#


با خودروهای قابل اعتماد بازار جهانی بیشتر آشنا شوید

25 مارس 2018 بدون نظر 2045 بازدید

با خودروهای قابل اعتماد بازار جهانی بیشتر آشنا شوید

معرفی قابل اعتمادترین خودروهایی که در بازار جهانی وجود دارند

سازمان JDP و کانسومر ریپورتس فهرستی از قابل اعتمادترین خودروهای بازار آمریکا به انتشار گذاشته است که در آن محصولاتی از تویوتا، لکسوس، شورولت و بیوک وجود دارد.

با وجود این که صاحبان وسایل نقلیه به صورت افزاینده ‌ای از موضوعاتی نظیر سیستم ‌های اطلاعاتی و سرگرمی گران‌ قیمت، قابلیت ارتباط گوشی تلفن به همراه خودرو از راه بلوتوث و رابط ‌های کاربری سیستم فرمان صوتی ناراحت می باشند، مفهوم قابلیت اطمینان در چندین سال‌ اخیر وسعت بسیاری یافته است. مسائل مرتبط به قطعات و سیستم ‌های الکترونیکی هم اکنون ۲۰ درصد از مجموع تمام مشکلات خودروهای اعلام شده از طریق مصرف‌ کننده را در درجه بندی قابلیت اعتماد JD Power از آن خود کرده است. همین شرایط سبب شده است تا کانسومر ریپورتس (Consumer Reports) در خبرهای خود، نمرات پایینی به بعضی از خودروها بدهد که امکان دارد از دید خیلی از افراد غیرمنطقی به نظر آید.

با این وجود، هنوز هم مشکلات سخت ‌افزاری مکانیکی بسیاری وجود دارند که می ‌توانند مالک اتومبیل را در کنار جاده نگه دارند یا امکان دارد مالک را مجبور به منتقل کردن خودرو به نمایندگی مجاز خودرو برای ارائه تعمیرات کنند. این مشکلات که در مواقع بیشتری برای خریداران خودرو و کامیون اتفاق می‌ افتد، به خصوص برای افرادی که قصد دارند خودروی خود را به زمان بیشتری نسبت به مدت گارانتی کارخانه پیش خود نگه دارند، اهمیت دارد. به این ترتیب، با توجه به نتایج تازه ترین تحقیق در مورد قابلیت اطمینان اتومبیل ها در ایالات متحده که توسط JD Power انجام شد، برترین اتومبیل ها معرفی می ‌شوند. بر طبق بیش از ۳۵۰۰۰ نظرسنجی که در بین مالکان اصلی اتومبیل های سه ساله صورت گرفته بود، پژوهشی صورت گرفت تا مشخص گردد که کدام نسخه در آزمایش‌ های مکانیکی بهتر از بقیه عمل می‌ کند.

در شرایطی که مدل JDP برای قابلیت اطمینان کلی شامل جنبه ‌هایی از بدنه، ترمز و مسائل مربوط به خصوصیات و لوازم جانبی می باشد، در این پژوهش امتیازات “قابلیت اطمینان سیستم محرکه” صفر لحاظ می گردد. طبق گفته JDP این شرایط مربوط به مشکلات موتور یا گیربکس و همچنین مشکلاتی می باشند که تجربه رانندگی را تحت تاثیر قرار می ‌دهند (به عنوان نمونه، کشیدن خودرو یا ترمزها، صداهای غیرعادی و ارتعاشات).

با این عملکرد، ۱۳ اتومبیل بررسی می ‌شوند که بر اساس شرایط مدل ۲۰۱۴، پنج امتیاز کامل را از چرخه “قدرت” برای قابلیت اعتماد دریافت می‌ کنند. توجه داشته باشید که JDP تحقیقات خود را روی مدل‌ های اتومبیل های متداول متمرکز می ‌کند و از پرداختن به اتومبیل های اسپرت و لوکس دوری کرده است. توجه داشته باشید که این تحقیق بر اساس عملکرد تاریخی مدل ۲۰۱۴ اتومبیل ها انجام شده و به این ترتیب امکان دارد به مدل‌ هایی که به تازگی معرفی شده یا به طور کامل بازطراحی شده ‌اند نپردازد.

