#


با جذاب ترین سدان های لوکس در بازار جهانی بیشتر آشنا شوید

16 آوریل 2018 بدون نظر 2217 بازدید

با جذاب ترین سدان های لوکس در بازار جهانی بیشتر آشنا شوید

معرفی جذاب ترین سدان های لوکسی که در بازار جهانی وجود دارد

کلاس سدان فول‌ سایز، تا به امروز هم یکی از پر طرفدارترین کلاس های اتومبیل به حساب می آید. در این مقاله به بررسی سدان ‌های پر طرفدار کادیلاک، بی ‌ام ‌و، آئودی، مرسدس بنز، لکسوس و جگوار می‌ پردازیم.

هر چند امکان دارد این روزها اکثر افراد به دنبال اتومبیل شاسی ‌بلند یا کراس ‌اور باشند، ولی سدان‌ سایز بزرگ همیشه تحت ‌عنوان یک انتخاب مناسب برای خریداران باقی می ‌ماند. با این که خودروهای سدان‌ قابلیت رانندگی آفرود ندارند؛ ولی طبق معمول زیباتر، سبک‌ تر و کارآمد تر طراحی می‌ شوند و برخی اوقات فضای بیشتری دارند. علاوه بر این سبک سدان دارای مرکز ثقل پایین ‌تری نسبت به شاسی ‌بلندها می باشد و همین دلیل باعث می ‌شود تا فرمان ‌پذیری بهتری در مانورهای سریع داشته باشد و دوست داران خودروهای اسپرت را، جذب کند.

ولی نکته دیگری هم وجود دارد؛ سدان لوکس در ابعاد کامل خود بیشتر به ‌عنوان مدل پر طرفدار یک برند معرفی می‌ گردد و به همین خاطر تمام تکنولوژی های موجود در تمام نمونه ‌های دیگر را دریافت می ‌کنند. حتی بیش‌ تر از این، بعضی از نسخه های پر طرفدار در اصل پیشگام طراحی مهندسی پیشرفته و مد روز یک برند می باشند.

به همین علت می باشد که سدان پر طرفدار در اندازه بزرگ به هیچ عنوان از بازار خودرو ناپدید نخواهند شد و بی تردید خودروسازان بزرگ هم چنان سعی خود را جهت بهبود زیبایی، راحتی و تکنولوژی آن‌ ها ادامه خواهند داد. در این جا ۶ سدان لوکس فول سایز از برندهای معتبر خودروسازی دنیا معرفی می‌ شود، که هر کدام دارای طراحی و خصوصیات ویژه خود می باشند.

کادیلاک CT6

کادیلاک مدل جدید پر طرفدار خود را با نام CT6 وی-اسپرت (V-sport) رونمایی کرد. زیر ظاهر زیبای سدان، موتور جدید ۴.۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌ متر قرار دارد. این موتور جدید دارای بلوک سیلندر و پیستون آلومینیومی می باشد که با گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته و دیفرانسیل عقب لغزش محدود جفت می‌ شود؛ در شرایطی که برای توقف خودرو در سرعت‌ های زیاد، ترمزهای ۱۹ اینچی برمبو ارائه شده است.

تعداد زیادی از خودروسازان لوکس مثل بی ‌ام‌ و، مرسدس بنز و آئودی، میلیون‌ ها دلار روی تکنولوژی خودروی خودران سرمایه ‌گذاری می‌ کنند. ولی نخستین خودروسازی که به ‌طور واقعی یک سیستم رانندگی مستقل و «بدون نیاز به دست» در یک نمونه خودروی تولیدی معرفی می ‌کند، کادیلاک است.

سیستم خودران سوپر کروز (Super Cruise) کادیلاک که تأییدیه درجه ۲ خود مختاری از انجمن مهندسان خودرو کسب کرده است، به ‌عنوان تکنولوژی خودران کادیلاک روی نمونه ‌های تولیدی نصب می ‌شود. وقتی که راننده در بزرگ راه در حال رانندگی می باشد، می ‌تواند دستان خود را از روی فرمان بردارد. البته اگر راننده بیشتر از اندازه و به مدت زیاد دچار خواب‌ آلودگی شود، سیستم صندلی راننده را می‌ لرزاند، چراغ قرمزرنگی در فرمان روشن و خاموش می‌ کند و از بوق ویژه ای برای جلب توجه راننده و به دست گرفتن کنترل خودرو بهره می ‌گیرد. سیستم خودران سوپر کروز به‌ عنوان قابلیت استاندارد در CT6 پلاتینیوم نسخه۲۰۱۶ یا به ‌عنوان مورد دلخواه ۵۰۰۰ دلاری در مدل های لوکس پریمیوم به کار می‌ رود.

