#


انقلابی در صنعت موتور سیکلت توسط هارلی دیویدسن برقی

4 مارس 2018 بدون نظر 1665 بازدید

انقلابی در صنعت موتور سیکلت توسط هارلی دیویدسن برقی

هارلی دیویدسن برقی انقلابی در صنعت موتور سیکلت ایجاد خواهد کرد

هارلی دیویدسن می خواهد در طول ماه ‌های آینده از موتورسیکلت برقی جدیدی پرده برداری کند که گفته می ‌شود تحول بزرگی در دنیای موتورسیکلت به وجود خواهد آورد.

هارلی دیویدسن (Harley-Davidson) پیوسته نام ‌های عجیبی برای موتورسیکلت ‌های جدید خود بر می گزیند و چنانچه انصاف داشته باشیم، بعضی از این نام ‌ها در واقع شایسته این محصولات می باشند. یکی از نخستین محصولاتی که هارلی به بازار عرضه کرده است، موتورسیکلت ایولوشن (Evolution) به معنی تحول بود و به ‌خوبی موفق شد جایگاه شایسته ی نام خود را دریافت کند. بعد از آن موتورسیکلت جدید وی- راد ریولوشن (V-Rod Revolution)  عرضه شد که تغییر بسیاری برای هارلی به حساب می آمد. در ادامه سیر تکامل محصولات هارلی دیویدسن وارد مرحله تازه ای شد و موتورسیکلت ریولوشن ایکس (Revolution X) وارد عرصه وجود شد. نسل جوان و علاقه ‌مندان محصولات اسپرت  علاقه زیادی به این موتورسیکلت دارند و حرف X در اسم آن به همین مسئله اشاره دارد. هم اکنون هارلی باز هم عزمش را جزم کرده است تا انقلاب جدیدی را به وجود بیاورد و با ساخت محصولی جذاب، کمی بازار موتورسیکلت را مورد تحول قرار دهد.

چنانچه نگاهی به برندها و محصولات تجاری بازار ایالات متحده بیندازید، مشاهده خواهید کرد هر موقع  نام انقلاب به میان بیاید، مربوط به محصولات الکتریکی می باشد؛ به طور مثال این نام برای باتری خودروها، باتری‌ های الکتریکی خودروهای برقی، شارژر باتری، پیشرانه خودروهای برقی، پیشرانه موتورسیکلت، سیستم انتقال نیرو برای خودروها و در نتیجه موتور الکتریکی برای موتورسیکلت‌ ها به کار برده می شود. با کمی توجه می‌ توان به این نتیجه رسید که هر موقع نام الکتریکی به میان می ‌آید، می تواند انقلاب و تحول گسترده ای را در دنیای صنعت به وجود بیاورد. اینک این سؤال پرسیده می شود که آیا هارلی دیویدسن می خواهد موتورسیکلت برقی تازه ای را وارد بازار کند که همچون نسل‌ های قبل خود تحول ‌آفرین باشد؟

بر اساس شواهدی که وجود دارد نشان می‌ دهد که هارلی دیویدسن محصول برقی تازه ای برای عرضه به بازار موتورسیکلت آمریکا مهیا کرده است؛ این کمپانی در این اواخر اعلام کرد که پروژه لایووایر (LiveWire) در حال برگشت می باشد و در طول هجده ماه آینده موتورسیکلت الکتریکی تازه ای از نمایشگاه به بیرون خواهد آمد. برگشت پروژه لایووایر به این معنا است که محصول الکتریکی تازه هارلی دیویدسن به نتیجه می ‌رسد. در خصوص  این موتورسیکلت برقی جدید ادعا شده است که شاید همه ی محصولات الکتریکی موجود در بازار را به حاشیه می راند و خود را به‌ عنوان یکه‌ تاز بازار اعلام می کند. چنانچه این گونه باشد، باید صادقانه و با اطمینان بگوییم که موتورسیکلت الکتریکی جدید هارلی دیویدسن به طور قطعی انقلاب جدیدی در دنیای موتورسیکلت به وجود خواهد آورد. در چند ماه آینده خبرهای بیش‌ تری را از هارلی دیویدسن خواهیم شنید و باید ببینیم آیا پروژه الکتریکی این کمپانی قادر است ادعاهای سازنده را به ثبت برساند.

وجود رقابت شدید بین کمپانی ‌های بزرگ سازنده موتورسیکلت در دنیا در طول چند سال اخیر به یافته های خوبی دست یافته اند و امیدواریم که این رقابت ادامه داشته باشد. دنیای وسایل نقلیه الکتریکی سریع پیش می‌ رود و در حال تطابق دنیای اطراف ما با تکنولوژی ‌های مربوط به خود می باشد. استفاده کردن و یا استفاده نکردن از انرژی الکتریکی در محصولات تفاوتی به حال این فناوری ندارد؛ ولی برای زندگی و آینده انسان‌ ها تفاوت قابل توجهی را به وجود خواهد آورد. این ‌جا است که جهت ‌گیری شرکت‌ های بزرگ به سوی ایده ‌های نوآورانه موجب تغییر مسیر تاریخ خواهد شد و جهان اطراف ما را با خود متحول خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.