۱. بیوک ورانو

سدان کامپکت و در اصل لوکس بیوک ورانو (buick Verano) بالاترین نمرات را برای عملکرد سیستم محرکه و قابلیت اطمینان کلی از  JDP اخذ نمود. این اتومبیل همچنین در گزارش پایانی کانسومر ریپورتس هم امتیاز خوبی کسب نمود که ثابت می کند شرایط خوبی در بین دیگر خودروها دارد. با کمال تأسف خریداران جدید نمی‌ توانند این اتومبیل را خریداری نمایند، چون تولید ورانو با فروش آخرین مدل سال ۲۰۱۶ متوقف شد.

۲. شورولت کامارو

در شرایطی که JDP به نسخه کوپه و روباز اسپرت شورولت کامارو امتیاز کاملی هم برای قابلیت اطمینان کلی و هم جهت عملکرد سیستم محرکه می ‌دهد، این اتومبیل فقط سه امتیاز از خصوصیت قابلیت دسترسی را به دست می ‌آورد. کانسومر ریپورتس هم از امتیاز کامارو به خاطر تجهیزات الکترونیکی داخل خودرو کم می کند، اگرچه بالاترین امتیاز را در بخش عملکرد مکانیکی به دست می‌ آورد. کامارو برای نمونه سال ۲۰۱۶ بازطراحی شده و CR نسخه کنونی آن را به عنوان “توصیه شده” تایید می ‌نماید.

۳. شورلت سونیک

اضافه بر عملکرد سیستم محرکه، اتومبیل جمع ‌و جور شورولت سونیک بهترین امتیاز JDP را برای قابلیت اطمینان کلی و عملکرد لوازم جانبی اخذ می‌ کند؛ هرچند که جهت قابلیت اطمینان فضای درونی و بدنه، چهار امتیاز از پنج امتیاز ممکن را اخذ نمود. کانسومر ریپورتس به مدل ۲۰۱۴ شورولت سونیک برای تجهیزات الکترونیکی بهترین امتیاز را می ‌دهد در صورتی که برای مسائل مکانیکی نمره متوسط یا بالاتر برای آن منظور می‌ کند.

۴. هوندا سیویک

بر اساس نظرات پاسخ‌ دهندگان در تحقیق JDP، نسخه های سدان و کوپه هوندا سیویک امتیاز خوبی برای قابلیت اطمینان اخذ می ‌کند و شرکت‌ کنندگان چهار امتیاز از جمع پنج امتیاز را جهت عملکرد لوازم جانبی به آن می ‌دهند. در صورتی که کانسومر ریپورتس به نسخه ۲۰۱۷ هوندا سیویک نمرات پایینی (به خاطر تجهیزات الکترونیکی درون اتومبیل)‌ در قابلیت اطمینان داده است (سیویک در سال ۲۰۱۶ دوباره طراحی شد)، نمونه ۲۰۱۴ آن براساس گزارش JDP امتیازهای بالا یا بالاتر از میانگین برای مسائل مکانیکی اخذ نمود.

۵. لکسوس ES

لکسوس ES تجربه رانندگی لوکس و راحت ‌تری به نسبت یک اتومبیل اسپرت ارائه می کند؛ سدان اندازه متوسط لکسوس ES که بر مبنای تویوتا کمری تولید شده نمرات خوبی در قابلیت اطمینان کلی، عملکرد سیستم محرکه، بدنه و فضای درونی کسب می‌ کند. این در صورتی می باشد که شرکت ‌کنندگان از پنج امتیاز ممکن برای قابلیت اطمینان لوازم جانبی، به آن فقط چهار امتیاز داده‌ اند. به خاطر خسته ‌کننده بودن سیستم اطلاعاتی و سرگرمی لکسوس ES، مورد سرزنش قرار گرفته است، اگرچه کانسومر ریپورتس برای قابلیت اطمینان کلی و تجهیزات الکترونیکی به آن بهترین امتیاز ممکن را می‌ دهد.