آئودی A8

خودروی پر طرفدار آئودی در سال ۲۰۱۸ کاملاً جدید و با امکانات بهتر از قبل عرضه می ‌شود. این سدان لوکس دارای پلت ‌فرم و موتور جدید است که برای نخستیم مرتبه در نمونه های تولیدی این برند تجاری آلمانی به کار می ‌رود. در اصل هر کدام از نمونه های موجود در خط تولید آئودی A8، در اولین درجه با موتور ۳.۰ لیتری TFSI یا TDI تجهیز می ‌شود ولی در آینده نزدیک مدل ‌ها مجهز به موتور W12 خواهند شد. این سیستم ترکیبی گذشته از مدل انتخاب موتور، می ‌تواند در سرعت‌ های میان ۵۵ تا ۱۵۹ کیلومتر بر ساعت، تا ۴۰ ثانیه بدون درگیری موتور اجازه حرکت به خودرو بدهد. بهره ‌مندی از چنین سیستمی موجب صرفه ‌جویی در مصرف سوخت می‌ گردد، اگر چه سیستم ‌های سوخت ‌رسانی پاشش مستقیم و توربوشارژ استفاده ‌شده هم در دست یابی به بهتر شدن مصرف سوخت دخیل می باشند.

سیستم تعلیق انطباقی آئودی در بخش سدان لوکس قابلیت زیاد مهمی نیست؛ ولی آئودی این تکنولوژی را یک قدم به جلو می ‌برد. سیستم تعلیق فعال هوش مصنوعی (AI) این شرکت می‌ تواند هر چرخ را به صورت جداگانه با عملگرهای الکتریکی تحت کنترل یک سیستم تشخیص پیش‌-حسی ۳۶۰ درجه‌ ای که جاده را در جلوی خودرو اسکن می ‌کند، بالا یا پایین ببرد.

بهره مندی از این سیستم تعلیق به سدان آئودی A8 اجازه می ‌دهد تا در برابر غلت، پیچش و شیرجه فعال باشد که می ‌تواند با سیستم تمام چرخ فرمان با نسبت فرمان متغیر برای چرخ‌ های جلو ترکیب گردد. همچنین به‌ عنوان وضعیت استاندارد از سیستم آئودی کواترو (Quattro) با قابلیت تمام چرخ محرک دائمی استفاده می‌شود.

مرسدس بنز کلاس S

مرسدس AMG پیش از این در اطلاعیه ای مهم از برنامه ‌ریزی جهت توقف تدریجی استفاده از موتورهای خورجینی ۱۲ سیلندر برای نسخه های تجاری غیر از میباخ در آینده نه چندان دور صحبت کرد؛ بنا بر این، خودروساز آلمانی یکی از بهترین موتورهای خورجینی هشت سیلندر را در بازار کنونی خودرو تولید می ‌کند. در کلاس S موتور ۴.۰ لیتری بی‌ توربو (دو توربوشارژ) با ۴۶۳ اسب بخار قدرت در نسخه S560 با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک سازگار است؛ این مقدار قدرت کافی می باشد تا سدان مرسدس بنز بتواند با شتاب قابل توجهی در زمان ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اگر این مقدار قدرت و شتاب برای استانداردهای رانندگان عاشق سرعت کافی نباشد، نسخه AMG S63 از همان کلاس هم وجود دارد که ۶۰۳ اسب بخار قدرت جهت دست‌ یابی به سقف سرعت ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت تولید می ‌کند.در حالی ‌که مرسدس بنز کلاس S یکی از قدیمی ‌ترین سدان‌های سایز کامل در بازار خودرو به حساب می آید، کمبودی در حوزه استفاده از تکنولوژی های روز برای تحسین خودروی آلمانی وجود ندارد. چراغ‌ های هوشمند LED، عملکرد نیمه مستقل (نیمه خودران) و سیستم تعلیق هوایی همه از خصوصیات منحصر به فرد این سدان لوکس می باشند؛ ولی تا به امروز هم برای تحت تأثیر قرار دادن دوست داران، از دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی با وضوح بالا در زیر یک پنل شیشه ‌ای استفاده می ‌شود.

این صفحه نمایش ها علاوه بر عقربه‌ های اندازه ‌گیری سنتی، اطلاعاتی را از سیستم‌ های برقی بسیار زیاد موجود در پنل دیجیتال نمایش می ‌دهند. این کارکردها می ‌تواند به ‌صورت مستقیم از روی نمایشگر و از طریق پد لمسی در کنسول مرکزی یا از طریق دکمه ‌های موجود در فرمان کنترل شوند.

بی‌ ام ‌و سری 7

سدان‌ های پر طرفدار و موتورهای خورجینی ۱۲ سیلندر می ‌آیند و می‌ روند و همیشه بی ‌ام ‌و یکی از برترین ها در این زمینه می باشد. نسل کنونی سدان بی‌ ام ‌و سری 7، لوکس‌ ترین و گران ‌قیمت‌ ترین نمونه خودرویی می باشد که می‌ توان از خودروساز باواریا خرید. در تاریخ بی ‌ام ‌و این خودرو نخستین نمونه ای است که به بسته عملکردی M پرفورمنس تجهیز می‌ شود؛ زیر کاپوت از موتور۶.۶ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر مجهز به دو توربو شارژ بهره گرفته می ‌شود که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می ‌کند. قدرت موتور از طریق گیربکس اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک (AWD) با محوریت چرخ ‌های عقب به چرخ‌ ها منتقل می گردد. خودروی بی ‌ام ‌و M760i xDrive جدیدترین و گران‌ ترین خودروی برند تجاری بی‌ ام‌ و می باشد که در این سری قرار می ‌گیرد.

