفر کیلومتر به صد کیلومتر برسد. این خودرو در چهار سال توانست به میزان دو هزار ودویست و پنجاه خودرو را در 32 کشور بفروشد .

دومین خودرو بعد از تسلا رودستر ، مدل تسلا ایکس بوده است . این خودرو شاسی بلند بوده است و از جمله خودروهای برقی چهار در شرکت تسلا بوده است . تسلا مدل ایکس مسلما از مدل قبلی بسیار کامل تربوده است و هم چنین دارای امکانات بسیاری نیز بوده است . این خودرو قادر است تا بدون این که کم ترین صدایی را ایجاد کند به بالاترین سرعت ها برود. زیرا پیشرانه ها این خودرو هیچ صدایی ندارد و هم چنین روی لاستیک های آن نیز بسیار زیاد کار شده است تا بتواند بدون هیچ گونه صدایی به حرکت در آید.

البته تسلا پیشرانه برقی را برای این خودرو شاسی بلند اعمال کرده است و همین نیز باعث شرمنده شدن سایر خودرو ساز ها شده است .

مسئله ای که شرکت تسلا توجه بسیار زیادی روی آن دارد مربوط به قیمت های این خودروهاست که در نظر دارد تا با پایین آوردن قیمت ها قشر بیش تری از جامعه توانایی خرید آن ها را داشته باشند.

برای مثال تسلا رودستر قیمتی برابر 110 هزار دلار دارد و اما مدل بعدی این شرکت یعنی تسلا مدل اس قیمتی برابر 58 هزار دلار اند. بعدها این شرکت تسلا مدل تری را ارائه کرده است که باز هم قیمت آن به نصف افت پیدا کرده است وقیمت آن برابر 37 هزار دلار بوده است .

از ویژگی های بسیار جذابی که خودروهای تسلا دارند این است که مجهز به رانندگی خودکارند . و اما اخبار زیادی درباره تصادف های مدل های مختلف خودروهای تسلا بیان شده است که جان راننده را نیز گرفته است ادعا شده است بیش تر این تصادف ها در این حالت اتفاق افتاده است اتومیبل در حالت اتوپایلت بوده است . البته هنوز هم تسلا ادعامی کند که این ویژگی می تواند تصادف ها را به میزان بسیار زیادی کم کند. البته شرکت تسلا درنظر دارد تا این ویژگی را توسعه دهد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.