۶. لکسوس GS

سدان لکسوس GS مضاف بر اخذ امتیاز کامل برای سیستم محرکه، بدنه، فضای درونی ، لوازم جانبی و قابلیت اطمینان کلی، در رتبه ‌بندی کانسومر ریپورتس هم بهترین امتیاز قابلیت اطمینان را اخذ می کند. سدان سایز متوسط لکسوس GS تحت عنوان جایگزینی سریع و خوب برای لکسوس ES شناخته می ‌شود. این اتومبیل آخرین بار در سال ۲۰۱۶ به روز رسانی شد؛ نسخه ۲۰۱۴ و همچنین فعلی سدان لکسوس GS توسط کانسومر ریپورتس تأکید شده است.

۷. مزدا 3

در شرایطی که سدان و هاچ‌ بک اسپرت مزدا3 امتیاز بالایی از قابلیت اطمینان سیستم محرکه اخذ می کند، ولی نمرات ضعیفی جهت عملکرد بدنه، فضای درونی و لوازم جانبی دریافت می کند. کانسومر ریپورتس هم به تبع آن، به خاطر تجهیزات الکترونیکی ضعیف، رنگ بدنه و طراحی داخلی، نسخه ۲۰۱۴ مزدا3 را در رتبه پایینی قرار می ‌دهد؛ اگر چه بهترین امتیاز را هم برای قابلیت اطمینان مکانیکی به آن می ‌دهد.

۸. نیسان ورسا

یکی از قیمت پایین ترین اتومبیل هایی که در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌ رسد، نیسان ورسا می باشد؛ ساب‌ کامپکت نیسان اگرچه قابلیت بالایی در حمل ‌و نقل از خود نشان می‌ دهد، ولی برای قابلیت اطمینان سیستم محرکه بالاترین امتیاز را دریافت می ‌کند. اگر چه در سایر موارد مثل بدنه، فضای درونی، لوازم جانبی و قابلیت اطمینان کلی نمرات ضعیف تری به آن تعلق می‌ گیرد. مدل سال ۲۰۱۴ نیسان ورسا تا به حال حاضر توسط کانسومر ریپورتس ارزیابی نشده است، به همین صورت به نظر می ‌آید که این توصیه ‌ها تا اندازه ای محتاطانه باشند.

۹. تویوتا آوالون

یکی دیگر از سدان‌هایی که از روی مدل تویوتا کمری طراحی شده، خودروی بزرگ، جادار و بسیار راحت آوالون می باشد که شرایط خوبی را در جاده دارد. سدان تویوتا آوالون در عملکرد سیستم محرکه و قابلیت اطمینان کلی امتیاز خیلی خوبی را از JDP کسب می ‌کند، ولی در قسمت بدنه، فضای درونی و لوازم جانبی نمرات ضعیفی می ‌گیرد. بار دیگر هم تجهیزات الکترونیکی داشبورد به عنوان یکی از عیوب این اتومبیل در فهرست جاری مطرح می ‌گردد. کانسومر ریپورتس به نسخه ۲۰۱۴ تویوتا آوالون امتیاز خوبی برای قابلیت اطمینان می ‌دهد، اگر چه تجهیزات الکترونیکی و یک پارچگی بدنه (جیرجیر و صدای بدنه)‌ در قسمت دیگری از این امتیاز کم می کنند.

۱۰. تویوتا کمری

البته زمانی که اتومبیل هایی بر اساس تویوتا کمری طراحی و تولید شده ‌اند، بتوانند امتیازهای بالایی از JDP بگیرند چرا خود کمری نتواند چنین کاری کند. در اصل سدان سایز متوسط تویوتا کمری در همه قسمت ها امتیاز کامل را کسب می‌ کند و نمره قابل قبولی هم از کانسومر ریپورتس می ‌گیرد (اگرچه کانسومر ریپورتس سیستم الکترونیکی آن را نمی ‌پسندد). تویوتا کمری برای نسخه سال ۲۰۱۸، به طور کامل باز طراحی شده است.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.