ولی از دیدگاه بی ‌ام ‌و قدرت بدون کارایی مفهومی ندارد؛ این به این معنی می باشد که ساختار سبک وزن بدنه در قسمت سرنشینان از کربن کور (Carbon Core) موجب بالا رفتن بهره‌ وری و کمک به موتور خودرو می‌ شود. این ساختار کربنی تا ۵۰ درصد سبک‌ تر از شاسی فولادی معمولی خودروها است؛ ولی به همان میزان مستحکم عمل می‌ کند و مرکز جرم خودرو هم پایین ‌تر قرار می‌ گیرد. ترکیب ساختار بدنه سبک‌ وزن با نیروی موتور خورجینی ۱۲ سیلندر توانایی این را دارد تا کارایی منحصر به فرد چشم ‌گیری را ایجاد نماید؛ به ‌طوری که بی‌ ام ‌و ادعا کرده است این سدان لوکس فقط به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت ایستاده به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

لکسوس LS

نمی ‌توان فهرستی از برترین سدان‌های لوکس داشت که شامل خودروی لکسوس LS نباشد؛ اتومبیلی که دقیقاً برای رقابت با سه‌ گانه آلمانی این قسمت طراحی شده است. سدان لوکس لکسوس LS خودرویی با تکنولوژی پیشرفته می باشد که از موتور ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر با دو توربو شارژر بهره می ‌گیرد. موتور می ‌تواند ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۹۹ نیوتن‌ متر گشتاور تولید نماید که این قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته به چرخ‌ ها وصل می ‌شود. لکسوس LS فقط به ۴.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت ایستاده و درجا به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

لکسوس LS مدل ۲۰۱۸ دارای یکی از کامل ‌ترین فهرست ویژگی‌ های ایمنی استاندارد و اختیا ری است که توسط سیستم LSS + A به ‌روز می‌ شود. این سیستم می‌ تواند به موجب بهره ‌مندی از عملکردهای به روز مانند سیستم جلوگیری از برخورد با عابر پیاده، ترمز جهت جلوگیری از برخورد در عقب خودرو با عابر پیاده و هشدار عبور از تقاطع در جلو، ایمنی بی ‌مانندی برای سرنشینان فراهم کند.

احساس کنید که شما راننده خودروی لکسوس LS می باشید و دنده عقب می ‌گیرید ولی یک نفر در عقب خودرو و ناحیه کور دید راننده قرار دارد؛ در این حالت سیستم متوجه خواهد شد که انسانی در پشت خودرو وجود دارد و به راننده با یک صدای اخطار دهنده قابل شنیدن هشدار می‌ دهد. اگر راننده هیچ جوابی به این اخطار ندهد، تکنولوژی استفاده ‌شده در سدان لوکس لکسوس LS می ‌تواند خودرو را در سرعت‌ های کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برساند. از دیگر خصوصیات که در لکسوس LS استفاده می‌ شود این است که سیستم جلوگیری از برخورد با عابران پیاده در شرایطی که حسگرها گزارش دهند که راننده نمی ‌تواند اتومبیل را در وقت مورد نیاز متوقف کند، توانایی این را دارد که به صورت اتوماتیک خودرو را از مسیر خود منحرف نماید.

جگوار XJ

هر چند امکان دارد مدل فعلی جگوار XJ تقریباً ده ساله باشد؛ ولی تا به امروز هم یکی از بهترین پیشنهادها در قسمت سدان‌ های لوکس ابعاد کامل به حساب می آید. خریداران حتی می ‌توانند نسخه XJR575 را با موتور ۵.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر در زیر کاپوت ترکیب کنند. موتور قدرتمند جگوار XJ می‌ تواند ۵۷۵ اسب بخار قدرت تولید نماید که در زمان ۴.۴ ثانیه خودرو را از حالت درجا و ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌ رساند. سقف سرعت خودرو که به ‌صورت الکترونیکی محدود می ‌شود، ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت است و به نظر می ‌رسد که برای یک سدان لوکس جذاب باشد.سدان جگوار XJ در فضای درونی با صندلی‌ های چرمی سفید مجهز به سیستم اطلاعاتی و سرگرمی شخصی برای هر نفر، روکش‌ های چرمی دست‌ ساز و صندلی‌های بزرگ با دسته‌ های صندلی‌ های مجهز به قابلیت چند رسانه‌ ای و دکمه ‌های کنترلی برای صندلی‌های عقب و جلو، عرضه می ‌شود. اگر مدل دارای فاصله محوری بیشتر سدان جگوار XJ را سوار شوید، به هیچ عنوان خستگی ناشی از رانندگی و مسافرت را احساس نخواهید کرد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.