#


خواندن ذهن توسط خودروهایی که نیسان در آینده تولید می کند

7 ژانویه 2018 بدون نظر 1393 بازدید

خواندن ذهن توسط خودروهایی که نیسان در آینده تولید می کند

خواندن ذهن توسط خودروهایی که نیسان در آینده تولید می کند

به گزارش ازمن بپرس، این تکنولوژی به این نیاز دارد که راننده دستگاه مخصوصی را باید بر روی سر خود قرار دهد. این دستگاه در واقع می تواند فعالیت های مغزی را محاسبه کند. خودروهایی که در آینده تولید می شوند علاوه بر این که می توانند به طور خودکار و خودران حرکت کنند بلکه برای آن ها امکاناتی را طراحی کرده اند که می توانند ذهن شما را بخوانند.

شرکت خودروسازی نیسان تولید محصول تازه ای با فناوری  جدید که به «مغز به اتومبیل» مرسوم است را معرفی کرده است که این فناوری این امکان را دارد که سیگنال هایی که از طف مغز انسان منعکس می شود را دریافت کند.

شاید این تکنولوژی تا حدی غیر واقعی به نظر بیاید. ولی کمپانی ژاپنی نیسان گفته است که این فناوری که به طور اختصاصی با نام B2V معروف می باشد دارای مزایای بسیاری می باشد که در حالت رانندگی خودکار و رانندگی دستی صورت می گیرد و در تمام آزمایش هایی که انجام شده است به طور کامل موفق بوده است.

هنگامی که در پشت فرمان نشسته اید و خودرو را به صورت دستی به حرکت در آورده اید فناوری B2V قادر است که دهن تان را بخواند و به طور مثال می تواند تشخیص دهد که شما می خواهید فرمان را در جهت خاصی بچرخانید و یا این که به پدال گاز فشار وارد کنید.

با این اطلاعاتی که فناوری های دستیار راننده دارد قادرند که عکس العمل سریع تری را نشان دهند و زمانی که برای انجام هر نوع تصمیمی در زمان رانندگی لازم است را کاهش دهد.

در صورتی که این فناوری در وضعیت خودروی خودران به کار برده می شود، این امکان وجود دارد تا هر گونه ناراحتی و یا مشکلی که در شما به وجود می آید را شناسایی کند.

در این موقعیت این خودرو با به کار بردن هوش مصنوعی حالت رانندگی اش را عوض می کند تا اضطرای ویا نگرانی هایی که در سرنشینان به وجود آمده است را به کمترین حد خود برساند.

کمپانی نیسان اعلام کرده است که در بزرگ ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مورد استفاده جهان که به  CES2018 موسوم است و در هفته آینده در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود می خواهد از این تکنولوژی رونمایی کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.